woensdag 23 april 2014

How To: Make A Beautiful Selfie.

Heey allemaal! Ik wil vandaag met jullie eens een heel nieuw onderwerp gaan behandelen. Ik ben zelf heel graag bezig met fotografie en het bewerken van mooie foto's. Zo ook vandaag. En ik zat te denken: Waarom schrijf ik daar geen artikel over? Waarom geef ik mensen geen tips voor een mooie selfie?  Nu is het niet zo dat ik altijd mooie selfies maak. Nee, blugh. Iedereen heeft zo zijn fotogenieke en minder fotogenieke momenten. Maar er zijn wel een paar dingen die mij helpen om een mooie selfie te maken. En die dingen ga ik vandaag met jullie delen.


Dit is op het moment op al mijn Social Media mijn profielfoto. Het eerst waar ik op let is of een foto duidelijk is. Met duidelijk bedoel ik goede camera kwaliteit. Gelukkig heb ik op dit moment een mobiele telefoon waarmee ik hele goede foto's kan maken. Een Samsung Galaxy S 3.  Vergeleken met mijn vorige mobiel, de Samsung Galaxy Y Young,  kan ik hier echt hele scherpe foto's mee maken. En ook al heb ik deze mobiel nu al een aantal maanden, ik blijf blij worden van elke foto die ik er mee maak.

Bij duidelijkheid past dan ook weer meteen lichtval. Zorg dat je foto niet overbelicht word, maar ook zeker niet te donker. Foto's in het donker worden zo.. Ja, ik weet niet, wazig. En dat is dan ook weer niet mooi. 

Ik borstel meestal mijn haar voor ik een selfie maak. Niet altijd natuurlijk. Maar soms ben je al door weer en wind geweest en is het het einde van de dag. Dan besluit je eens een nieuwe profielfoto te maken en wat zie je? Je haar pluist helemaal. Of hangt in vettige slierten rond je gezicht. Of je hele scheiding zit scheef. Dan is het beter om het eerst even te borstelen. Voor een mooi effect op de foto. Want hé. Als je lange haren hebt kun je daar mooi mee showen. Of als je krullen hebt ook. 

Wat make up betreft. Soms maak ik me lichtjes op speciaal voor de foto. Alleen ik ben niet heel erg goed met make up en heb van mezelf donkere wimpers en wenkbrauwen. Wel ben ik dol op lipstick. Op de foto hierboven draag ik alleen lipstick. Ik vind mijn eigen kleur lippen maar niks. Ik ben dol op felle kleurtjes. Dat geeft net iets extra's. Zeker op zo'n foto.

Ik vind foto's mooi als de ogen heel mooi spreken. Ogen zijn mooi aan mensen. Dus laat die ook zien. Ik zal foto's waarop iemands ogen te zien zijn altijd mooier vinden dan eentje met een zonnebril. 

Ik gebruik een app voor mijn foto's. Omdat ik vind dat verschillende effecten een foto soms net iets mooier kunnen maken. Het is niet zo dat ik moedervlekken weg werk en mijn oogkleur verander. Dat doe ik wel eens voor de grap, als ik wat met de mogelijkheden speel, maar meestal gewoon een effect. De app die ik daarvoor gebruik is PicsArt. Ik vind het een hele leuke app met veel mooie effecten. Hij is gratis. Hey! Dat is ook altijd leuk om te horen. Er zijn wel extra stickers en functies waar je voor moet betalen maar daar doe ik niet aan. 

Mijn favoriete effecten zijn Light Cross en Cinerama.

Oh my god! Ik zie nu pas dat er Cinerama staat. Ik dacht steeds dat er Cinema stond.. Ach ja, tot zover dit moment van verwarring. 

Verder vind ik het heel erg leuk om selfies te maken samen met vrienden. Want dat zijn ook altijd leuke foto's. Met één vriendin of met een groepje. 

Dit waren een beetje mijn tips. Heb jij een tip om een leuke selfie te maken? Je kunt het achterlaten in reacties. Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden. Ik vond het leuk om te doen. =)

Liefs,
Mar 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten