maandag 17 maart 2014

Shit Moments: Gym ongelukjes. (#3)

Hey! Ik ben terug van weggeweest. Ik heb de afgelopen dagen niks gepost omdat ik niet echt in de stemming was om te bloggen. Ik was moe en het lukte niet helemaal. Vandaag ben ik ook niet echt in een blogstemming, maar ik vond dat ik even iets van me moest laten horen. Vandaag ben ik met gym met mijn hoofd tegen de muur geknald. We deden 'het vakkenspel' met een grote blauwe bal. Ik was al af dus stond met mijn rug tegen de muur. Toen kreeg ik die grote blauwe bal in mijn gezicht en knalde ik met mijn hoofd tegen de muur. Ik heb daarvan nog steeds hoofdpijn en het is wat erger dan vanmiddag. Toch wil ik graag een blog schrijven, omdat ik dit al een paar dagen niet gedaan heb. Dat neem ik mezelf best wel kwalijk.

Om het een beetje toepasselijk te houden ga ik het vandaag hebben over gym. Waar ik me allemaal aan irriteer bij gym en wat voor valpartijen ik tot nu toe heb gemaakt. Misschien herkennen jullie dingen. Ik hoop in ieder geval dat jullie het leuk vinden.

Ten eerste vind ik het heel irritant aan gym dat er eigenlijk altijd sprake is van: Vriendjespolitiek. Als we bijvoorbeeld basketballen dat word er alleen maar gegooid naar mensen die bevriend met elkaar zijn. Of populaire kinderen. Terwijl sommige minder populaire kinderen vaak gewoon vrij staan. En dan word tegen die kinderen gezegd dat ze te weinig hun best doen. Dat vind ik best wel oneerlijk. Ik weet dat dit op elke school het zelfde is en heb het probleem van veel kinderen gehoord. Daar kan ik me gewoon aan irriteren.

Ook vind ik het vervelend dat we als we buiten gym hebben, eigenlijk alleen maar softbal spelen. Al vier jaar lang. Zucht, waarom?? Ik snap dat er buiten niet zoveel mogelijkheid is als binnen. Maar een beetje afwisseling kan wel toch? 

Eigenlijk vind ik heel veel dingen aan gym irritant. Dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf niet zo lenig ben en niet veel durf. Sommige lessen zijn dan echt niet leuk. Terwijl gym best een leuk vak is. Soms denk ik dat gym wel een beetje leuker zou kunnen zijn voor iedereen, dan het nu is. 

Ik ben met gym niet heel erg vaak gevallen. Maar er zijn toch wel een aantal dingen gebeurd tijdens gym die minder fijn waren. 

Ik heb een paar keer een bal in mijn gezicht gekregen. Waarvan ik één keer een bloedneus heb gekregen. Verder ben ik een keer door mijn rug gegaan toen ik 'de kaars' op een dikke mat wilde doen. Dat is een trucje dat je je hele lichaam 'kaarsrecht' omhoog brengt en op je schouders steunt. Alleen ik rolde door, en au.. Ook ben ik een keer achteruit tegen een muur aangerend en heb ik mijn been bezeerd. Dat was gewoon uit puur enthousiasme achteruit rennen.. En toen was er opeens die muur. (Dezelfde muur als vandaag. Wat heeft die muur tegen mij?) 

Vandaag mocht ik zelf een activiteit bedenken aan het einde van de les. Dat doen we om de beurt. En dat was wel heel leuk om te doen. Dan moet je zelf een idee bedenken, het klaar zetten, uitleggen en zorgen dat het spel goed verloopt. De leiding nemen zeg maar. Dat was wel een hele klus. We deden het vakkenspel. En het was aan mij om teams te maken, te bepalen wanneer iets in of uit was en mensen die (onbewust) vals speelden er op te wijzen. Want met dat spel mag de bal niet twee keer stuiteren in jouw vak zeg maar. Je mag hem ook niet vangen. Mensen die hem wel snel vingen, waren ook af. 

Eigenlijk was deze blog een beetje een kruising tussen een Personal Update en een 'Shit Moments'. Maar ja, ik vond het wel leuk om zo te combineren. Zo zijn jullie weer op de hoogte van mijn leuke leventje en tegenlijk is het toepasselijk voor 'Shit Moments'. Want, echt.. Wat een 'shit moment' was dat vanmiddag. Ik dacht alleen maar: "Waarom gebeurde dit? Kan ik de tijd niet een paar minuten terug draaien zodat dit stomme / pijnlijke ongelukje niet gebeurd is?" Dat kan natuurlijk niet en het is heel stom, maar dat dacht ik echt!

Ik vond dit wel leuk om zo te schrijven en ik merk hoe erg ik mijn blog heb gemist. Het is wel echt mijn uitlaatklep. Ik ben zoveel van mijn blogje gaan houden. Het hoort gewoon bij mij. Marianne en haar blog. 

Liefs, 
Mar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten