woensdag 9 april 2014

Personal: Draw Your Week.

Heey lieve allemaal! Vandaag heb ik heel erg inspirerends gedaan wat ik graag met jullie wil delen. Vandaag hadden we beeldend en ik mocht samen met een ander meisje een activiteit verzinnen. We verzonnen toen dat het leuk was om je stemming van de afgelopen week in een tekening te verwerken. En omdat ik nogal van de quotes ben, moest je er ook een lifequote in verwerken. Dus iedereen kreeg 10 minuten om er iets leuks van te maken en daarna moest er om de beurt gepresenteerd worden. Ik ben erachter gekomen dat er hele interessante dingen uit kunnen komen als je mensen hun gevoelens laat tekenen. Ook kijkt iedereen anders naar een tekening. Als je mensen uit laat leggen wat ze getekend hebben kunnen er hele bijzondere dingen uit komen. Ik heb foto's gemaakt van de kunstwerken en ik heb toestemming gekregen om ze te delen op mijn blog. Dus vandaag neem ik jullie mee in de wereld van de tekeningen. 

Dat vind ik het leuke aan bloggen. Ik had vanochtend helemaal niet bedacht dat ik nu hierover zou schrijven, maar ik vind het wel heel leuk. Die onverwachte inspiratie. Here we go.


De tekening zegt het eigenlijk al: Accepteer wie je bent. Hou van jezelf. Dat is niet altijd makkelijk. Van jezelf houden. Het is meestal makkelijker om de negatieve kanten aan jezelf te zien, dan te kijken naar wat je goed kan of doet. Vooral op deze leeftijd is het een beetje zoeken naar wie je bent en soms moet je daarbij leren houden van jezelf. 



Niet alle dagen zijn zwart. Soms heb je van die periodes dat het niet goed met je gaat en dat je alles donker ziet. Maar niet elke dag en elk moment is zwart. Ik vind dit een hele mooie quote. Want je moet ook zeker de mooie dingen niet vergeten. Ook al zijn ze maar klein. Ze zijn wel aanwezig.


Tja, dit lijkt me een hele duidelijke boodschap. Spring is in the air! Lente!  Diegene die deze tekening heeft gemaakt had het hele weekend in de tuin gewerkt. Lekker toepasselijk met de kleurtjes. Die stippen doen me wel een beetje denken aan bladeren die rondzweven. 



Deze persoon had afgelopen week heel veel gereist. Afspraken door heel Nederland. Daardoor was haar week voorbij gevlogen.



En dit is mijn prachtige tekening, haha. Ik heb hem snel geschetst, aangezien ik als tijd tien minuten had besloten. Op de tekening zie je een wolk. Die wolk staat voor het verleden, maar ook voor donkere periodes waarop het even wat minder goed gaat. Maar na regen komt zonneschijn. Daarvoor staat de zon. De quote die ik erbij heb geschreven past er ook goed bij. Elk verhaal heeft een einde. Maar in het leven is elk einde een nieuw begin. En dat is ook wel zo. Je kunt wel stilstaan bij mensen die je verliest in je leven, want mensen komen en gaan.. Maar je kunt er ook bij stilstaan welke mensen zijn gebleven of welke mensen je nieuw hebt ontmoet. Je kunt wel terug willen naar het verleden, maar dan had je bepaalde mensen nooit ontmoet. Daar staan de poppetjes voor. Het zijn de mensen die kortgeleden in mijn leven zijn gekomen en veel voor me betekenen. Tot slot staat de bloem voor alle mooie dingen in de wereld die ook zeker gezien mogen worden. Soms heb je de neiging om alleen naar die wolk te kijken en aan stomme dingen te denken. Maar als je om je heen kijkt zijn er zoveel mooie dingen in de wereld. En al die leuke mensen en mooie dingen zijn zoveel belangrijker dan de minder leuke dingen die je pijn hebben gedaan. Dat betekent deze tekening eigenlijk een beetje.

Alle tekeningen nog even samen.!

Zo zie je maar. Als je mensen laat tekenen komen er soms best wel interessante dingen boven. Ik vond het in ieder geval bijzonder om eens te ervaren. =)

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten