zondag 23 maart 2014

My Prince Charming + Personal Update.

Hey Hey Hey! Daar ben ik weer. Gister heb ik niks gepost. Reden? Ik ben het gewoon serieus vergeten. Hoe kan ik dat vergeten? Ik was gister nogal moe en ik had een bijna mobielloze dag. Ja mensen, het is nog mogelijk. Ik heb niet heel veel op mijn laptop gezeten en alleen 's avonds op mijn mobiel. Hoe het voelde? Het voelde net zoals vroeger. Lekker ontbijten met een eitje zonder dat ik mijn berichten hoef te te checken. Lekker op de bank zitten lezen zonder dat mensen gesprekken met me beginnen, waarop ik moet antwoorden. Het was gewoon lekker dus ook vandaag heb ik nog niet op mijn mobiel gekeken. Ik werd rond 10.00 wakker en het is nu bijna 13.00 dus ja.. Goed bezig! Maar ja, ik heb vanochtend wel weer best veel op mijn laptop gezeten.. Waarom opeens deze switch? Ik werd geïnspireerd door dit filmpje van Mascha over plannen. (Inzien waar je teveel tijd aan besteedt.) Op het super leuke kanaal Femme , ik kan je echt aanraden om daarop te abonneren, zijn vijf bekende bloggers / YouTubers die elke werkdag een filmpje online zetten. Over beauty, lifestyle, fashion, health en relationships. De femmes zijn: Jiami van Lifesplash, Sharon van LooksBySharon, Mascha van beautygloss, Manon van TodaysBeauty en Charlotte van PinkyPolish. Wauw, wat veel linkjes in dit item. Echt een reclamebord. Maar echt, het is gewoon superleuk voor de vrouw, dat kanaal. En ook hun blogs apart zijn erg leuk om eens te bekijken. 

Maar goed, ik schrijf dit item niet om reclame te maken voor Femme. Ik ga vandaag een zelfbedacht item doen. 'Date: Do's and Dont's.' Ik dacht aan mijn eigen ervaringen in het verleden met jongens. Dat hoeft niet persee een date te zijn geweest, maar gewoon.. Waar ik me aan irriteer en waar ik juist van denk: Wauw. Dat leek me wel grappig om met jullie te delen. Het is niet zo dat mijn vriendje aan al deze eisen moet voldoen. Nee, natuurlijk niet. Maar het zijn gewoon dingen waar ik bewondering voor heb in een jongen. En dingen waarvan ik denk: Nee gewoon niet. 

Ik ga niet zo'n hele lijst maken met: Dit vind ik leuk en dit vind ik niet leuk. Ik ga het om en om doen. Een ding wat ik niet leuk vind. En daar tegenover iets wat ik wel leuk vind. Om en om, zodat het niet een heel negatief stuk en een heel positief stuk word. Ik zal bij elk punt ook even uitleggen waarom ik dat vind. 

Over dieren


Ik haat het als jongens niet normaal met dieren om kunnen gaan. Dat is voor mijn echt een afknapper. 
Ik ben zelf best wel een dierenvriend, vooral katten. En ik kan er echt niet tegen als jongens voor de grap aan een kat zijn staart trekken. Zulke dingetjes. Daar kan ik echt pissig om worden. Wat is er grappig aan om zo'n beest voor de lol pijn te doen? Ik zie het niet.

Ik vind het leuk als blijkt dat een jongen net als ik dol is op katten. Dat het zijn lievelingsdier is of dat ze thuis een kat hebben.
 Dat vind ik echt leuk. Dan heb je een gedeelde liefde zeg maar. En het is ook fijn dat als diegene bij mij thuis is, mijn dieren hem mogen. Dat geeft mij ook een goed gevoel. 


Over lichaamsverzorging


Ik vind het fijn als een jongen wel een beetje om zijn uiterlijk geeft.
Ik snap dat de meeste jongens niet zoveel met hun uiterlijk bezig zijn als meiden. En ik hoef ook heus niet iemand die eruit ziet als een model. Maar het is wel leuk om te zien dat een jongen een klein beetje om kleding geeft. Wat voor shirts hij leuk vind en wat hij nooit aan zou trekken. Een duidelijke eigen smaak. En dat hij vaak genoeg doucht, tandenpoetst etc.. 

Ik haat het als een jongen heel erg ijdel is.
Ik zou het niet leuk vinden als een jongen echt alleen maar bezig is met hoe zijn haar zit. En als we dan samen foto's zouden maken dat hij alleen maar bezig is met hoe hij erop staat. Dat vind ik dan toch weer te meisjesachtig. En ook niet leuk. Een jongen zou jouw mooi moeten vinden. Niet alleen zichzelf. Ik denk altijd: Het is goed dat iemand van zichzelf houdt. Maar als je teveel van jezelf houdt, is er dan wel plaats voor een ander?

Over muziek

Ik vind het leuk als een jongen muzikaal is of op zijn minst graag muziek luistert.
Ik ben zelf dol op muziek en ja, het is leuk om die liefde te delen. Ik heb vrienden die muzikaal zijn en vrienden die dat niet zijn. En met beide kan ik gezellig praten. Alleen het punt is, als je dingen gemeen hebt, dan geeft dat toch net iets meer. Ik weet niet.. Het is fijn dat als je iets leuk vind, dat die ander begrijpt wat je er zo leuk aan vind. En ik kan me geen leven zonder muziek voorstellen. Ik vind het altijd leuk om mensen liedjes aan te raden en andersom nieuwe liedjes te ontdekken.

Ik weet eigenlijk niet zo goed een tegen hier. 
Ik heb zelf een hekel aan techo en hardstyle en zulke dingen. Maar als hij dat als smaak heeft. Vind ik dat geen probleem. Zolang hij het maar niet luistert waar ik bij ben. 

Over schrijven

Het zou natuurlijk mega leuk zijn als hij ook schrijft!
Ja, dat zou mega leuk zijn. Jongens die schrijven klinken wel een beetje als gevoelige jongens. En als ze schrijven dan kun je tenminste lezen wat er in ze omgaat. Sommige jongens kunnen lastig over gevoel praten en dat kan ook lastig zijn. Aan de ene kant zou het super leuk zijn als we beide schreven, kunnen we samen verhalen schrijven of Tags doen voor mijn blog. Maar aan de andere kant.. Daar kom ik nu bij.

Mijn passie.
Schrijven is mijn passie en wie weet, hopelijk, later ook mijn beroep. Is het leuk om een vriend te hebben met exact dezelfde passie? Ik denk het niet. Wat moet je dan met elkaar bespreken? Ik denk dat het leuker is om een vriend te hebben die compleet andere dromen heeft dan jijzelf. Tegenpolen of op zijn minst, heel erg verschillend.


Dit waren in het kort even mijn 'voors' en 'tegens'. Mijn beeld van een droomjongen die waarschijnlijk niet bestaat. Misschien ook wel, maar het leven loopt toch altijd anders dan je denkt. Op het moment heb ik geen vriend en dat vind ik ook wel fijn zo. Geen relatie betekent geen verplichtingen. En daarmee bedoel ik: Whatsappen, skypen etc. Ik denk dat als je een relatie hebt er meer van je word verwacht dat je altijd maar bereikbaar bent. Dat je wereld om hem draait. Nou, daar heb ik geen zin in. Ik zou ook nooit een jongen 'mijn alles' kunnen noemen. Ik weet dat als je verliefd bent, dat het lijkt alsof hij het allerbelangrijkst is. Maar kijk om je heen de wereld in. Je hebt familie, je hebt vrienden, je hebt talenten en hobby's en er zijn zoveel mooie plaatsen op de wereld.. De wereld bestaat dus echt uit meer als één jongen.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Wat vinden jullie leuk aan een persoon? Wat trekt jouw aan en waar knap jij juist op af? Ik vind dit verhaal eerlijk gezegd best wel op een Tag lijken dus als je een blog hebt, neem hem gerust over. Vind ik leuk. 

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten