maandag 10 maart 2014

Personal update.

Hey allemaal! Momenteel ben ik grieperig en hartstikke verkouden. 's Nachts is slapen ook veel lastiger aangezien ik een 'volle neus' heb. Dus dan lig ik daar nadenkend in mijn bed, te foeteren op mijn verkoudheid. Ik ben in het algemeen iemand die slecht is in helemaal niks doen. Dus ik ben heel chagrijnig als ik me ziek voel. Ik wil zoveel maar er zijn zo weinig dingen die lukken. Ziek zijn vind ik zonde van mijn tijd. 's Nachts is slapen een hel. Overdag zit ik net zoals nu met een donderwolk- humeur op de bank omdat helemaal niks lukt. Gister heb ik er gewoon amper aan gedacht om een blog te schrijven. En ik heb het hele weekend amper mijn mobiel aangeraakt. Wow, what's going on? Maar vandaag ben ik er weer. Met een personal update. Het spijt me, als dit nogal een klaagitem word. Maar ja, soms is even klagen ook wel lekker. Het is mijn blog en als ik een rothumeur heb dan heb ik een rothumeur. Ik ben heel slecht in doen alsof ik me geweldig voel, als dat niet zo is. Dus ja, mijn excuses. Maar op mijn stukje internet ga ik me niet anders voordoen dan ik ben.

De afgelopen nacht heb ik liggen nadenken wat ik precies zo haat aan ziek zijn. Toen ik best veel dingen kon bedenken dacht ik opeens: Hey, dat is misschien leuk voor mijn blog! Heerlijk herkenbaar, waarschijnlijk.

WAT IK HAAT AAN VERKOUDEN ZIJN:
- Dat je overdag ALTIJD een loopneus hebt, en hij 's nachts altijd dichtzit.
- Dat je neus soms als je overeind gaat zitten opengaat en zodra je weer gaat liggen zit hij weer dicht.
- Dat je zoveel zakdoekjes gebruikt dat je het bijna papierverspilling gaat vinden.
- Dat je neus helemaal rood word en pijn doet omdat je zo vaak je neus hebt gesnoten.
- Dat je soms opeens moet niezen wanneer je geen zakdoekje bij de hand hebt, waardoor alles eronder zit.
- Als je neus pijn begint te doen, moet je natuurlijk nog steeds om de haverklap niezen, hoe pijnlijk ook.
- Dat ik de hele dag storend loop te snuiven.
- Dat ik me smerig voel.

WAT IK HAAT AAN KEELPIJN:
- Dat ik non stop aan het drinken ben aangezien één glas drinken maar hoogstens vijf minuten helpt.
- Dat ik het gevoel heb dat zoveel mijn neus als mijn keel dicht zit.
- Dat slikken pijn doet.
- Dat ik soms niet eens een verhaal af kan maken zonder te hoesten.
- Dat ik schor klink en mijn stem soms opeens wegzakt.
- Dat ik niet kan zingen. (Ik kan niet zingen, maar ik vind het daarom nog wel leuk om te doen!)

WAT IK HAAT AAN HOOFDPIJN:
- Dat licht te fel aan mijn ogen is. Met name licht van buiten.
- Dat mensen dan soms heel druk aan mijn hoofd zijn.
- Dat ik meestal niet de gelegenheid heb om me af te zonderen en in een donkere kamer te gaan liggen.
- Dat aspirines soms niet werken.
- Dat als aspirines niet werken, de enige oplossing mijn ogen dicht doen en niks doen is. (Ik haat niks doen!)
- Dat het soms zo op mijn ogen brandt, dat ik gewoon ga traanogen.
- Dat ik door hoofdpijn meestal ook misselijk word.
- Hoofdpijn die niet na één dag over is.

Gek genoeg, lukt het me meestal nog wel om muziek te luisteren met hoofdpijn.

WAT IK HAAT AAN ZIEK ZIJN IN HET ALGEMEEN:
- Alles hierboven.
- Slecht in slaap kunnen komen en dan soms ook nog 's nachts wakker worden.
- Trap oplopen en compleet buiten adem zijn.
- Extreem moe zijn.
- (Leuke) dingen af moeten bellen.
- Mensen die teveel vragen of te lang doorgaan.

Dit was mijn best wel lange klaaglijst over grieperig zijn. Ik weet het, er zijn veel ergere dingen op de wereld. Daar niet van. Soms is het gewoon lekker om even te klagen. Neem het niet te serieus en hé misschien herken je wel dingen! Ik zal proberen vandaag ook nog een vrolijker item te plaatsen, anders zullen jullie het hier mee moeten doen voor vandaag. Beterschap voor de mensen onder jullie die op dit moment ook ziek zijn.

Liefs,
Mar



Geen opmerkingen:

Een reactie posten