donderdag 17 april 2014

Like In Onmogelijke Situaties: When He Doesn't Like You. (#Lios 4)

Heey! Ik ga de titel van mijn artikel van vandaag bijna sneu vinden. Vandaag kom ik met het vierde deel van mijn serie: Like In Onmogelijke Situaties. Wat te doen als jij helemaal hoteldebotel van een jongen bent maar hij die gevoelens niet voor jouw heeft? Dat is lastig en dat is sneu. Maar, liefde kun je niet sturen. Vandaag vertel ik hoe ik hierover denk.

Ik denk dat je blij mag zijn dat hij eerlijk tegen je is over dat hij niks voor je voelt. Sommige mensen houden iemand aan het lijntje of maken zelfs misbruik van iemands gevoelens. Hij is eerlijk tegen je geweest over dat hij niks voelt. En zo hoort het ook. Natuurlijk voel je je daar niet beter door. Je voelt je eerst zelfs slechter. Je wilde hem zo graag en opeens spat die droom van jullie samen als een zeepbel uit elkaar. Misschien schaam je je omdat je eerlijk over je gevoelens bent geweest maar een afwijzing hebt gekregen. Dat is helemaal niet gek. Maar dat 'hij' je niet leuk vind, dat is niet het einde van de wereld.

Ik heb het zelf ook wel eens gehad. En de tip is eigenlijk vooral: Afleiding. Ook al hebben jullie nooit een relatie had. Dit is ook een lichte vorm van liefdesverdriet. Geef jezelf de tijd om verdrietig te zijn maar zoek ook afleiding. Ga winkelen met vriendinnen, ga naar de bios, doe leuke dingen! Single zijn is niet het einde van de wereld. 

Toen ik iemand leuk vond, die niet hetzelfde voor mij voelde was afleiding de grote truc. Aangezien ik nooit iets met hem had gehad, was over hem heen komen niet heel erg moeilijk. Ik deed leuke dingen en binnen een paar weken was ik het helemaal vergeten.  Zo ging het bij mij. Maar ja, dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn.

Helaas kun je zijn gevoelens niet sturen. Maar je kunt wel kijken hoe hij ermee omgaat dat je gevoelens voor hem hebt. Weet de volgende dag de hele school het en lacht hij je uit? Of beloofd hij het tegen niemand te zeggen en wil hij graag vrienden met je blijven? Daaruit kun je ook een beetje opmaken wat voor soort jongen het is. Als hij jouw belachelijk maakt, is dat vervelend. Maar dan weet je wel meteen dat hij jouw verdriet niet waard is. Misschien helpt dat een beetje om over hem heen te komen. En als hij vrienden wil blijven is dat heel mooi. Als hij niemand van jouw gevoelens op de hoogte brengt, is het een goede jongen in dat opzicht. Alleen toch zou ik eerst afstand nemen. Want zolang je heel veel contact met hem hebt, zul je nooit los van hem komen. En tijd hebben om over hem heen te komen.

Ook al zegt hij dat hij je vriendschap nodig heeft en graag met je wil praten. Je moet echt even voor jezelf kiezen op zo'n moment. Later als je over hem heen bent, kun je de vriendschap altijd weer oppakken. Leg het hem uit, hij begrijpt het vast wel.

Dit waren zo'n beetje mijn tips. Nu nog even kort samen gevat.

Tips als iemand je heeft afgewezen:
1. Tijd om te treuren is oké. Je moet dingen tenslotte eerst verwerken voor je verder kunt. Maar zoek wel veel afleiding. Dat helpt echt!
2. Neem afstand van degene waar je gevoelens voor hebt. Als je dat niet doet zullen je gevoelens niet of minder snel overgaan.
3. Kijk om je heen. Er zijn genoeg leuke jongens. En ook single zijn is geen zonde. Als single heb je juist veel meer tijd voor allemaal leuke dingen.
4. Besteedt niet teveel aandacht aan iemand die heeft aangegeven je niet te willen. Je bent meer waard dan dat. 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben wissel ik #Lios - delen af met andere onderwerpen en Tags. Dat doe ik bewust zodat het niet één grote berg van dezelfde artikelen word. Het is leuk om over heel veel verschillende onderwerpen te schrijven in één week. Binnenkort zal alweer het laatste deel van 'Like In Onmogelijke Situaties' verschijnen. Je kunt je mening over de serie achterlaten in reacties. Of me erover tweeten naar @MarioPowerr met #Lios in je tweet. 

Liefs,
Mar 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten