woensdag 2 april 2014

Personal: My playlist.

Heey allemaal! Ik zat me te bedenken.. Ik geef jullie regelmatig advies over dingen in het leven. Maar heb ik jullie ooit muziekadvies gegeven? Nee, volgens mij niet. Ik heb wel eens iets gepost over muziek. Maar niet echt wat ik luister. Dat is wat ik vandaag ga doen. Ik deel mijn playlist met jullie. Niet letterlijk één playlist. Maar ik stel vandaag een playlist samen met liedjes die ik op het moment veel luister. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. =)

1. Shakira - Can't Remember To Forget You ft. Rihanna.
Dit liedje ben ik echt een beetje verslaafd aan geraakt. Ik heb nog steeds gemengde gevoelens bij de clip. Ik vind het jammer dat het bij sommige artiesten algauw zoveel bloot moet zijn. Waarom moet dat? Het kan toch ook anders? Beroemdheid is niet zo weinig mogelijk kleding aan en inzoomen op je kont. Beroemdheid is goede muziek maken. Voor de rest vind ik dit een lekker nummer. Shakira en Rihanna samen vind ik een goede combinatie.


2. Katy Perry - Dark Horse ft. Juicy J.
Ik vond dit eerst een heel irritant liedje en de clip vond ik maar eng. Ik weet het, ik geef nu slecht commentaar op een enorm populair liedje. Maar dat was mijn mening. Het liedje vind ik inmiddels leuk. De clip vind ik nog steeds een beetje spooky, maar ik vind wel dat Katy Perry altijd kleurrijke en originele clips heeft. Er zit altijd een verhaal in. Het is niet zomaar wat gedans met te weinig kleding aan. Dat waardeer ik heel erg aan Katy Perry. Haar originaliteit.


3. Britney Spears - I'm Not A Girl, Not Yet A Woman.
Ik vind dit een mooi liedje omdat het gaat over een meisje dat nog niet een vrouw is, maar eigenlijk ook geen kind meer. Dat herken ik wel. Dat je er een beetje tussen in hangt en je weg in het leven nog een beetje moet vinden. 

4. Marco Borsato - Nooit Meer Een Morgen.
Toen ik deze titel voor het eerst hoorde dacht ik: Hè bah, wat is dat voor deprimerend liedje? Het leek me niet echt een leuk liedje. Maar toen ging ik het luisteren en de tekst is gewoon waarheid. Mensen stellen hun dromen veel te veel uit naar morgen en later. Je moet leven alsof er geen morgen is. Waarom zou je tot morgen uitstellen wat je vandaag kunt doen? Ik maak me er zelf ook schuldig aan. Maar dit liedje inspireerde me om anders te gaan leven. Waarom zou je afwachten tot dromen je aan komen waaien? Nee, jij moet ze waarmaken! Hierop heb ik ook mijn quote geïnspireerd:

'Leef vandaag zoals je gister wilde dat morgen zou zijn.'



5. Stronger (What doesn't kill you) - Cimorelli.
Het originele liedje is van Kelly Clarkson maar de zussen Cimorelli hebben er een cover op gemaakt. Deze zussen coveren meerdere nummers op YouTube. Ik vind hun cover van Stronger erg goed. Het gaat erover dat je alleen maar sterker word van dingen die je mee maakt. Zolang je er niet dood aan gaat, word je er sterker van. En dat is ook zo. Ik ga me door dit liedje altijd sterk voelen. Het heeft me door moeilijke tijden geholpen. De tekst is heel mooi.

Dit vind ik een mooi moment uit de clip van Cimorelli. Als ze elkaar hand vast houden en 'Stronger' zingen.

Verder luister ik veel Little Mix en het liedje Les Champs Elysées. Dat liedje stond aan toen we in Parijs reden met onze bus dus dat blijft speciaal. Dat was een moment waarop ik me echt gelukkig voelde. Als ik dat liedje luister probeer ik me daaraan vast te klampen, aan dat gevoel. Het geeft me power om tegen (minder leuke) dingen aan te gaan. Heb jij ook een speciaal liedje waar jij gelukkig van word? En waarom? Je kunt het achterlaten in reactie's. Dit waren natuurlijk niet alle liedjes die ik leuk vind en ik zal zeker vaker een top 5 plaatsen, maar dit was het voor vandaag. =)


Liefs,
Mar 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten