zaterdag 29 maart 2014

Tag: Hoe gevoelig ben jij?

Heey allemaal! Vandaag ga ik weer een Tag doen. Maar dit keer niet zomaar een Tag. Een zelfbedachte. Normaal neem ik Tags over van andere bloggers, maar vandaag ga ik het zelf doen. Ik kwam op inspiratie voor deze Tag vanwege mezelf. Ik ben best een gevoelig persoon. En daar is niks mis mee. Nee, zeker niet. Alleen het kan wel heel vervelend zijn. Maar daar komen jullie gedurende deze Tag wel achter. Hoe gevoelig ben jij? Je mag deze Tag gerust overnemen. Laat een linkje achter in reactie's en wie weet neem ik een kijkje op je blog. Vind ik leuk. =) 

Stel je hebt een foto geplaatst op Social Media en je vindt hem zelf goed gelukt, maar krijgt er vervelende reactie's op. Wat doe je?
Nahh, je hebt twee soorten kritiek. Opbouwende kritiek; kritiek die ergens vandaan komt. Waar je iets aan hebt en waardoor je beter kunt worden in wat je doet. En kritiek van mensen die zelf een slecht humeur hebben of het leuk vinden om iemand anders zich rot te laten voelen. De truc is om onderscheid tussen die twee te kunnen maken. Kijk: Als iemand opeens in de wilde weg met kanker begint te schelden, lijkt het me logisch dat het geen kritiek is waar je iets aan hebt. Maar je kunt je er wel rot door voelen. En dat voel ik me meestal ook. Ik trek me teveel aan van de mening van anderen. En soms vind ik dan de  foto zelfs opeens veel minder mooi.


Als iemand iets van je denkt wat niet waar is, hoe reageer jij daarop?
Ik verdedig mezelf meestal. Als iemand iets van me denkt wat totaal niet klopt, dan schiet ik in de verdediging. Wat ik eigenlijk veel minder zou moeten doen, want als iets niet waar is waarom zou je er dan op in gaan? Ik heb er gewoon een hekel aan als mensen een verkeerd beeld van me hebben.

Hoe reageer jij erop als je hoort dat erover je word geroddeld?
Niet. Daar ga ik gewoon niet op in. Meestal doe ik alsof ik het niet weet en verwonder ik me er stilletjes over hoe mensen dingen over mij kunnen weten die ik zelf niet eens wist. Vroeger kon ik me er echt enorm druk over maken wie wat zei en waarom. Maar nu kan het me niet zoveel meer schelen. Er wordt over iedereen geroddeld. Soms denk je dat mensen vriendinnen van elkaar zijn maar zodra diegene er niet bij is.. Man, oh, man.  Als iemand me nu verteld dat er over mij word geroddeld. Oké, dat wist ik allang. No Big News.


Draag jij kleding die in de mode is omdat iedereen het draagt?
Ik volg de mode niet.. Meestal vind ik nieuwe rages op het eerste gezicht ook niet mooi. Pas na een tijdje (als die rage allang bij iedereen over is) ga ik het nog eens leuk vinden. Wel draag ik naar school meestal een beetje 'normale' kleding. Ik ben dol op jurkjes en rokjes maar toch kies ik op school meestal voor een broek met een leuk shirtje. Ik heb een hekel aan opvallen of de aandacht trekken. Dus mij zie je niet heel snel met een extreme outfit. Wel vind ik het leuk om erg ietsje anders uit te zien dan de rest. Gewoon mijn eigen persoontje zijn. Niemand die exact hetzelfde is. (Zowel in gedrag als uiterlijk.)

Als je een film kijkt waarin iemand doodgaat moet je dan huilen?
Niet altijd. Dat hangt zeer van de soort film af. Bij films zoals 'achte groepers huilen niet' en 'spijt' heb ik wel een traantje weggepinkt maar als er iemand dood word geschoten in een politieserie niet. Toen Rue doodging in the Hungergames vond ik dat ook wel heel erg zielig. Elke keer als ik die film kijk denk ik: Nee, ga niet dood! Maar ja, elke keer gaat ze weer dood natuurlijk. Niet leuk.

Vinden andere mensen je schattig?
Ehh.. Daar wil ik het niet over hebben. Oké oké, ja. Andere mensen vinden me schattig. Dat heeft zo zijn voor- en nadelen. =)

Ben je gevoelig voor geuren?
Ja, verschrikkelijk. Ik hoef maar iets te ruiken wat een ander een klein beetje vind stinken en ik begin al te kokhalzen. Ik heb ook veel last van geurassociatie. Dat betekent dat als je iets ruikt dat je terug denkt aan een moment waar het ook zo rook. Bijvoorbeeld in kerken, bij die geur denk ik aan de begrafenis van mijn opa. En als ik de lentegeur buiten ruik denk ik aan vorig jaar toen het zo lekker weer was en gebeurtenissen daarbij. 

Heb je wel eens iets aangevoeld voor het ging gebeuren?
Niet echt. Ik heb wel één keer gehad dat ik van tevoren wist waar een vriendin zou zijn. Zonder dat ze me dat van tevoren had verteld. Dat was wel heel spooky. En het was ook niet echt voorspelbaar of zo. We waren een dagje naar iets in Drenthe. Zij had gezegd dat ze die dag naar Groningen zou gaan, maar achteraf bleek ze precies op die plek in Drenthe te zijn geweest. We liepen elkaar net mis. Dat was echt heel erg spooky. Want ik had haar van tevoren ook niet verteld dat ik daar zou zijn. Maar toch had ik zo'n sterk voorgevoel.

Oké.. Dit was een spooky einde van de blog van vandaag.. Laat het maar even tot je doordringen, haha. Heb jij wel eens zoiets meegemaakt? Laat het achter in reactie's. Ik hoop dat jullie deze zelfbedachte Tag een beetje leuk vonden.  =)

Liefs,
Mar 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten