donderdag 29 januari 2015

Mijn Disney alfabet

Heey allemaal! Een hele poos geleden heb ik een Marianne ABC gemaakt. Vandaag ga ik een Disney alfabet maken. Dit houdt in dat ik bij iedere letter van het alfabet iets van Disney noem. Dit kan een favoriete film, favoriete karakter zijn of juist totaal niet. Gewoon het eerste wat in me op komt. Enjoy!

A. Ariel
"Wish I could be part of your world.." Ariel met haar haren in de wind op een rots midden in zee is mijn eerste gedachte bij de A. Ik vind Ariel een leuk karakter. Ze is enthousiast, positief maar ook heel erg naïef. Dat is soms wel weer wat jammer. Van alle Disney prinsessen vind ik Ariel geloof ik het kinderlijkst. In deel twee niet meer natuurlijk, dan is ze echt heel erg veranderd. Qua karakter. Dan heeft ze ook een dochter, Melody.


B. Bashful (in het Nederlands Bloosje)
De verlegenste van de zeven dwergen. Altijd blozen. Vandaar ook zijn naam. Ik vind het zo schattig!


C. Cinderella (in het Nederlands Assepoester)
Thuis hebben we het originele Disneyverhaal, maar momenteel denk ik ook steeds aan de film die in maart in de bioscoop komt. Ik ben er helemaal excited over. De trailer is zo mooi. En haar jurk is zo mooi. En het verhaal lijkt me zo mooi. En de quotes zijn zo mooi. Het is gewoon allemaal ZO mooi, hahaha. Logisch dat het eerste dat in me opkomt Cinderella is.


D. Dopey ( in het Nederlands Stoetel)
Mijn eerste gedachte was Divergent, haha. Maar dat is geen Disney. Toen kwam het woord Disney in me op. Maar dat is geen film of karakter. Toen dacht ik aan Dopey. Ik vind hem één van de leuksten van de zeven dwergen. Samen met Bashful. Hij is zo klunzig dat het gewoon lief is.


E. Enchanted
Ik zie Giselle uit een rioolput kruipen midden in de drukke stad in een onmogelijke enorme trouwjurk. Ze kijkt verbijsterd om zich heen. Dat beeld zie ik voor me. Dus ja, de film Enchanted.


F. Flounder (in het Nederlands Botje)
Ik heb iets met Botje, haha. Er zijn ook van die knuffels van hem en die wil ik zo graag. Ik heb niks met vissen, maar hij is echt een uitzondering.


G. Gepetto
Ik wist niet eens hoe Disney's Gepetto er precies uitzag en toch was het het eerste wat in me opkwam. Ik heb eventjes gegoogeld hoe hij er nou precies uitziet. Ik heb die film vroeger een keer gezien en ik had er nog wel vaag een beeld van. Laatst heb ik Pinokkio gekocht en hij staat nog steeds op mijn 'Movie Bucket List'. Misschien is een Movie Bucket List wel een leuk idee voor een artikel. Aangezien er op dit moment wel een aantal films zijn die ik per se wil zien en waar ik razend enthousiast over ben.


H. Hercules
Het duurde een flink poosje voor ik op een naam met de letter H kwam. En tegenlijk ook nog een film. Go Marianne! Laatst heb ik Hercules geleend van een vriendin. Ik ben nog steeds verliefd op het liedje 'I won't say I'm in love'. En ik vind Meg een heel stoer karakter. "I am a damsel. I am in distress. But I can handle this. Have a nice day." Just genious.


I. Iridessa
Ik gok dat dit een minder bekend Disney karakter is. Het is één van de elfenvriendinnen van Tinkerbell. Een lichtelfje.


J. -

K. Kelsi
Kelsi van high school musical. Het eerst onopvallende type dat helemaal op bloeit. Ze is rustig, schrijft prachtige muziek en is super aardig. 


L. Louis 
Ik noem hem een krokodil, maar het is een alligator. Louis uit 'the princess and the frog'. 

Eventjes een heel leuk feitje tussendoor. Ik heb net ontdekt dat er een Disney wikipedia  bestaat. Hoe cool is dat? Oké, we gaan verder.


M. Meg
Zoals ik hierboven bij de H al uitlegde vind ik Meg een geweldig karakter.


N. Naveen
Na lang denken kwam ik op Naveen. Dit is de prins uit 'the princess and the frog'. Op zich vind ik het wel een leuk karakter. Maar hij is een beetje macho en daar houd ik niet zo van, haha.

 

O. - 

P. - Pocahontas!!
Hier hoefde ik niet over na te denken. Wijze Pocahontas with the colours of the wind. Ik zie haar staan op een rots, haar haren in de wind en allemaal gekleurde blaadjes waaien om haar heen.


Q. - Are you serious?

R. - Rakker
Het zoontje van Lady en de Vagebond. Die film heb ik ooit gezien lang geleden. Laatst heb ik deel 1 gezien en hoop deel 2 ook gauw weer eens te zien.


S. - Sneeuwwitje
Eén seconde nadenken en ik wist het. Sneeuwwitje natuurlijk!! Wie zou ik anders kiezen? She's my favourite Disney princess. Ze is lief, zorgzaam, dapper ( in Once Upon A Time dan, haha), vrolijk, de zonneschijn voor andere mensen. 


T. - Tramp 
De vagebond. Lady and the tramp. Het eerst wat ik met een T bedenk is the tramp. Ik vind Vagebond echt een leuk karakter. Een deugniet die verandert en volwassen word bij het ontmoeten van his true love: Lady. Very beautiful story.. 


U. - Ursula
Jakkes. Haha. Ik heb het niet zo met 'Disney Villains'. Hoewel ik Maleficent wel leuk vind. Waarschijnlijk komt dit doordat er een nu ook een film is die haar aardiger beschrijft.


V. - 

W. - Wendy
Peter pan's maatje. De 'vliegende vogel' volgens Tinkerbell. De moeder voor de Slimme jongens. Vroeger wilde ik altijd haar zoals Wendy hebben. En die jurk. En die schoentjes. Ook al was het maar een nachtjapon. Ik vond het zo mooi.


X. - 

Y. - 

Z. - 

Goed, dit was mijn Disney alfabet. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Morgen ben ik er weer met een artikel in samenwerking met of met een how to - artikel. Misschien ruil ik die twee deze week om. Maar dat zien jullie morgen vanzelf. Ik wens jullie nog een fijne avond!

Liefs,
Marianne






Geen opmerkingen:

Een reactie posten