woensdag 19 maart 2014

Shit Moments: Boodschappen doen. (#4)

Hey! Vandaag kom ik met het vierde deel van mijn 'Shit Moments' - serie. Aan de statistieken te zijn bevalt deze serie ook goed bij de lezers. Helaas pindakaas, is dit alweer het één na laatste deel. Vandaag ga ik het hebben over boodschappen doen. Aangezien dit wel iets is waar veel mensen een hekel aan hebben. Een noodzakelijk kwaad, wordt het ook wel genoemd. Nou heb ik zelf geen hekel aan boodschappen doen, ik vind het leuk. Maar ook aan 'la supermarkt' zijn wel wat zaken waar ik me aan irriteer. Aan winkels in het algemeen eigenlijk. En daar, gaan we het vandaag over hebben.

Ik vind het dus leuk om boodschappen te doen maar wat ik vervelend vind is appels uitzoeken. Dan moet ik appels zoeken zonder plekjes erop. Dan denk ik: Wanneer kan een appel wel en wanneer net niet? En dan zit ik vet lang te zoeken. Ik heb ook een hekel aan een kartonnen doos zoeken. Dan kom ik met een doos aan en dan is hij te groot of te klein of hij kan niet goed dicht. Zucht. Wauw. Kortom, ik heb een hekel aan dingen zoeken en niet het goede kunnen vinden.

Ook heb ik net als veel mensen natuurlijk een pesthekel aan lange rijen. Hoe kan het ook anders? Volgens mij denkt niemand: Yes, een lange rij. Lekker lang staan wachten. 

Vroeger spaarde ik Gogo's. Dat waren van die poppetjes van de C1000. En dan had ik zovaak dezelfde.. Dat was gewoon niet leuk meer. En nooit dat ene meisje die ik zo graag wilde. Dat was zo frustrerend. Geen idee waarom ik dit vertel eigenlijk..

Wat ik ook vervelend vind in sommige winkels is wanneer verkoopsters je op de voet volgen. Daar hoorde ik Teske een keer over en ik kon me er niet echt iets bij voor stellen. Want ik had het zelf nog nooit meegemaakt. Nou, nu inmiddels wel. En man, wat is dat vervelend. Alleen vriendelijk groeten en laat me dan maar een beetje mijn gang gaan. Rustig rondkijken en zo. Maar ga me niet volgen en ga vooral niet de hele tijd tegen me praten over allemaal kortingsacties. Dan kunnen er nog zulke leuke kleren in een winkel hangen. Maar dan ben ik snel weer vertrokken.

Soms dan heb ik ergens net iets gekocht en dan zie ik het zelfde ergens anders. Maar dan veel goedkoper. Dan baal ik ook wel een beetje. Ik heb één keer een knuffel gekocht in België omdat ik dacht dat ze die in Nederland niet hadden. Bleken ze precies dezelfde knuffels in alle speelgoedwinkels te hebben. Dat is nog steeds wel een beetje een baalmoment. Want het zijn hartstikke schattige knuffels. Daar niet van. Maar ik dacht iets unieks uit België te hebben, haha. 

Dat waren eigenlijk wel de dingen waar ik me aan irriteer wat betreft winkelen. Ik erger me niet aan zoveel dingen. Want ik vind zowel winkelen als boodschappen doen leuk. Ik kan veel leuke dingen eraan opnoemen, maar ja in deze blog moest ik klagen.

Dit was het vierde deel van mijn geklaag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Binnenkort komt de laatste 'Shit Moments' online. Waarover deze zal gaan is nog niet bekend. Ik weet van tevoren eigenlijk nooit waar ik over ga bloggen. Ergens halverwege mijn dag komt er inspiratie. En dan denk ik: Ja, zo gaan we het vandaag doen. Op die manier haal ik dus wel mijn inspiratie uit mijn dagelijks leven. Sommige bloggers maken lijstjes van wat ze in een maand allemaal af willen hebben. Dat kan ik echt niet. Ik heb gewoon soms inspiratie en dat schrijf ik daarover. En zolang de inspiratie niet op raakt blog ik lekker verder, haha.

Liefs,
Mar 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten