woensdag 30 april 2014

Walt Disney Tag.

Heey lieve allemaal! Vandaag ga ik een Tag doen waarvan je misschien denkt: Die heeft ze toch al eerder gedaan? Mja, dat klopt half. Ik heb ooit een keer een disney / fairytale Tag gedaan. Maar de versie die ik daarvan had gevonden was best wel kort. Vandaag ga ik graven in mijn kinderjaren en zelf vragen bedenken waarin het thema 'Walt Disney' centraal staat. Het is al een tijdje geleden dat ik al die disney films heb gezien dus wish me luck!

Hoe goed ben jij van vertrouwen? - Sneeuwwitje.
Ik ben best wel naïef en goed van vertrouwen helaas. Op zich is het een goede eigenschap dat je snel mensen vertrouwd. Maar helaas zijn er ook veel mensen die dat vertrouwen beschamen. 

Heb jij wel eens het gevoel gehad dat je je niet thuis voelde in de plaats waar je woont? - De kleine zeemeermin.
Jawel. Mijn familie woont niet allemaal heel dichtbij en dat vind ik jammer. Toen ik in Parijs was voelde ik me wel heel erg thuis. Misschien wel meer dan hier. Maar hier voel ik me soms ook wel thuis hoor. Over het algemeen wel. Maar dat is wel eens anders geweest.



Hoe goed is jouw instinct? - Pocahontas.
Redelijk goed. Ik heb wel eens een vriendje gehad waarbij ik voelde dat er iets niet goed zat. Mijn instinct bleek juist. Een paar dagen later kwam ik erachter dat hij twee vriendinnen tegelijkertijd had gehad.

Heb jij wel eens willen bewijzen dat je iets kon wat eigenlijk meer voor mannen is? - Mulan.
Uhh.. Niet echt hele grote dingen. Maar ik heb heel erg dat ik zelf flesjes open wil draaien. Als dat dan niet lukt en ik moet mijn vader of vriend om hulp vragen.. Dat vind ik niet leuk. Meestal draai ik flessen open met een notenkraker. Dat werkt echt. En dan hoef ik geen hulp te vragen, haha. Ook vind ik het leuk als ik beter ben ik met een spelletje dan een jongen. Zo won ik afgelopen weekend van mijn vriend met een spelletje op mijn mobiel. Dat vond ik heel erg leuk.

Zie jij het goede in mensen? - Belle en het beest.
Vaak eerst wel. Maar als mensen dan keer op keer dezelfde fout in gaan heb ik het vaak ook wel gehad. Je kunt niet altijd het goede in iemand blijven zien als diegene je bijvoorbeeld keer op keer kwetst. Dan kun je beter met het contact stoppen.



Geloof jij in liefde tussen twee tegenpolen? - Aladin.
Jazeker. Stefan en ik zijn echt de ergste tegenpolen die je maar kunt bedenken. Dat kan frustraties opleveren en er zijn grote verschillen. Maar toch hebben we iets wat ons bindt. De liefde. Zoals ik al in mijn artikel 'Tips als je een vriendje hebt' schreef: Het is een kwestie van gezamenlijke interesses vinden. En zolang er een vonk tussen twee mensen is, hoe verschillend ze ook zijn, kunnen ze samen de wereld aan. En als je verschillend bent vul je elkaar juist aan.

Geloof jij dat een mens door dieren kan worden opgevoed? - Tarzan.
Ehh.. Ik weet het niet. Het zou wel heel gaaf zijn.



Heb jij ooit op een feest een leuke jongen ontmoet die je daarna nooit meer hebt gezien? - Assepoester.
Ehm nee. Ik ga niet heel veel uit en als ik uitging dan hield ik me nooit zoveel met jongens bezig. Gewoon lol maken met vriendinnen. En nu heb ik een vriendje. Maar ik heb wel eens gehad dat ik met mijn vader te zeilen was. En er in kano een best wel knappe jongen voorbij roeide met zijn vrienden. Hij groette mij en ik groette terug. Dat was de fantastische, eenmalige ontmoeting. Wat baalde ik toen dat ik in een boot zat, echt waar. Nu kan ik er wel om lachen.

Ben jij ooit wakker gekust?  - Doornroosje.
Jep.




Lieg jij vaak? - Pinokkio.
Als ik zeg dat ik nooit lieg, dan lieg ik meteen al. Als ik Pinokkio was geweest, was mijn neus zo lang geworden dat hij dwars door mijn laptop heen ging. Nee, ik lieg wel eens. Maar geen grote leugens. Leugentjes om best wil. Waar je dan aan moet denken? Nou, ik moet 's avonds mijn mobiel inleveren. En ik heb wel eens tegen mijn ouders namen genoemd van vriendinnen die dan nog online waren. Terwijl die eigenlijk allang sliepen. Zulke 'puber' leugentjes. Om wat langer mijn mobiel te mogen houden. Maar ik zou nooit bewust liegen om tussen mensen te stoken. Dit heb ik meerdere malen meegemaakt. Dat mensen probeerden tussen mijn en mijn (toenmalige) vriend te stoken. Of in vriendschappen. Dat vind ik best wel zielig.

Zou jij willen kunnen vliegen? - Dombo.
Vliegen lijkt me echt heel gaaf. Dat je gewoon springt en vliegt. Door zwembewegingen met je armen te maken kom je steeds hoger. Vroeger droomde ik daar vaak over. Toen ik een kleuter was vooral. Dat ik op de zandbakrand op het schoolplein stond. En dan als ik sprong vloog ik. De volgende dag probeerde ik dat altijd op het schoolplein.. Maar het lukte nooit. Dan was ik altijd zwaar teleurgesteld, haha.

Heb jij er wel eens ergens niet bij gehoord? - Lilo & Stitch.
Jawel.



Als Peter Pan 's avonds aan je raam stond en je vroeg mee te gaan naar Nooitgedagt- land waar je eeuwig kind kon zijn, zou je dan meegaan? - Peter Pan.
Ehm.. Ik zou wel eventjes mee willen. Voor de fantasie en het avontuur. Maar ik zou er niet willen blijven. Ik zou na een tijdje wel terug naar mijn familie willen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om bij mijn familie weg te gaan. Daarvoor hou ik teveel van ze.

Zou je een elfje willen zijn? - Tinkerbell.
Van alle magische wezens heb ik het meest met elfjes en feeën. Dus ja, als ik een magisch wezen was; zou ik een elfje willen zijn. Maar als je naar de films van Peter Pan en Tinkerbell kijkt wordt er elke keer een elfje ziek als een mens zegt dat ze niet bestaan.. En mensen zeggen dat toch best wel vaak. Dus in dat opzicht is het weer minder om een elfje te zijn. Maar toch lijkt het me leuk.



Well, Well, Well. Dit was mijn Walt Disney- Tag. Dit waren alle vragen. Het viel me niks tegen. Ik vind dat dit de best gelukte zelfbedachte vragen zijn die ik tot nu toe heb gemaakt. Als je wilt mag je de Tag gerust overnemen. Laat dan wel even de link naar je blog achter in reacties. Het lijkt me leuk om mijn vragen bij iemand anders terug te zien. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Voor een tweede artikel vandaag kunnen jullie een kijkje nemen op: Life With This Sisters . Daar heb ik vandaag ook een artikel op gepost.

Liefs,
Mar

[ De foto's zijn niet zelfgetekend maar afkomstig van We Heart It . ]




Geen opmerkingen:

Een reactie posten