maandag 28 april 2014

How To: Tijd Overhouden + Personal Update.

Heey! Vandaag vroeg ik me opeens iets interessants af. Hoe kan het toch dat avonden zo snel voorbij vliegen vergeleken met de rest van de dag? Hebben jullie dat ook? Ik vind het zwaar irritant. Voor mijn gevoel kijk ik op de klok aan het begin van de avond en één keer met mijn ogen knipperen en het is tijd om te gaan slapen. Dat de tijd doortikt kan ik niet veranderen. Helaas heb ik geen afstandsbediening waarmee ik soms de tijd even stil kan zetten om rustig na te denken. Of terug te gaan naar momenten van vroeger.. Ik vraag me af of ik dat trouwens wel wil. Het zou wel fijn zijn om nog even te praten met dierbare overledenen. Maar op zich zou ik niet terug willen gaan, besef ik me nu voor het eerst. Want als ik niet zou zijn, waar ik nu ben had ik mijn lieve vriend Stefan niet gekend. We zijn misschien dingen verloren in het verleden, maar we hebben er ook zoveel voor terug gekregen. Maar goed, soms vliegt de tijd zoveel sneller dan je wilt. En zoals ik al zei, de tijd kun je niet stoppen. Soms heb je niks te doen en soms moet je zoveel in zo weinig tijd doen, dat het lijkt alsof er van alles op je af komt vliegen. Mijn doel wat ik wil bereiken is mijn avonden langer te laten lijken. Dat ze minder snel voorbij vliegen. Door een strakkere planning te maken.



Op dit moment doe ik niet zoveel 's avonds als ik gewoon thuis ben. Eerlijk gezegd veel whatsappen en tv- kijken. Maar er moeten toch nuttigere dingen zijn om je avond aan te besteden? Als je veel verschillende dingen op een avond doet en alles opsplitst in bijvoorbeeld half uurtjes.. Zou je dan met een tevredener gevoel op de avond terug kijken? Dat is wat ik uit wil testen. En dan eerst de dingen doen die je moet doen en daarna die je leuk vind. Zou je je daar gelukkiger bij voelen?

Ik wil dat deze week een beetje uit gaan testen. Vanavond ziet er bijvoorbeeld zo uit:

19.00 - 19.45  Werken aan blog.
19.45 - 20.00   Haar wassen.
20.00 - 20.30 GTST kijken en ondertussen huiswerk voor morgen maken.
20.30 Blog afmaken.
20.45 Thee drinken en tekenen.
21.00 Nagels opnieuw lakken.
21.15 Naar boven.
21.30 In bed liggen.
21.30 - 22.30 Whatsappen.
22.30 slapen.

Ik denk dat mijn avond er zo al een stuk zinvoller uit zou zien. En ook een stuk leuker. En wie weet gaat hij dan ook wel snel om maar voelt het niet alsof de tijd aan me voorbij vloog zonder dat ik voldoende de tijd heb besteed. Morgen horen jullie hoe dit experiment is gegaan. Ben zelf ook wel benieuwd. 

'Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.' 

En zo is het. Maar dan nu nog even mijn nieuws.. Ik heb het op Twitter al aangekondigd. Ik heb vandaag een nieuwtje voor jullie. Twee nieuwtjes eigenlijk. Het eerste nieuwtje is dat ik waarschijnlijk een tweede Twitteraccount ga maken. Eentje die wel openbaar is. Zonder slotje. Dat idee speelt al een tijdje in mijn hoofd alleen ik twijfelde een beetje. Omdat iedereen dan alles kan zien en overal op kan reageren. Maar daar heb ik nu de perfecte oplossing op. Ik heb binnenkort twee twitteraccounts. Eentje voor privé en eentje voor zakelijke mededelingen en algemeenheden. 

Mijn andere nieuws is dat ik een tweede blog ga beginnen. Aan de ene kant denk ik wel: Ik haal me veel extra werk op de hals. Maar wel heel leuk extra werk. Want ik ben dol op bloggen. Het lijkt me leuk om er ook nog een andere blog naast te doen. ItsAllAboutMarly is een vrij persoonlijke blog. Ik vertel niet heel veel over mijn privéleven maar toch.. De meeste  artikelen zijn Tags of hebben een persoonlijk randje. Ik zou graag nog een blog beginnen waarop ik meer DIY's en recepten en dat soort dingen ga delen. =) En wie weet komt er een blog in samenwerking met een ander meisje. Allemaal leuke dingen en allemaal lekker nieuw. Ik heb het gevoel dat ik daaraan toe ben. Aan een paar nieuwe dingen. Want als er nooit meer nieuwe dingen gebeuren dan wordt het leven ook zo saai. Zodra de tweede blog online komt zal ik het webadres op ItsAllAboutMarly vermelden.

Ik hoop dat jullie er net zo enthousiast over zullen zijn als ik dat ben. Want ik vind het echt superleuk, dit. 

Liefs,
Mar 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten