dinsdag 27 januari 2015

Tag: Ik ben dankbaar voor..

Heey allemaal! Vandaag precies een jaar geleden heb ik de Thankful project online geplaatst. Het lijkt me leuk om te kijken hoe de dingen een jaar geleden waren en hoe ze nu zijn. Ook ga ik de vragen een beetje veranderen zodat het een uitgebreidere tag word en iets minder algemeen. Ik ben op dit moment best vrolijk en wil daarom graag schrijven over waar ik dankbaar mee ben. Ik hoop dat het een mooi artikel word. :)

Categorie personen

Voor welke vriendschap ben je heel dankbaar dat deze in je leven is gekomen?
Ik ben heel dankbaar voor al de vrienden die ik op dit moment heb. Ze zijn stuk voor stuk geweldig. Allemaal heel verschillend maar echt geweldig. Toch is er wel iemand die echt eventjes wil noemen. Dat is Lola. Zoals ik waarschijnlijk al een aantal keren heb verteld, weet ik dat ik altijd op haar kan rekenen. En zij altijd op mij. Ze is iemand die het woord vriendschap waar maakt.


Van welke persoon heb je veel geleerd?
Pfoe. Dat is een lastige. Ik geloof dat je van iedere persoon die in je leven komt wel iets leert. Dat kan heel klein zijn, maar ook een ware levensles. Maar een persoon noemen waarvan ik specifiek heel veel geleerd heb.. Even denken. Ik vind het wel interessant als mensen op een hele andere manier leven dan ik zelf doe. Daar valt meestal wel iets van te leren. Het leuke is dat je dan kunt leren van elkaar. Ik denk dat ik van alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt heb geleerd. Een heel simpel voorbeeldje: Wanneer iemand je kritiek geeft, doet het je eigenlijk altijd wel iets. Dan ga je daaraan werken. 

Welke persoon heeft het afgelopen jaar iets voor je gedaan waarvoor je diegene dankbaar bent?
Waarschijnlijk zijn het meer mensen dan die ik nu op ga noemen.. Dat betekent niet dat ik het vergeten ben. Maar ik ga nu de eerste dingen opnoemen waar ik aan denk. Er heeft een keer iemand zijn bus gemist om tegemoet te lopen. Ik was verdwaald in een plaats waar ik al jaren kwam.. Ik wil er verder niet over praten, eigenlijk. Ook is er een vriendin meteen naar me toegekomen toen ik me rot voelde. Er heeft iemand een aquarium leeggezogen, terwijl ik dat moest doen. Maar ik ging over mijn nek. Een vrouw en een jongen lieten me gisteren voorgaan in de supermarkt omdat ik maar één broodje wilde afrekenen. Dat vond ik ook erg aardig. Ik voelde me gewoon verlegen. Zulke dingen zijn leuk. Vooral wanneer vreemden spontaan aardig voor elkaar zijn. Dat geeft je gewoon zo'n goed gevoel. En verder reageerde een docente heel begripvol en prettig toen ik een keer een presentatie niet op tijd voor elkaar had. Daar ben ik haar ook heel dankbaar voor. Ze had ook terecht boos kunnen worden. Maar dat deed ze niet.

Categorie plaatsen

Aan welke plaats heb je hele speciale herinneringen?
Een plaats hier in de buurt. Ik kwam daar vaak in mijn kinderjaren. Mijn opa woonde er ook voor hij naar een bejaardentehuis moest. Als ik daar ben denk ik altijd aan vroeger en aan hem. Die plaats maakt me verdrietig maar tegelijk zo intens gelukkig. Het is moeilijk uit te leggen. Het is moeilijk om er te komen maar tegelijk zo mooi om er te zijn.

Op welke plaats ben je graag?
In het bos. Ik vind bossen zo mooi en sprookjesachtig. Als ik door het bos wandel keert er een zekere rust in me. Het bos is mooi in ieder seizoen. In het bos heb ik het idee in een hele andere wereld te zijn. Magisch. Ook kun je er prachtige foto's maken en je helemaal vrij voelen.


Van welke plaats ben je dankbaar dat ze het ooit bedacht hebben?
Disneyland & World. Een plek waar alles Disney is. Met een Disney store. Ik ben echt blij dat er Disney pretparken zijn. Ook al ben ik er nog nooit geweest, haha. 

Categorie ervaringen

Voor welke ervaring ben je heel dankbaar?
Pfoe.. Het ervaren van echte vriendschap? Echte liefde? Het ervaren van de slappe lach hebben? Het ervaren van het geweldige gevoel na een te gekke film? Het gevoel van nieuwjaarsdag? Het lezen van een goed boek? Er zijn zoveel ervaringen waar ik dankbaar voor ben. Ik ben er ook heel dankbaar voor dat ik een aantal mensen en dieren die overleden zijn gekend heb mogen hebben. Omdat het hele speciale mensen en dieren waren. De herinneringen koester ik in mijn hart. 

Voor welke schoolervaring ben je dankbaar?
Voor alles wat ik meemaak op de opleiding die ik nu volg. Ik vind de opleiding zo leuk en we hebben ook een superleuke klas. Dus ik geniet van het schooljaar.

 Categorie talenten

Voor welk talent ben je dankbaar?
Het schrijven en plezier uit het schrijven halen. Ook ben ik dankbaar voor mijn fantasie. 

Voor welk talent dat handig is in het dagelijks leven ben je dankbaar?
Mijn creativiteit. Dit is handig in eigenlijk iedere situatie. Op stage kun je veel problemen met een beetje creativiteit oplossen. Ik kan het daar ook echt gebruiken. Dat is hartstikke leuk. Ook voor school gebruik ik mijn creativiteit om een bijzondere draai aan producten te geven of wanneer we iets moeten knutselen. 

Categorie woorden

Voor welke woorden ben je dankbaar?
"Ik ben er voor je", complimenten en "Ik voel me op mijn gemak bij je" zijn toch wel erg leuke dingen om te horen. Natuurlijk is het ook leuk om te horen wanneer vrienden of familie zeggen dat ze van je houden. 

Categorie foto's 

Voor welke foto's ben je dankbaar?
Dat zijn nog steeds dezelfden als in 'the thankful project' van een jaar geleden. Ook ben ik dankbaar voor alle foto's van leuke herinneringen en gekke foto's met vriendinnen. En zoals ik een jaar geleden al zei ben ik dankbaar voor het feit dat er foto's gemaakt kunnen worden. Dit kon vroeger niet. Dan moest je een overleden dierbare herinneren in je gedachten. Maar door de tijd kan dat beeld, terwijl je het niet wilt, vervagen.. Dus ik ben heel blij dat er foto's zijn. 


Categorie kansen

Voor welke kansen ben je dankbaar?
Dat ik een opleiding doe die ik leuk vind. Voor iedere nieuwe kans die ik mag omarmen. En het klinkt misschien heel gek.. Maar doordat onze basisschoolklas een klasgenootje is verloren, besef ik me goed wat ik heb. We zaten allemaal in diezelfde klas. Eén op de zoveel kinderen krijgt kanker.. Het had iedereen kunnen overkomen. Maar het overkwam haar. Daarom ben ik dankbaar voor wat wij allemaal nog hebben mogen meemaken sinds zij dat niet meer kon. En alles wat ik nu nog iedere dag meemaak.

Goed, ik vind zelf dat dit een vrij heftig einde van een artikel is, maar ik ben door mijn vragen heen. Voor welke dingen in het leven ben jij dankbaar? Deze tag mag overgenomen worden als je ook een blog hebt. Ik moet zeggen dat ik na het invullen van deze tag een tevreden gevoel heb. Ik heb dit artikel met een lach en een traan geschreven. En ben op dit moment heel tevreden met wat ik heb.

Morgen ben ik er weer met een tekening. Ik wens jullie allemaal een prettige avond.

Liefs,
Marianne 



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten