zaterdag 8 maart 2014

Als ik een ... was, dan was ik ...

Ja, ik ben in een 'blog mood'. Ik ben wat ziekerig. Keelpijn, slecht geslapen, hoofdpijn. Dus ik ben vandaag lekker lui. Veel drinken, beetje hangen en natuurlijk bloggen. Mijn grote liefde. Ik heb heel veel leuke Tags gevonden dus daar kan ik nog een tijdje mee vooruit. Nu ga ik de 'Als ik een ... was, dan was ik ...' - Tag doen. Ik weet het, het klinkt een beetje apart. Maar ja, je ziet het vanzelf!

Als ik een maand was, dan was ik juli. 
Ik ben dol op de zomer en in juli zijn veel mensen lekker op vakantie en is het meestal wel mooi weer. Ik zou sowieso geen januari willen zijn. Ik zou me kapot ergeren aan alle mensen die dan in mij zeg maar nieuwe voornemens bedachten en vervolgens zich er niet aan hielden. 

Als ik een dag was, dan was ik zaterdag.
Lekker helemaal het midden van het weekend. Niet zondag waarop alle mensen lichtelijk chagrijnig beginnen te worden omdat ze de volgende dag weer aan het werk of naar school moeten. Ik ben gewoon de dag waar iedereen van houd, haha. 

Als ik een tijdstip was, dan was ik 19.00.
Ik ben echt een avondmens en 19.00 vind ik zo'n mooie tijd. De avond is dan nog jong. Je kunt alles nog doen, zeg maar. Ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen, maar bijvoorbeeld 23.00 dan denk ik altijd: "De dag is al bijna afgelopen en ik had dit nog willen doen en dat en dat." Maar 19.00 dan kan alles nog. Voor mij is het echt zo'n tijdschift van: "De avond is nog jong."

Als ik een dier was, dan was ik een kat. 
Ik ben dol op katten. Het zijn mijn lievelingsdieren. Als ik een dier zou zijn, zou ik een kat zijn. Ik ben er in ieder geval eigenwijs genoeg voor. Maar het lijkt me ook wel leuk om zo lenig te zijn als een kat.

Als ik een richting was, dan was ik zuid.
Zuiden is altijd het warmst. En ik hou van lekker weer. 

Als ik een meubelstuk was, dan was ik een lekker zittende stoel.
Bij mijn opa stond altijd één zo'n super lekker zittende stoel. Als ik een meubelstuk zou zijn dan zou ik zo'n stoel zijn! Helaas heb ik er even geen foto van. Maar denk gewoon aan een lekker zittende stoel. 

Als ik een vloeistof was, dan was ik Cassis.
Ik hou van cassis. Geen verdere uitleg nodig. Gewoon cassis. ♥

Als ik een boom was, dan was ik een Japanse sierkers. 
Dankzij Tedje weet ik nu eindelijk hoe zo'n boom heet. Met van die roze bloesems. Die vind ik zo mooi. En roze is mijn lievelingskleur. Dus als ik een boom zou zijn, zou ik zeker weten een Japanse sierkers zijn. Alhoewel een prunus ook mooi is. 

Als ik een bloem was, dan was ik een tulp.
We hebben nu een boeketje op tafel staan en ik vind tulpen gewoon mooie bloemen. Mijn bloemenkennis gaat ook niet veel verder dan tulp, roos en lelie. Oh ja, er is nog wel een ander plantje wat ik grappig vind. Die zag ik in een keer in een tuincentrum: Afrikaantjes. Maar al met al ben ik toch een tulp.

Als ik een weersoort was, dan was ik een zonnestraal.
Niet de zon zelf, dat is me veel te warm. Nee, ik zou een zonnestraal zijn. Een beetje vrolijkheid voor mensen die het moeilijk hebben. 

Als ik een muziekinstrument was, dan was ik een gitaar.
Ik speel zelf geen gitaar maar ik vind het bijzondere instrumenten. Mijn oma speelde gitaar en ooit heb ik het willen leren. Zelf speel ik dwarsfluit. Alleen om nou een dwarsfluit te zijn? Dat lijkt me niet echt fijn. Dan word er continue kwijl in je gespuugd.  Een drumstel word er op je geslagen. Een gitaar lijkt me gewoon het fijnst. 

Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik de lach.
Lachen is gezond! Andere mensen worden er vrolijker van en jij zelf ook.

Als ik een kleur was, dan was ik lichtblauw. (Of misschien toch roze?)
Iedereen die mij goed kent denkt nu waarschijnlijk: Wat?! Is ze niet roze dan? Nou nee, het lijkt me niet fijn om knalroze te zijn. Ik denk dat ik het liefst hemelsblauw was. Zoals de lucht op een mooie lentedag. Of lichtroze zoals de broek die ik nu draag. Ik word altijd vrolijk als ik naar die broek kijk.

Als ik een emotie was, dan was ik liefde.
Wat is nou een mooier gevoel dan houden van die ene speciale..? Als ik dat gevoel was, zou ik het altijd kunnen voelen en vasthouden. Dan zou ik me gelukkig voelen.

Als ik een soort fruit was, dan was ik een appel.
Ik ben dol op appels. Appel, appelmoes, appelsap, apfelstrudel, appelflap, appeltaart, appelkruimel.

Als ik een geluid was, dan was ik het geruis van de golven.
Als ik op het strand lig en de zee hoor dat is gewoon zo rustgevend. Heerlijk.

Als ik een element was, dan was ik lucht.
Ik heb niks met vuur. En ik heb zeer zeker niks met water of aarde. Ik hou niet zo van zwemmen of douchen. En modder vind ik vaak stinken. Ik weet niet, ik kan niet zo goed tegen die geur. Dus dan lucht. Ik weet niet waarom. Gewoon omdat ik de anderen niet zou willen zijn.. Eigenlijk.

Als ik eten was, dan was ik spruitjes.
Het liefst zou ik niet opgegeten worden, dus dan maar iets wat de meeste mensen niet lusten, hè? Hahaha.

Als ik een auto was, dan was ik een roze auto.
Vergeef me, maar ik heb totaal geen verstand van automerken. Soms zie ik ergens een leuk roze autootje en dan denk ik: Yuaahh, die zou ik later willen hebben! Dus ja, als ik een auto zou zijn, zou ik zeker weten een roze auto zijn. En een klein autootje.

Als ik een plek was, dan was ik een waddeneiland.
Ik ben van jongs af aan vaak op vakantie geweest op een waddeneiland. Met name op Terschelling. En het voelt daar alsof de tijd even stil staat en je even tijd hebt om te ontspannen en over alles na te denken. Alles op een rijtje te zetten en uit te waaien op het strand of langs de wad- kant. 

Als ik een smaak was, dan was ik hartig.
Ik vind zoet ook wel lekker, maar meestal word ik daar achteraf eerder misselijk van. En hartig is gewoon lekker en het vult goed. Vroeger was ik een echte zoetekauw maar nu trek ik steeds meer naar het hartig.

Als ik een voorwerp was, dan was ik een dagboek.
Dan zou iemand zijn of haar levensverhaal in mij schrijven. En aangezien ik dol ben op verhalen of verhalen van andere mensen.. Ja, ik zou een dagboek zijn.

Als ik een lichaamsdeel was, was ik een oog.
Eigenlijk heb ik hier precies dezelfde mening over als Tedje. Ik kan er weinig aan toe voegen. Tedje schrijft: ' Ik zou niet weten welk ander lichaamsdeel ik zou zijn. Met een oog zie je alles. Ogen zijn belangrijk in het gezicht van een persoon, het geeft weer hoe de persoon zich voelt, dat kun je zien aan zijn of haar ogen. '

Als ik een paar schoenen was, was ik allstars.
Ik ben dol op Allstars. Kleur maakt niet uit. Ze zitten lekker, ze zijn mooi. Het zijn gewoon de gympen voor mij. Zelf heb ik een roze paar en zwart paar. Allebei hoge Allstars. 

Als ik een liedje was, was ik een liedje wat een meisje haar gevoel precies uit kan drukken.
Toen ik zelf een moeilijke tijd had, had ik veel aan muziek. Sommige liedjes drukten precies uit wat ik eigenlijk wilde zeggen maar gewoon niet kon zeggen omdat ik het ergens te moeilijk mee had. Muziek heeft me echt door die tijd heen geholpen. Als ik een liedje was zou ik een liedje willen zijn dat meisjes helpt door een gebroken hart, door pesten of door verlies. Wat voor probleem dan ook, ik zou met mijn liedje willen zeggen: Je bent niet alleen. Dit is klote, maar er komen betere tijden.

Dit was het! Ik hoop dat jullie het leuk vonden. De 'schoenen' - vraag hoorde eigenlijk als laatste maar ik vond dat met die liedjes wel een mooie boodschap om mee af te sluiten. 

'Listen to the music, whenever you feel happy, alone, broken, sad, afraid, angry, worthless.. I promise, it will be there for you.'

Liefs,
Mar 











1 opmerking: