zondag 11 januari 2015

Filmrecensie: Lady and the tramp

Heey allemaal! Vandaag schrijf ik weer een filmrecensie. De afgelopen week heb ik best veel films gezien. 'Alvin and the chipmunks', 'The little mermaid' en 'Lady and the tramp'. In het Nederlands ook wel bekend als 'Lady en de Vagebond'. Het was wel een beetje moeilijk om te kiezen over welke van de drie mijn recensie van deze week zou gaan. Maar ik heb besloten voor de laatste te gaan. Aangezien ik deze het eerst van de drie gezien heb en er van tevoren nog niet heel veel over wist. Enjoy!

De bekende 'Spaghetti scene'

Waarom wilde je deze film graag zien?
Omdat een vrij bekende Disneyfilm is. Ik heb hem wel een keertje gezien toen ik klein was, maar veel kan ik me daarvan niet herinneren. Het leek me ook een heel mooi verhaal. De liefde tussen een rijkeluishond en een straathond.

Waar gaat de film in het kort over?
Een man geeft zijn vrouw een puppy cadeau. Deze puppy is Lady. Lady groeit op bij rijke mensen en krijgt wanneer ze groter is een penning. Honden die op straat lopen zonder penning worden meegenomen naar het asiel. Wanneer haar baasje in verwachting raakt krijgt Lady steeds minder aandacht. Wanneer de baby er is, lijkt alles weer een beetje op zijn plaats te vallen. Alleen dan gaat het echtpaar op reis. Tante Saar komt oppassen samen met haar twee katten. Saar mag Lady niet erg en op een dag loopt het zo uit de hand dat Lady weggaat. En dan.. Dan komt ze Vagebond tegen. Vagebond is een straathond, met een compleet andere manier van leven. Hoewel ze Vagebond steeds leuker gaat vinden, vind Lady dat ze terug moet. Ze moet op de baby passen. Dat voelt ze als haar taak. Maar is het wel een goed plan om terug naar huis? En wat staat haar daar te wachten?



Wat is het genre van de film?
Animatie.

Aan wie zou je de film aanraden en waarom?
Aan alle Disney fans of course! Maar ik raad deze film ook aan om gezellig met het gezin te kijken. Disney is voor alle leeftijden. Dus ja, eigenlijk kan het alle kanten op. Het is maar net waar je zelf van houdt.

Minpunten aan deze film?
Nou, wat ik nu ga zeggen is bij de meeste oudere Disneyfilms wel zo. Er zit niet zoveel diepgang in de liefde die opbloeit tussen Lady en de Vagebond. Ze ontmoeten elkaar, ze gaan spaghetti eten en ze zijn verliefd. Naar mijn idee ging dit iets te snel. Ik had verwacht dat ze eerst meer tijd met elkaar door zouden brengen zeg maar. Maar goed, misschien lag dat ook aan mijn verwachtingen van tevoren.

Wat is je lievelingspersonage uit de film?
Lady. Ik weet niet waarom maar ik heb iets met zulke hondjes. Lady is een Amerikaanse cocker spaniël en die hondjes vind ik zo schattig. Ook vind Lady haar intelligentie en haar eigenwijsheid leuk om te zien. Dat ze soms dingen beter begrijpt dan mensen is best wel grappig. Maar ook frustrerend. Wanneer tante Saar bijvoorbeeld niet naar haar luistert, heb ik soms echt zin om tegen de tv te schreeuwen: "Luister nou naar die hond!" Haha. 

Wat voor cijfer zou je de film geven?
Een 7. Het is een mooie en leuke film. Alleen het is niet één van mijn favorieten.

Goed, dit was het weer voor vandaag. Volgende week zondag ben ik er weer met een nieuwe film. En tot die tijd; Houd mijn blog in de gaten. Want voor er weer een nieuwe filmrecensie komt, komen er ook nog genoeg andere leuke artikelen online!

Liefs,
Mar 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten