dinsdag 18 maart 2014

Mijn eerste keren. ( Firsts - Tag.)

Hoi! Wauw, deze titel geeft echt het doordenk-  effect. Nee, daar gaan we het vandaag niet over hebben. Toen ik deze Tag bij Bart en Elske zag, dacht ik ook van: "Oké, wat is dit?" Maar het is een Tag over allemaal eerste keren. Zoals je eerste woordje of je eerste huisdier. Ik vind het wel leuk om even terug te gaan naar vroeger. Dus vandaag neem ik jullie mee terug in de tijd.

Eerste woord
Hier had ik geen idee van dus dat heb ik aan mijn moeder gevraagd. Zij heeft mijn 'groeiboek' opgezocht en afgezien van papa en mama waren dit mijn eerste woordjes: Nee, oma, poep,  dag dag, die, bouwen, waf waf, babba en ga zo nog maar een tijdje door. Volgens mij had ik 'dag dag' gewoon van de Teletubbies afgekeken of zo. En bouwen zal wel van Bob de Bouwer zijn gekomen. Waf waf is natuurlijk een hond. En babba? Ik heb werkelijk geen idee.

Eerste beste vriendin
Ik denk dat dat de dochter van vrienden van mijn ouders was. Ze is even oud als mij en was mijn eerste 'hartsvriendin'. We hadden zo'n kettinkje samen met een half hartje en elkaars naam. Best schattig. In groep 3 had opeens iedereen een hartsvriendin en dat wilde ik ook. Dus toen heb ik haar gevraagd of ze mijn hartsvriendin wilde zijn. Ik weet dat moment nu opeens weer! Ik was echt zenuwachtig, hahaha. Volgens mij zijn we zo'n twee of drie jaar hartsvriendinnen geweest. Nu zijn we nog steeds vriendinnen en zien we elkaar nog regelmatig met verjaardagen of gaan we een dag winkelen. Dat is wel fijn, omdat we elkaar al zo lang kennen.

Eerste huisdier
Toen ik geboren werd hadden we al best veel katten. Mijn moeder is net als mij dol op katten en die had ze ook al voor ze mijn vader leerde kennen. Dus ik ben eigenlijk gewoon tussen meerdere katten opgegroeid. Die katten zijn nu inmiddels allemaal overleden omdat ze heel erg oud waren. Eén kat wil ik wel even speciaal noemen. Hij heette Whiskey. Geen commentaar op de naam. Toen ik klein was was hij gewoon Whiskey. Ik wist niet eens dat het drank was. Hij was een hele lieve kater, alleen hij sprong nooit op schoot. De maanden voor hij doodging, groeiden we erg naar elkaar toe. En toen we hem moesten laten inslapen moest ik huilen. Alsof hij aanvoelde dat het tijd was voor afscheid, sprong hij op schoot. Dat zal ik nooit vergeten.

Eerste angst
De allereerste keer dat ik ergens bang voor was.. Pfoe.. Volgens mij was dat toch echt de beer van de Teletubbies! Dan ging ik altijd achter de bank zitten. En dat is wel een komisch verhaal. Want ik weet van veel mensen dat zij daar ook bang voor waren en dan ook achter de bang gingen zitten. Laatst heb ik met een vriendin op YouTube gekeken wat er nou zo eng aan die beer was. En we hebben ons kapot gelachen. Ik zal er verder niet teveel over uitleggen. Ik zal het filmpje bij deze blog voegen. Dan kun je het zelf ervaren.


Eerste mentor
Mijn eerste mentor was onze lerares Nederlands. Ik weet niet wat ik hier verder nog over moet vertellen want jullie kennen haar toch niet. Wel een hele aardige lerares die voor haar leerlingen opkomt en ook nog eens van zweefvliegen houdt. Hoe cool is dat? Haha.

Eerste persoon die je vandaag een berichtje hebt gestuurd
Nou, we gaan binnenkort een Sponsorloop organiseren. En daarvoor hebben we een groepswhatsapp om iedereen op de hoogte te houden. En ik had iets geregeld en stelde de rest daarvan op de hoogte. Ik weet niet zeker of dit het eerste berichtje is wat ik vandaag heb gestuurd, maar wel het eerste wat ik me kan herinneren.

Eerste auto
Uhm, ik ben 16. Ik heb geen auto.

Eerste mobiel
Dat was een LG. Ik weet niet meer precies wat voor mobiel. Ik ben verschrikkelijk slecht in mobielnamen. Het was een mobiel die je kon schuiven en waar ook van die sterretjes op zaten waar je op kon 'touchen' zeg maar. Wauw.. Wacht, wacht, wacht. Misschien kan ik op Google een plaatje vinden. 


Nou, dit was mijn eerste mobieltje dus. Geen Whatsapp, geeneens internet en god, wat was ik er blij mee. Deze heb ik in groep 8 gekregen. We gebruiken hem nog steeds wel om te bellen. Maar volgende maand loopt het abonnement voorgoed af.

Eerste vriendje
Dat was iemand waarmee ik een paar dagen had. Niet serieus. Ik was ook nog maar dertien. Het was gewoon wel grappig om een vriendje te hebben. Ach ja, nu ik erop terug kijk was ik best wel schattig.

Eerste date
Klinkt het raar als ik zeg dat ik nog nooit op 'date' ben geweest? Misschien ook wel. Het klinkt misschien raar, maar ik was daar nooit zo mee bezig. Niet zo van: "Oh god, ik spreek met een jongen af. Ik ga op date." Ik heb tijdens mijn relaties wel veel leuke dingen met diegene gedaan, alleen dan spreek je toch niet meer van een date? 

Eerste YouTube- kanaal waarop je je hebt geabonneerd 
Ik denk toch echt lifesplash . Via Jiami's blog kwam ik bij haar YouTube account. Aangezien ze elke vrijdag een filmpje maakt. Ik kan het aanraden om eens een kijkje op haar kanaal te nemen.

Eerste grote uitgave
Ehm, mijn nintendo misschien. Toen ik zo ongeveer 10 jaar oud was, spaarde ik op mijn verjaardag voor een nintendo. Wat was ik blij met dat ding toen. Nu heb ik hem laatst weer uit de kast gehaald, en het is nog steeds wel leuk om zo nu en dan even mario te spelen bijvoorbeeld. 

Eerste keer het land uit 
Dat was toen we op vakantie naar Duitsland gingen. Dat weet ik nog heel goed, aangezien ik al tien was of zoiets. Mijn vader is niet dol op vakanties. Hij blijft liever thuis. Daarom bleven we vaak in Nederland. Mijn eerste keer buiten land waren letterlijk een paar stapjes in Duitsland. We waren toen op vakantie ergens vlakbij de Duitse Grens. Die vakantie in Duitsland was nog later.

Dit waren mijn 'firsts'. Als je de Tag wilt overnemen, mag dat gerust. Laat een linkje met jouw blog achter in reacties. Ik ben benieuwd naar wat jij op deze vragen antwoord. Ik vond het erg leuk om even terug te gaan naar vroeger. Sommige dingen wist ik niet eens meer. Als je dan echt na gaat denken komen zulke dingetjes weer boven. Ik kan soms wel om mezelf lachen om dingen die ik vroeger heb gezegd of gedaan. En soms, soms kan ik zelf nu nog wel iets leren van 'kleine Marianne'. 

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten