zaterdag 1 maart 2014

My Bucket List.

Overal zie je eigenlijk 'bucket lists'. Voor de mensen die het niet weten. Een bucket list is een lijst met dingen die je graag zou willen doen voor je doodgaat. Eerst vond ik het nogal een raar idee. Ik weet niet waarom maar ik vond het niet zo prettig om over na te denken. Maar eigenlijk is het wel leuk om te bedenken wat voor dingen je allemaal nog wilt doen. De laatste tijd ging ik steeds meer nadenken over een bucket list. En eerlijk gezegd vind ik het nog steeds een beetje onzin om op een rijtje te zetten wat je nog wilt gaan doen. Ik heb zoiets: Ik zie het allemaal wel. Maar goed, voor mensen die er benieuwd naar zijn. Hier komt mijn bucket list. Ik ga vijftien dingen noemen. Natuurlijk wil ik nog veel meer dingen doen maar vandaag ga ik vijftien vrij belangrijke dingen met jullie delen.  Ik ben zelf ook wel benieuwd. Ik heb er nog niet echt over nagedacht. En als ik erover na ga denken. Wie weet verras ik mezelf nog.

My bucket List


1. Ik wil graag vrijwilligerswerk doen in een ontwikkelingsland. Ik wil zelf zien hoe het daar is en hoe het daar aan toe gaat. Het lijkt me een goede levenservaring. Sowieso om een keer zonder al die luxe te zijn. Er zijn ook mensen die het minder getroffen hebben.

2. Ik wil mijn eigen boeken uitgeven. Waarover die boeken zullen gaan weet ik nog niet precies maar ik wil zeker schrijfster worden. Dat is al een droom van me van kleins af aan. Ik wil al een eigen boek uitgeven sinds mijn achtste.

3. Ik wil doorbreken met mijn blog. Ik hoop dat ik ook een bekende blogger word. Net zoals mijn voorbeelden: Teske en Jiami. Ik heb natuurlijk nog meer bloggers die ik leuk vind maar deze twee zijn wel echt mijn voorbeeld. Vooral Teske vind ik soms erg herkenbaar en ook gewoon grappig. En Jiami die het op zo'n jonge leeftijd al zo ver schopt met een blog, wauw. Ze heeft ook zo'n zachte rustgevende stem of zo.

4. Ik wil veel acteerwerk gaan doen. Ik ben erachter gekomen dat ik dat net zo leuk vind als schrijven. Het geeft me een gelukkig gevoel. Dat zijn de twee dingen waar ik mijn geluk uithaal wat betreft passies. Ik vind zoveel dingen leuk. Maar niks haalt het bij schrijven en acteren. 

5. Ik wil reizen. Ik wil andere culturen zien en dingen leren over de wereld. Ik weet nog niet precies waar ik allemaal naartoe wil. In ieder geval terug naar Parijs. Verder wil ik ook naar Londen, San Francisco, Rome en het lijkt me wel leuk om een keer naar een Grieks eiland. Lekker zwemmen in helder blauw water, warm weer en een hele andere cultuur om je heen.

6. Ik wil een jaar in het buitenland wonen voor ik ga studeren. Misschien als au pair of zo. Ik wil gewoon eerst wat van de wereld zien en een goede keuze maken qua studie. Niet zomaar kiezen.

7. Ik wil mijn ware liefde vinden. Ik heb nog geen idee waar of wanneer dat zal zijn, maar ik hoop dat ik me ooit zo gelukkig mag noemen dat ik hem gevonden heb. Gewoon dat je leven compleet voelt, en niet zo half.

8. Ik wil een liedje aanvragen op de radio voor iemand. Dat lijkt me leuk om een keertje te doen. Ik weet het, het is maar een klein dingetje maar iemand daarmee te verrassen lijkt me zo leuk. Ik weet nog niet wie ik ga verrassen of met wat voor liedje maar ja, de tijd zal het leren.

9. Ik wil een taart bakken die uit meerdere lagen bestaat. Dat lijkt me echt heel erg leuk. Gewoon zo'n bruidstaart idee. En dat dan samen met mijn vriendinnen. Een vriendschapstaart. Wow, ja. Kijk, dat bedoel ik dus met dingen waarvan ik ze van tevoren niet had bedacht. Een vriendschapstaart zou echt gaaf zijn!

10. Ik wil op vakantie met mijn vriendinnen. Die droom gaat ook in vervulling. We gaan binnenkort eens een weekendje weg met zijn vijven. Ik verheug me erop.

11.  Ik wil later trouwen. En dan een bruiloft om nooit te vergeten. Ik weet nog niet precies hoe ik dat allemaal wil hebben en het hoeft ook geen grote bruiloft te zijn. Ik bedoel gewoon een onvergetelijke dag in de zin van dat ik me zo gelukkig voel dat ik die dag nooit meer vergeet. De juiste persoon, de juist locatie, de juiste huwelijksreis, de juiste getuigen. Gewoon, dat ik er een goed gevoel bij heb dat het voor ons beiden heel bijzonder is.

12. Ik wil later kinderen. Voorlopig nog even niet. Eerst gewoon de wereld ontdekken en mijn dromen waarmaken. En als ik dat allemaal gedaan heb wil ik een gezin. Ik wil weten hoe het is om moeder te zijn. Dat moet een bijzonder gevoel zijn. Ik wil geen 'work aholic- moeder' worden, maar ik wil wel gewoon blijven werken. Ik wil het liefst een zoontje en een dochter. Ik weet het, dat heb je niet voor het zeggen en of dat gaat lukken is ook maar de vraag, haha. Maar ja, ik wil gewoon later kinderen met degene waar ik van hou dus.. 

13. Ik wil goed leren koken en veel verschillende gerechten uitproberen. Op het moment ben ik een keukenprinses-in-de-leer zeg maar. Ik help mijn moeder met koken en leer zo steeds meer dingen. Ik denk dat eten veel leuker en origineler kan dan de meeste mensen doen. Dus wil ik regelmatig nieuw eten uitproberen. Wat ook weer hoort bij mijn horizon verbreden.

14. Ik wil een keer een echte fotoshoot doen. Dat lijkt mij heel gaaf. Het hoeft geen 'modellending' te zijn. Gewoon met een fotograaf en dan met zo'n witte achtergrond allemaal leuke foto's maken. Professioneel opgemaakt en leuke spontane kleren aan. Dat is wel een beetje een soort droom van me.

15. Ik wil mooie lange nagels krijgen. Ook al is het maar voor één keertje. De mijne breken steeds af en ik hou erg van nail art. Daarvoor zijn lange nagels wel handig, anders is het zo'n gepriegel. Niet dat het met korte nagels niet kan, maar toch jammer. Als ik iemand met lange nagels zie wil ik eigenlijk altijd vragen: "Mag ik je nagels lakken?" Haha. Dat zou gewoon leuk zijn om een keer te hebben.

Nou, dit waren mijn vijftien 'to do's'. Ik hoop dat ik dit allemaal waar kan maken. Het ene punt is natuurlijk wel iets belangrijkere voor me dan het andere. Lange nagels krijgen is niet echt een prioriteit. Maar ik had geen inspiratie meer qua belangrijke dingen. Dit zijn mijn dromen. En wat zijn de jouwe? Je kunt het achterlaten in reactie's of zelf een bucket list maken. Stuur me de link maar. Ik ben wel benieuwd wat jij allemaal nog wilt gaan doen.

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten