donderdag 1 januari 2015

Dag 2014, hallo 2015







Heey allemaal! Allereerst een gelukkig nieuw jaar toegewenst. Ik had beloofd gisteren een kort jaaroverzicht te plaatsen. Dit is er (helaas) niet van gekomen, omdat ik gister een drukkere dag had dan ik eerst had gedacht. Om toch nog een soort overgang van 2014 naar 2015 te doen heb ik besloten om mijn jaaroverzicht en nieuwjaarswensen samen te voegen in één artikel. Hoe ik dit ga doen? Dat weet ik nog niet precies. Ik wil er in ieder geval een mooi stukje van maken.

2014
Het jaar waarin ik mijn dierbare kat Spike verloren. Spike was jong bij zijn moeder weggegaan en zag mij daarom als moeder. Hierdoor hadden we een hechte band. Toen we hem op de buurt dood vonden stond mijn wereld eventjes stil. Ik begreep opeens wat ze bedoelden met dat de grond onder je voeten wegzakt. Ik ben volgens mij nog nooit zo van streek geweest als op dat moment. Nee, dat weet ik wel zeker. Als ik er nu aan denk wat er in mei gebeurd is dan kan ik het nog steeds amper bevatten. Eén ding is zeker. Spike was iemand die altijd in mijn hart zal blijven. Hij is een deel van me. Net als alle andere belangrijke mensen in mijn leven.

Ook was 2014 het jaar waarin mijn beste vriendin Eline en ik dichter naar elkaar toe groeiden. Van een gewone vriendschap naar beste vriendinnen. We leerden elkaar beter kennen, spraken vaker af en hebben heel veel samen gedeeld en samen gelachen. Daar ben ik blij om.

In 2014 hebben we Kiko gekregen. Een extreem drukke kat, maar ook een extreem lieve kat. Dit was voor mij de eerste keer dat we een kat uit het asiel haalden. En dat was best een bijzondere belevenis. Hoe dankbaar Kiko was dat hij een echt thuis kreeg.. Daar doe je het voor. Om de ontwikkeling van Kiko toen en Kiko nu te zien is ook heel bijzonder en mooi. Hij kwam hier als een dankbaar, maar bang katje. Hij zat veel onder de bank, vertrouwde bijna niemand en plaste soms uit angst. Nu is Kiko een echt boefje, een hele lieve kat, nog steeds een beetje bang voor vreemden maar het gaat echt stukken beter. Gister had Kiko zijn eerste oud&nieuw. Hij zag met grote bange ogen onder een tafeltje. Heel sneu. Gelukkig voor de dieren is het vuurwerk nu gestopt.

Verder ben ik 2014 weer eens op vakantie geweest op Terschelling. Mijn favoriete camping op mijn favoriete eiland waar we een aantal jaren niet geweest waren. Wel eens een dagje, maar niet echt op vakantie. Dus het was geweldig om daar weer eens te zijn. Voor herhaling vatbaar als je het mij vraagt.

Tot slot wil ik nog even zeggen hoe blij ik ben met de school waar ik na zomer 2014 heen ben gegaan. Ik doe nu een opleiding die ik leuk vind samen met een hele leuke klas. Ook op stage is het erg leuk. Het toffe aan deze opleiding vind ik dat je elke opdracht die je krijgt op een creatieve manier uit kunt werken. c:

2014 was een jaar vol nieuwe dingen, nieuwe mensen.. Ik heb veel geleerd, veel gegeven, veel gekregen. Er zijn mensen gekomen, er zijn mensen gegaan. Er zijn erge dingen gebeurd, maar ook mooie dingen. 2014 was een jaar zoals een jaar nu eenmaal is. Geen 365 topdagen, geen 365 rot dagen. Van alles wat. 2014, ik ben dankbaar dat ik jou beleefd. Maar nu laat ik je gaan.

2015
En dan is het opeens twaalf uur en staan we op om onze familie een dikke knuffel en of kus te geven. Ik had verwacht dat een jaarwisseling me niet zoveel zou doen. Iedereen heeft nieuwe voornemens, waarvan de helft niet uitkomt. Maar om twaalf uur had ik toch even een magisch gevoel van: Dit is een nieuw jaar. Ja, het is moeilijk uit te leggen. Maar ik voelde me een heel klein beetje opnieuw geboren. Alsof zich eindelijk een nieuw hoofdstuk voor me opent. Uit de sleur van het oude en een pak vol nieuwe pagina's die ik mag gaan vullen. Niet te sentimenteel worden, Marianne. Nee, maar het is wel zo. Zo voelt. En het is een geweldig gevoel.

Voor 2015 hoop voor iedereen veel geluk en gezondheid. Ik hoop dat mijn vrienden die ik nu heb, dat dat zo blijft. Want die zijn geweldig. Just the way they are. Verder hoop ik dat ik dit jaar ook veel leuke nieuwe mensen mag ontmoeten. Ik hoop dat ik aan het eind van het schooljaar met trots kan zeggen dat ik over ga na het tweede jaar van mijn opleiding. Een beetje de standaard dingen dus.. Dan ben ik ook een keertje standaard. Overigens hoop ik wel dit jaar naar Disneyland Parijs te gaan. Dat wil ik zo graag! 

Nieuw jaar,
Daar ben je dan,
We omarmen je,
En heten je welkom

We hopen dat je goed word,
Maar zijn soms bang voor wat je ons te brengen hebt,
We kijken terug op het afgelopen jaar,
Maar gaan met moed de toekomst in,

Afgelopen nacht heeft een deur zich gesloten,
En een nieuwe zich geopend.
Wat er allemaal achter die deur zal zitten,
Niemand die het precies weet

Momenten van huilen,
Momenten van lachen,
Een beetje van dit,
Een beetje van dat,

Momenten dat we leren,
Momenten dat we genieten,
Van de kleine allerdaagse dingen,

2015
Nieuw jaar
Met de mensen waar ik van hou
:) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten