vrijdag 14 maart 2014

Nom nom nom Tag.

Zoals beloofd vandaag twee items. Ik heb vandaag een smakelijke Tag voor jullie. Deze gaat namelijk over eten. Altijd goed, toch? Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Als je ook een blog hebt, neem de Tag gerust over en laat je blog achter in reactie's. Ik ben benieuwd. Ik heb hem van Tedje, die hem toevallig ook vandaag gepost heeft. Mocht je nieuwsgierig zijn neem dan een kijkje op haar blog. 

 Wat vind jij lekker wat verder iedereen vies vindt (en andersom)?
Ik heb niet echt hele rare eetgewoontes volgens mij. Vroeger maakte ik als klein meisje 'poesjesboterhammen'. Dat had ik in een kinderboek gelezen. Een stuk brood met het gezicht van een kat erop. Oortjes van kaas, snorharen van hagelslag,  een neusje van pindakaas.. Alles wat je maar kunt bedenken qua beleg, zat op zo'n boterham. Daarna vouwde ik hem dubbel. En at ik hem op. En het smaakte vreemd genoeg best lekker. De combinatie van zoet en hartelijk was prima. Kaas met Jam was ook prima. Alleen mensen keken me wel heel raar aan. En ik lust spruitjes terwijl de meeste mensen om me heen daar echt van walgen. Ik snap echt niet waarom zoveel mensen spruitjes vies vinden. Nooit problemen mee gehad. Andersom, begrijp ik niet wat mensen lekker vinden aan erwtensoep en cola. Ik lust geen cola! Als ik het moet drinken dan werk ik het wel heel langzaam naar binnen. Maar liever niet. En dat terwijl ik dol ben op cola- lolly's en snoepjes. Dat ik geen cola lust vinden de meeste mensen wel heel raar. Daar word ik ook wel raar om aangekeken.

 Wat kook jij het liefst (en veel te vaak)?
Ik kook niet zo vaak. Zoals ik eerder schreef moet ik nog veel dingen leren. Maar als ik dan een keertje kook vind ik het leuk om enchillada's te maken. Dat zijn een soort wraps.

 In welk restaurant zou je het liefste elke dag eten?
Geen. Zo nu en dan is het wel lekker om in een restaurant te eten. Maar elke dag aan de pizza of patat of wok hoeft van mij ook niet. Volgens mij kun je zelf ook thuis hele lekkere dingen maken. 

 Deel een handige baktip:
Durf nieuwe dingen te proberen. Zowel qua decoratie als deeg. (Wat je er in doet.) Een beetje tegenstrijdig misschien, maar ook een advies van mij is om niet teveel van het pak of het recept af te wijken. Om te voor komen dat iets hartstikke mis gaat. 

 Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Ik wil graag nog een keer hartige cupcakes maken, cupcakes met aardbei in het deeg, kitkat m&m taart en een meerdere lagen taart. O ja, en een chocoladetaart.

 Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Het broodje zou Pink Lady heten. Ik zag het vanochtend ergens staan die naam. En ik moest aan mezelf denken. Omdat ik van roze hou. En ik vind Pink Lady heel leuk klinken. Mijn broodje zou Pink Lady heten en het zou een broodje zijn van bladerdeeg met kip, kipkerrie en kersen. 

 Zelf koken / eten bestellen / buiten de deur eten?
Ik vind zelf koken wel leuk maar eten bestellen ook. Ik ben niet heel erg dol op uit eten. Dus ik denk een midden weg tussen zelf koken en eten bestellen.

 Ben je ergens allergisch voor?
Volgens mij wel, maar dat is niet voor eten. Als ik een masker op heb of reinigingscrême brandt het heel erg in plaats van dat het verfrissend voelt. Dat is echt heel erg vervelend.. Of het nou echt een allergie is weet ik niet. Maar fijn is anders. 

 Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd/weken/dagen?
Ik ben dol op een Italiaanse bol met kipkerrie ( sinds ik dat ontdekt heb, jum)  en de laatste tijd eten we weer vaker enchillada's. Dat vind ik ook erg lekker. 

 Wat is je favoriete toetje?
Ik ben dol op aardbei ijs. Aardbei ijs verschilt wel in de snackbar, in de ijssalon en thuis. Ik vind het thuis het lekkerst. Aarbei ijs is echt mijn lievelingstoetje. 


Dit was mijn 'Nom nom nom' - Tag. Ik vond het heel leuk om te doen en heb er honger van gekregen! Gelukkig staat hier een lekker bladerdeeg / appel - gebakje voor mijn neus met een kopje thee. Dus daar ga ik nu even van genieten. <3

Liefs,
Mar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten