woensdag 7 januari 2015

Tekening: De magie van Lilo & Stitch

Heey allemaal! Vandaag heb ik al een artikel geplaatst, dat klopt. Maar dat artikel stond op de planning voor gisteren. En aangezien ik me het liefst wel een beetje aan mijn schema houd en ik nu nog wel wat tijd over heb, heb ik besloten om ook een tekening te plaatsen. De vorige keer dat ik een tekening plaatste liet ik zien hoe ik de reeks Disney prinsessen tekende. Laatst heb ik Lilo en Stitch getekend. Waarom? Lilo&Stitch is één van mijn favoriete Disney films. Het is zo'n mooi warm verhaal over familie.. En er zit zulke mooie muziek in die film. Zo warm, zo vrolijk. Wauw. Prachtig gewoon. Van die muziek die je emotioneel maakt op een goede manier. Het maakt me gelukkig. Op dit moment dat ik over deze tekening blog, luister ik Aloha, E Komo Mai. Dat is echt een heel mooi liedje. Vooral met oortjes. c: Ook Hawaiian Roller Coaster Rise en He mele no lilo vind ik erg mooie liedjes. :) 

Maar goed, back to the drawing. Dit was de eerste keer dat ik een complete situatie tekende in plaats van losse poppetjes. Daarom was ik best zenuwachtig, maar wel wist dat ik heel graag situaties wilde tekenen. Er zijn gewoon steeds vaker situaties in Disney films waarvan ik denk: Dit wil ik tekenen. Dit moment. Wat me een beetje tegenhield: Ik was bang dat het zou mislukken omdat de verhoudingen dan moeten kloppen en je zoveel meer details moet tekenen. Maar goed, ik vind dat de tekening wel goed gelukt is. Een complete situatie tekenen kost wel veel tijd. Daarom doe ik het niet heel vaak. Maar het is zeker voor herhaling vatbaar!

Overigens heb ik deze situatie gekozen omdat ik het mooi vind. Lilo en Stitch 's avonds samen relaxen in een hangmat. Echte vrienden, zo verschillend.. Maar toch zo perfect samen. Geen Stitch zonder Lilo. En geen Lilo zonder Stitch. Ik vind dat het een mooie boodschap geeft.


Goed, volgende week ben ik er weer met een tekening waar ik iets over ga vertellen. 

-xx- Mar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten