donderdag 13 maart 2014

Shit Moments: Clothes. (#1)

Hey! Ik heb het op twitter al aangekondigd. Er komt een nieuwe serie! Jippie! Deze serie zal 'Shit Moments' heten en gaan over dingen waar ik me aan irriteer bij een bepaald onderwerp. Misschien zullen jullie je in bepaalde dingen herkennen. Dat kun je altijd achter laten in reactie's. Vandaag begin met de serie en ik ben best wel nerveus. 'Cause We Love' steeg boven mijn verwachtingen uit en het is natuurlijk maar de vraag of een tweede serie het zelfde niveau ongeveer zal halen. Maar goed, laten we maar gewoon beginnen.

Vandaag ga ik beginnen met het onderwerp waar ik ook de inspiratie van kreeg voor deze serie. Kleding. Er zijn ongelofelijk veel dingen die bij mij misgaan wat betreft met kleding. Dus laten we maar snel beginnen met wat er gisteravond gebeurde.

Heb jij dat ook wel eens? Dat je de hele dag een trui aan hebt gehad en er niks aan de hand was. En dan wil je hem 's avonds uitdoen maar je krijgt hem met geen mogelijkheid over je hoofd. Je raakt compleet in de knoop met je kledingstuk en je armen raken in de knel. Het leukste is natuurlijk als je ook nog eens niks ziet omdat je trui voor je ogen zit. Geweldig, echt waar. Dan denk ik echt: Goed dat niemand me nu ziet. Wat moet dit er dom uitzien. 

Of het moment wanneer je na een lange koude periode eindelijk je weer je 'zomerbroeken' aan kunt hebben. Maar de helft opeens niet meer past. Je hebt je er zo lang op verheugd om die broeken weer te kunnen dragen. Maar ja, hoor. Ze passen gewoon niet meer. Natuurlijk is het logisch dat je in een jaar wat aan bent gekomen, maar het is wel zwaar klote. Ook nog zo'n leuk dingetje is dat meiden op een geheugen moment HEUPEN krijgen. Dat is trouwens iets wat ik gewoon even kwijt moet. Waarom krijg je rond je zestiende heupen? Waarom word je rond je 12e en 16e ongesteld? Wat hebben wij meiden daar nou aan? We willen nog geen kinderen. Laat ons lekker de hele maand kunnen zwemmen en vrolijk rond springen. En laat vooral leuke kleren passen. We hebben nog geen heupen of wat dan ook nodig. Want we willen nog geen kinderen.

Waar ik me echt aan kan irriteren is dat ik me aan hebt gekleden. Ik kijk in de spiegel en keur mijn 'look van de dag' goed. Daarna ga ik tandenpoetsen. En flats! Prachtige witte tandpastavlekken over mijn net nog zo vlekkeloze broek. Of je nou gaat hoesten, niezen of gewoon vergeet je tandenborstel eronder te houden. Tandpastavlekken zijn klote. 

Ook een 'Shit Moment' wat kleding betreft vind ik als ik mijn best heb gedaan op een leuke outfit. En dan loop ik door de school en zie ik iemand met precies het zelfde shirt. Ik weet niet, maar als ik iemand die veel jonger dan mij is met hetzelfde shirt zie lopen. Dat vind ik niet leuk!  Als een vriendin het zelfde draagt is het nog wel leuk. Maar ik heb geen behoefte om tweeling te spelen met een wildvreemde. Gewoon, niet leuk.

Ook vind ik het heel irritant als ik mijn handen was en mijn mouw per ongeluk nat word. Dat vind ik zo'n vervelend gevoel. Blugh. 

Ik heb ook een leuk shirtje van nogal gladde stof. En daar zit achter op mijn rug een rits in. En dat is zooo koud.

Verder irriteer ik me eraan als een shirtje wel heel leuk is maar het een heel laag décoleté heeft. Ik voel me er niet prettig bij om shirtjes te dragen met een hele lage hals. Dan voel ik me niet op mijn gemak en zit ik continue aan mijn shirt te plukken en hem omhoog te trekken.

Nu iets anders, ik irriteer me OOK aan shirtjes met een hele hoge hals. Haha. Maar dan bedoel ik ook echt tot mijn hals hè. Als ik er dan een vestje overheen draag dan staat dat best wel raar. Want je kunt gewoon zien dat er een ander soort shirtje onder had gemoeten.

Verder vind ik het zonde als mensen heel weinig aan hun uiterlijk doen. Want natuurlijk hoeft niet iedereen een fashion junkie te zijn, ben ik ook niet. Maar sommige mensen kunnen wel ietsje meer om zichzelf en hun uiterlijk geven, vind ik. Soms hoeft het zo niet. 

Dit waren op zich wel de dingen die ik haat aan kleding. De belangrijkste dingen. Er zullen vast nog wel een paar dingen zijn maar dit waren even wat dingen die in me op kwamen. Waar irriteer jij je aan wat kleding betreft? 

Liefs,
Mar 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten