woensdag 26 maart 2014

Inspiratie: Vroeger & zo.

Heey allemaal! Gister heb ik een item geschreven met random questions. En er zat één vraag tussen die mij heeft geïnspireerd. Namelijk over TV series van vroeger. Gister heb ik de intro van Winx club en Totally Spies opgezocht en ik merkte dat ik er een vreemd gelukkig gevoel van kreeg. Niet dat ik gelukkig werd door het kijken van een serie over spionnen of feeën. Nee, omdat het iets wat vroeger is. Hebben jullie ook wel eens dat je iets van vroeger hoort of ziet en dat je denkt: Oh ja, o mijn god.. Zo'n gevoel dat je terug verlangt naar je kindertijd. Omdat ik liever dieper op dit onderwerp in was gedaan dan ik gister heb gedaan heb ik besloten om er een apart item van te maken. Vandaag ga ik filmpjes met jullie delen van vroeger. Wat ik vroeger heb gekeken. Even lekker herinneringen ophalen.

Ten eerste: Het huis Anubis.
Deze serie heb ik trouw gevolgd. Oké, niet vanaf het begin ik viel er na ongeveer 2 seizoenen in, geloof ik. Mara ging bijna weg en Noa kwam in haar plaats. Volgens mij ben ik daar ergens begonnen met kijken. Dat weet ik niet helemaal zeker. Nu hebben we alle seizoenen op DVD dus ik heb alle eerste seizoenen later wel gekeken. Man, wat was ik fan van die serie. Daarom kan de intro hiervan gewoon niet ontbreken.



2. De tweenies.
Deze serie heb ik vroeger heel veel gekeken. Bella, Maijo, Vis en Jake. En natuurlijk de hond Doedels. Ik vond het helemaal geweldig en ik droomde er stiekem van om in zo'n soort huis te wonen. Met zoveel leuke boeken, zoveel speelgoed en zo'n speeltuin buiten. Vis was altijd mijn favoriete personage. Waarschijnlijk omdat ze schattig was en roze droeg. Ik kon helaas de Nederlandse versie niet vinden dus hieronder staat de Engelse intro. Maar ja, de clip blijft het zelfde.




3. De kids top 20 & M-KIDS.
De kids top 20 is al door meerdere mensen gepresenteerd maar de eerste keer was met Kim Lian. Toen ze nog zo'n rode punk kuif had. Dat was voor mij echt Kids top 20. Zo is het begonnen. In het filmpje hieronder is M-KIDS te gast bij de kids top 20. M-KIDS is ook zoiets uit mijn jeugd. Die liedjes hoorde ik vaak maar ik wist nooit van wie ze waren. Nja, M-KIDS dus. 





Voor de aardigheid nog even wat oude liedjes van vroeger. Onder andere van M-KIDS. Ik kan nog wel uren doorgaan over series van vroeger maar ik denk dat ik dat bewaar voor een andere Vroeger & zo. Want herinneringen ophalen van vroeger is zeker voor herhaling vatbaar.



M- KIDS Swingen. 

Buzz Klub - Doe De Kangoeroe.

Snappie - De Kleine Krokodil.

Bruine Beer in het Blauwe huis.


Dat was het voor vandaag! Ik ben benieuwd of jullie er ook dingen van herkenden. Hebben we gedeelde dingen in onze jeugd? Of wat keek jij? Je kunt het achterlaten in reactie's. Ik vond het erg leuk om dit te maken. Vooral de bruine beer in het blauwe huis heb ik ook erg vaak gekeken. 

Liefs,
Mar


'The past may be far behind us. But we have memories. And maybe that's the greatest gift we could have.' 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten