zondag 27 april 2014

Tips: Als je met je vriendje bent.

Heey allemaal! Ik voel me nog steeds niet helemaal lekker. Beetje grieperig. Schor, hoofdpijn, beetje duizelig in mijn hoofd en zo nu en dan misselijk. Een paar dagen geleden heb ik overgeven. Dat doe ik nu gelukkig niet meer, daar ben ik heel blij om. Maar ik was niet echt in een 'blog mood'. Ik moest mezelf er echt toe dwingen en dat zegt wel wat. Want ik hou van bloggen. Gelukkig heb ik dan ook nog een heel lief vriendje die al zo aan mijn blog gewend is dat het zelfs bij hem routine is geworden. Hij zei: "En ben je vandaag al met je blog bezig geweest?" Dat was het laatste duwtje wat mijn geweten nodig had. Duss hier ben ik! Vandaag ga ik weer een artikeltje schrijven over de liefde. Ik heb de liefde al in alle soorten en maten behandeld. Behalve: Wat moet je nou doen als de liefde wél lukt? Je hebt een vriendje en dan? Dat is ook waar ik me op het moment mee bezig houd. Ik heb sinds korte tijd een relatie en ja.. Wat kunnen jullie samen doen? Wat is leuk en wat is te veel? Daar gaan we het vandaag over hebben.



Het klinkt misschien heel bot. Maar de eerste periode dat je verliefd bent zijn meestal het fijnst. Je zweeft op een roze wolkje en hij is geweldig. Soms val je na een tijdje een beetje van die roze wolk af. Het HOEFT niet te gebeuren. Ik zeg alleen maar dat het kan. Daarom wil ik jullie als eerste vooral aanraden om van je relatie te genieten. Niet teveel piekeren. Maak gewoon lol met elkaar. Doe leuke dingen, app met elkaar, verras elkaar. 

Maar wat.. Wat moet je nou precies doen als je een relatie hebt? Misschien is dit je eerste relatie en spreek je eigenlijk alleen maar met vriendinnen af? Als er nog nooit een jongen bij jou thuis over de vloer is geweest is het logisch dat je zenuwachtig bent om met hem af te spreken. Want een jongen, dat is anders. Jongens vinden andere dingen leuk. Misschien vind hij jouw best wel meisjesachtige kamer wel verschrikkelijk kinderachtig of saai. Toch moet je het niet zo zwart wit zien. Mijn tip over met je vriendje afspreken is: Gewoon doen. Hij vindt jouw niet voor niks leuk. Hij vindt je echt niet saai. En bovendien moet je jezelf kunnen zijn. Als dat niet kan, dat hou je toch niet lang vol.

Ik denk dat het een kwestie is van gezamenlijke interesses vinden. Dat kan even duren maar juist door af te spreken vind je die. Misschien vinden jullie het beide leuk om te wandelen of houden jullie beide van horror films. Ik zeg maar wat, maar er zijn vast dingen die jullie beide leuk vinden. Ook al lijkt het eerst alsof jullie de meest verschrikkelijk erge tegenpolen zijn. Jullie hebben gezamenlijke interesses. Vind ze. Dat maakt afspreken een stuk relaxter.

Ook denk ik dat je als je er niet uitkomt, een tussenweg moet zoeken. Stel hij wil een actie film. Jij wilt een romantische komedie. Ga naar een familiefilm of een fantasy film waar beide in voor komt. Met een jongen is nou eenmaal anders dan met je vriendinnen, maar het hoeft beslist niet minder leuk te zijn. 

Jullie hebben dan misschien wel verkering, maar dat betekent niet dat je je meteen bovenop hem moet storten en jullie alleen maar klef mogen doen. Het komt ook wel voor dat stelletjes ook elkaars beste vriend zijn. Die elkaar plagen, voetballen, met elkaar lachen.. Mijn advies is om eerst leuke dingen met elkaar te doen en als je elkaar aankijkt en het voelt echt heel goed.. Sommige mensen vragen dan: "Ja, maar wanneer voelt het goed?" Nou, dat voel je gewoon. Geloof me. Als het echt goed voelt, zoen dan met diegene. Maar niet eerder. Zoenen omdat je het zo hoort omdat je een stelletje bent is echt de slechtste reden om het te doen.

Wat ik persoonlijk graag met mijn vriendje doe:
- In een mooie omgeving wandelen. Een bos, park of op het strand.
- Naar de bios gaan.
- Picknicken / kamperen.
- Fietsen naar leuke toeristische plaatjes en snacken of een ijsje halen.
- Spelletjes doen en hem verslaan. (Wat ook nog lukte, muahaha.) 
- Voetballen.

Ik hoop dat jullie iets aan dit artikel hebben. Ik vond het heel leuk om hier mijn mening over te kunnen geven. Wat doe jij graag met je vriendje? Heb jij nog een ultieme tip waar je samen naartoe kunt? Let me know. 

Liefs,
Mar 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten