donderdag 3 april 2014

Tag: Let's Get Very Personal.

Heey allemaal! Vandaag heb ik best wel een drukke dag gehad. Ik ben op een school wezen kijken omdat ik misschien van school ga  veranderen.  Het lijkt me gewoon hartstikke leuk om een nieuwe start te maken. Zo nu en dan ben je in je leven toe aan een nieuwe stap. En ik denk dat ik dat nu ben. Voor het eerst op een nieuwe school kijken is natuurlijk best wel spannend. Je gaat ergens naartoe waar je nog nooit bent geweest en voor zo'n stresskip als ik is het best wel slopend. Omdat ik moe ben heb ik besloten om vandaag een Tag te doen. Andere artikelen komen echt wel weer. Maar op het moment spreken Tags me heel erg aan. Ik heb vandaag een hele leuke Tag gevonden, die ik gewoon niet kon laten staan.. Het is een heel erg persoonlijke Tag, de titel zegt het al. Ik heb hem van Tedje en ik heb de vragen wel wat doorgeskipt maar niet echt gelezen. Dus voor mij is het ook nog spannend. Hoe persoonlijk gaat dit worden?! Eigenlijk is zo'n soort Tag, ook al is hij persoonlijk, heel erg goed om te maken. Zo kun je van jezelf nagaan; Wat zijn mijn grenzen? Wat wil ik dat over mij te vinden is op internet? En het is ook best interessant om een hele persoonlijke Tag te lezen. Tenminste dat vind ik bij andere bloggers. Het is leuk om degene achter de blog die je volgt ook een beetje te leren kennen. Dus zullen we maar beginnen? =)

Dit wordt heel persoonlijk! Ben je er klaar voor?
Wow, van deze vraag word ik al zenuwachtig. I don't know, I don't trust you. Dat is wat ik letterlijk dacht toen ik de vraag las. Nou ja, ik ben er klaar voor.

Wanneer is de laatste keer dat je echt gebroken was? (emotioneel)
BAM. Daar was hij al. Een persoonlijke rotvraag. Oké, even denken.. I'm sorry but this isn't your bussiness. Zoiets ga ik niet op internet zetten. Ik ben mij er erg van bewust dat de hele wereld dit kan lezen. Ik ben heel open persoon. Maar dit is duidelijk een grens van mij. 

Heb je ergens zin in op dit moment? (eten)
Nou nee. Ik ben best wel misselijk op dit moment. Ik had zin in chips maar die wil mijn moeder graag voor het weekend bewaren dus ik vond het niet echt aardig om die nu op te eten. Wauw, zelfbeheersing. Dus nu heb ik een complete (best wel grote) chocolade paashaas opgegeten. Misselijk.. ( Vinden jullie het ook altijd zo moeilijk om een chocolade paashaas te 'slachten' ?) 



Als je een iemand bij je mocht hebben op dit moment, wie zou dat zijn?
Mijn moeder! Die is er op dit moment niet dus heb ik voor de verandering eens alleen GTST gekeken. En dat was saai! Normaal vinden we er altijd wel iets van en wisselen we onderling commentaar uit. Nu kan ik wel tegen mezelf gaan praten: "Ja, Sjoerd draait best wel door." of "Ik erger me kapot aan Maxime. Vertel nou een keertje dat Vincent je zoon is." Maar dat is ook niet leuk.

Oké wow. Er was net een heel eng lachje op TV. De TV staat aan op de achtergrond zodat het niet zo stil in huis is. Spongebob is ervoor, een programma wat ik vroeger echt dodelijk irritant vond maar nu wel oké is, en daar was dus zo'n eng lachje. Brr..

Zou je liever tien kinderen hebben of geen kinderen?
Wel een beetje veel. Tien kinderen. Kinderen zijn leuk. Natuurlijk zijn kinderen leuk. Maar nu zie ik tien van die schattige kleintjes in alle leeftijden voor me die je gewoon niks kunt weigeren. Die allemaal om hun mama schreeuwen. En tien kinderen betekent ook tien bevallingen. Oh god, dat is wel een beetje veel van het goede. Maar geen kinderen..? Ik weet in ieder geval zeker dat ik eerst nog heel veel wil doen en wil reizen voor ik aan kinderen begin, maar nooit kinderen? Nee, ik wil weten hoe het voelt om moeder te zijn. Ik wil weten wat dat 'magische' gevoel is waar alle moeders over praten. Je ziet het kind en je hebt er zo'n sterke band mee dat die hele bevalling het waard was. Mijn moeder heeft ook alles voor mij over en dat vind ik zo bijzonder. Ik wil dat zelf ook voelen. Dus tien kinderen dan maar. 



Wat hoor je op het moment van schrijven?
Ja, Spongebob muziek dus. Op dit moment zo'n typisch Spongebob deuntje. Oh, nu is het uit. "Nu begint TEEN NICK." Dat hoor ik dus.

Oehh, ik hoor net dat er vandaag om half elf ook een leuke serie over dansen komt. Dat moet ik even zien. En volgende week komen nieuwe aflevering van Sam & Cat. Nice!

Dat vind ik altijd zo vaag aan Nickelodeon. Overdag ingesproken en 's avonds ondertiteling. Ik herkende Big Time Rush niet eens. Ik dacht: Wtf, is dit? Omdat ik altijd de Nederlands ingesproken versie kijk. Alleen de intro herken ik nu, haha. 

Staat je bed tegen meer dan een muur aan?
Ik heb een tweepersoonsbed dat tegen één muur staat. Tegen de zijkant staat een nachtkastje.

Waar denk je op dit moment aan?
Tedje antwoordde hierop iets over kwarktaart dus terwijl ik de vraag kopieerde ging ik denken aan de kwarktaart die ik afgelopen weekend heb gemaakt en opgegeten. En hoe misselijk ik was omdat ik dit weekend teveel heb gegeten. (Wel lekkere dingen.) Fijn, nu ben ik nog misselijker. =P

Sta jij altijd klaar voor je vrienden?
Ja, mijn vrienden kunnen altijd bij me terecht als er iets is. Ik vind het fijn om anderen te kunnen helpen en advies te geven als dat kan. 



Wie is de laatste persoon die jou heeft zien huilen?
Mijn vader volgens mij. Er was niet echt iets aan de hand. Ik voelde me niet zo lekker en toen ging er iets mis en dat kon er eventjes net niet bij. Toen brak ik.

Wat doe jij altijd als je nerveus bent?
Tja. Wat niet? Ik ga aan mijn haar friemelen, aan mijn kleding prutsen, mijn handen bekijken, nagellak van mijn nagels peuteren, heel veel praten, over mijn neus wrijven.. Oh ja, als ik heel erg onder stress sta ga ik soms zelfs kokhalzen. En bij hele hele erge stress heb ik wel eens overgegeven. Ik ben een stresskip deluxe, zoals dat in het 'Hoe- overleef- ik' - tijdschrift word genoemd. Dus ik heb echt heel veel stressklachten en zenuwtrekjes daarbij.

Wees eerlijk, vind jij mensen in het algemeen leuk?
Ja, ik ben er vanavond zoiets achtergekomen dat ik niet tegen alleen zijn kan. Dan ga ik tegen mezelf praten en dat vind ik echt vreselijk ongemakkelijk. Ik word bang van elk geluidje in huis en ik haat het om tegen niemand te kunnen praten. Hoe zouden mensen zich hebben gevoeld als ze alleen waren toen er nog geen telefoons en laptops bestonden? Ik zou dan echt helemaal gek worden. Ik moet tegen iemand kunnen praten. Nu kan ik gelukkig nog appen, skypen en natuurlijk bloggen! Maar toch, het is stil en ik haat stil. Vandaar dat de TV ook best wel luid aan staat en er een kat naast me ligt te slapen. Dat maakt wel dat ik me meer op mijn gemak ga voelen. Als ik een paar eeuwen geleden had geleefd en bijvoorbeeld alleen in zo'n spooky kasteel zat dan was ik echt gek geworden. 

Is er iemand die jou volledig begrijpt?
Nahh.. Ik heb geen beste vriendin die mij volledig aan voelt en begrijpt en zo. Dat is soms wel jammer. Maar volgens mij kan iemand iemand anders niet altijd begrijpen. Er kunnen mensen zijn waarmee je goed kunt praten en die veel van jouw acties / gedachtes begrijpen maar je kunt het toch niet altijd eens zijn met iemand? Misschien ook wel hoor, maar ja.. Ik heb meerdere begripvolle vrienden en familieleden. Maar altijd begrijpen? Nee. Soms snap ik mezelf niet eens.

Heb je op dit moment een reden om te lachen?
Ja, ik ga morgen een weekendje weg met mijn vriendinnen. En daar heb ik heel erg zin in! Mijn allereerste vakantie zonder ouders, ook al is het maar drie dagen. Ik blijf het cool vinden. =)



Heeft iemand jou wel eens verteld dat die persoon jou voor geen goud kwijt wil?
Ja.

Zou je gelukkiger zijn als het leven een terugspoel - knop zou hebben?
Ik denk het eigenlijk niet. Ik heb wel mijn momenten dat ik graag terug zou willen gaan naar het verleden om sommige dingen beter te doen. Alleen ik denk niet dat dat in alle situaties wat uitmaakt. Je kunt wel terug gaan in de tijd, maar personen verander je niet. Stel je zou terug willen om een ruzie te voorkomen of op te lossen. En stel je zou echt terug kunnen, zou die persoon dan anders reageren dan hoe hij of zij gereageerd heeft? Ik vraag me af of het zin heeft. Natuurlijk zou ik wel graag terug willen om nog een keer bij mijn opa langs te gaan. Dat lijkt me wel heel mooi als dat had gekund.

Vertel jij je ouders alles?
Ik vertel mijn moeder bijna alles. Ik ben heel blij dat we zo'n goede band hebben, omdat ik om me heen vaak anders hoor. Mensen die niet met hun moeder kunnen praten of hun moeder niks toevertrouwen. Daarom ben ik blij dat ook al hebben we soms ruzie, dat mijn moeder en ik zo open naar elkaar toe zijn.

Zou het jou uitmaken als je vriend zou roken?
Ik weet het niet. Ik heb wel eens heel stellig gezegd dat ik nooit een vriend zou willen die rookte. Omdat het slecht voor hem is, omdat het stinkt, omdat hij er longkanker van kan krijgen. En dat zou ik denk ik niet kunnen verdragen. Als hij rookt met mij erbij rook ik ook mee. Eigenlijk is roken nog steeds een gewoon niet van mij. 

Heb je het gevoel dat je binnenkort gekwetst gaat worden door iemand?
Wat is dit voor vraag? Ik ben wel vaak bang om gekwetst te worden. Omdat dat in het verleden wel gebeurd is probeer ik dat nu te voorkomen. Maar dat kan natuurlijk niet. Je kunt altijd gekwetst worden. En je weet van tevoren niet door wie of wanneer..

Kan je je herinneren wie je op deze dag, vorig jaar leuk vond?
Ja.

Denk je meer aan het verleden, het heden of het hier en nu?
Ik denk het meest aan de toekomst, eerlijk gezegd. Als ik een voorwerp uit het verleden tegenkom denk ik wel terug maar ik ben vooral heel erg bezig met de dingen die gaan komen en wat ik later wil gaan doen op dit moment. 



Hoeveel uur slaap krijg je gemiddeld per nacht?
Soms zeven uurtjes, soms acht, soms negen.. Een persoon van mijn leeftijd zou acht uren slaap nodig hebben. Dus op zich doe ik het niet heel schokkend. Maar als je het dan weer vergelijkt met mijn best wel drukke dagen. Dan denk ik: Ja, ik zou beter wat eerder kunnen gaan slapen. Er is mij een keer verteld dat de uren die je voor twaalven maakt, dat die belangrijk zijn. Dat heel laat slapen en super lang uitslapen niet zoveel zin heeft. Of dat echt zo is, weet ik niet. Maar het spookt wel door mijn hoofd. Ik zou wel wat eerder kunnen gaan slapen. Want ik voel me wel vaak moe en ik zou graag overdag wat meer energie willen hebben.

Ben jij makkelijk om mee om te gaan?
Volgens mij wel. Ik ben wel erg koppig, maar verder zou ik het niet weten.. Ik heb eigenlijk maar één omgangsregel. Als mensen aardig tegen mij zijn, dan ben ik aardig terug. Als mensen niet aardig tegen mij zijn, dan krijgen ze dezelfde houding terug. Of dat goed is, weet ik niet. Aan de ene kant is het wel een gelijke behandeling.

Haat jij de persoon waarmee je voor het laatst een gesprek hebt gehad?
Nee. Ten eerste praat ik in het algemeen niet met mensen die ik haat en ten tweede haat ik niet zoveel mensen. Mensen moeten mij wel echt iets geflikt hebben, mocht ik ze haten. En haten vind ik een groot woord, waar ik voorzichtig mee ben. Elk verhaal heeft twee kanten. Ik zie dingen ingewikkeld. Ik zie het niet zo plat als: "Jij hebt rot tegen mij gedaan dus ik haat jouw." Natuurlijk kan ik het niet met iedereen even goed vinden en houd ik sommige mensen liever op afstand maar dat is wat anders.

Wat heb je voor het laatst gedronken?
Een slokje van de cassis die nu naast me staat. =)

Welk soort bed heb jij?
Een klein tweepersoonsbed. Merk of afmetingen weet ik echt niet, sorry.

Hou je van de regen of haat je het?
Ik wilde eerst zeggen dat ik het haatte. Maar toen las ik Tedjes antwoord. En daar zit ook wel iets in. Als je door de regen heen moet fietsen dan haat je het natuurlijk. Maar als je in bed ligt en het tikt gezellig tegen je raam. Dan heb ik er veel minder problemen mee. Maar in het algemeen word ik wel wat depressiever van regen. Als het buiten wat een donkere lucht is, dan gaat mijn stemming ook omlaag. Dus ik denk dat ik de regen meer haat dan dat ik het leuk vind. Ook al is het wel heel erg lekker verfrissend als het warm is.

Heb je ooit iets gedaan terwijl je altijd tegen jezelf had gezegd dat je het nooit zou doen? Zo ja, wat is dat?
Jawel. Maar wat? Tja, dat zijn toch echt jullie zaken niet. 

Zien mensen jou als optimist of pessimist?
Ik denk ergens er tussen in.

Met wie heb je als laatste in de auto gezeten, op je familie na?
Laat me nadenken.. Dat is echt al heel lang geleden dan, denk ik. Ik weet het niet meer. 

Wat is de laatste film die je in de bioscoop hebt gezien, en met wie heb je die film gezien?
Oh, dit is een makkelijke vraag! Hartenstraat met mijn moeder.

Ben je een keer gekwetst door iemand waarvan je nooit verwacht had dat die je zou kwetsen?
Ja.

Je ouders zijn op vakantie. Zou je een groot feest geven?
Nee, zo ben ik niet. Ik ga niet het hele huis op de kop zetten als zij er niet zijn. Ik zou wel de voorraadkast plunderen en misschien wat vriendinnen uitnodigen voor een slaapfeestje maar dat is het dan ook wel. Niet zo'n gigantisch feest zoals je in Amerikaanse films ziet. Dat vind ik best wel erg. Mensen die kotsen, hele huis onder de troep, ouders die onverwacht eerder thuiskomen..

Spendeer je je weekend liever bij een concert of in de discotheek?
Ik ga niet veel uit. Ik vind een avond in een discotheek gezellig maar niet super bijzonder. En bij een groot concert ben ik nog nooit geweest. Als ik moest kiezen tussen een concert van Katy Perry of Little Mix of een avondje disco.. Dan zou ik voor het concert gaan. Sowieso met Little Mix. Het idee om hun in het echt te zien brengt al een glimlach op mijn gezicht. Het nadeel is dat het me zo warm en druk lijkt bij een concert. Dat gegil is echt niks voor mij. Het liefst ga ik naar musicals. Als ik moest kiezen tussen een musical en een avondje discotheek.. Dan zou het sowieso musical worden.



Heb je het idee dat je vaak voor hetzelfde soort type jongen valt?
Ehm.. Ik zie wel overeenkomsten tussen sommige jongens die ik leuk heb gevonden, maar soms vind ik een jongen leuk die weer compleet anders is. Dus daar ben ik zelf (nog) niet helemaal over uit. Het ene moment denk ik dat ik een type heb, maar het andere moment blijkt compleet anders. Nu denk ik niet dat ik echt een type heb. Wel ben ik ervan overtuigd dat tegenpolen elkaar aan trekken. Dat is bij mij eigenlijk altijd het geval geweest. Ik erger me eerst kapot aan een jongen voor ik van hem ga houden.

Heb je ooit een grapje over iemand gemaakt wat die persoon aan het huilen maakte?
Nee. Tenminste niet dat ik weet. Ik hoop het niet!.

Denk je dat je teveel aandacht aan je uiterlijk besteed?
Nee. Zoveel aandacht besteed ik er niet aan. Ik zie er wel gewoon verzorgd uit hoor, maar draag eigenlijk (bijna) nooit make up. Wel ben ik veel met kleding bezig dus in dat opzicht weer wel. En het kan me ook heel veel schelen hoe ik eruit zie. Maar dat is wel gezond toch, er gewoon leuk uit willen zijn.

Ben jij snel jaloers?
Een beetje. Ik ben niet wanhopig snel jaloers. Als er meiden met mijn vriendje flirten kan ik daar ook prima tegen. Als er meiden verliefd zijn op mijn vriendje, voel ik me misschien lichtelijk bedreigd maar ook dan, zou ik er tegen kunnen. Wanneer het bij mij een probleem word, is wanneer mijn vriendje erop in gaat. Als hij foute signalen afgeeft naar zo'n meisje toe, waardoor zij nog meer aan hem gaat hangen.. Ja, dan heb je mij kwaad. Het is dus niet echt wat andere meiden doen. Maar hoe hij ermee omgaat.

Heb je de afgelopen week kleding gekocht?
Ja, die kleren bij de h&m waar ik het over had. En mijn moeder had nog een paar nieuwe shirts voor me toen ze terug kwam van een weekendje weg. (Waarvan ik nu eentje aan heb, die ik echt superleuk vind staan. Dankje, mam!) 

Mis je iemand op dit moment? Zo ja, wie?
Ik mis mijn opa. Op sommige momenten meer dan op andere. Eigenlijk probeer ik het weg te stoppen door mijn dagen zo druk mogelijk in te plannen. Altijd bezig te zijn en vrolijk verder te gaan. Terwijl ik andere mensen dat juist heb afgeraden, heb ik het onbewust ook gedaan. Ik heb geen tijd genomen om te rouwen. Waarom? Misschien omdat het besef dat hij er niet meer is te pijnlijk is. Ik wil het niet voelen. En toch voel ik het op sommige momenten. Het besef dat hij dood is begint nu eigenlijk een beetje te komen. Een jaar nadat hij is overleden.. Moet je nagaan. Nu ik hier zo over schrijf komt het besef eigenlijk langzaam pas. Ik lieg niet, het besef komt nu op dit moment binnen. Wow, ik voel me echt even vreselijk.

Laatste persoon die jou aan het huilen heeft gemaakt?
Ik mezelf nu bijna.. Ik heb zo'n gevoel dat er tranen komen, maar op de één of andere manier lukt huilen niet. Dat is echt irritant. Ik wil ook niet als een zielig hoopje Mar overkomen. Maar ja, dit is mijn blog. Ik schrijf hoe ik me voel. En hier zit ik nu even mee. Eigenlijk maak ik mezelf vaak aan het huilen. Als ik moe ben of als ik heel pessimistisch denk. Ik laat me mezelf vaker rot voelen dan dat iemand anders me laat huilen de laatste tijd.

Wat doe je morgen?
Morgen ga ik op vakantie met mijn vriendinnen. Voor het eerst zonder ouders dus! Even lekker er tussen uit. Mijn plan is veel leuke foto's en lol maken. Eigenlijk wil ik wel proberen om een redelijk schappelijke tijd te slapen, omdat we maandag wel weer allemaal onze verplichtingen hebben. Gelukkig slapen we niet met zijn allen op dezelfde kamer. Dat is wel fijn. Want hoe meer mensen op één kamer hoe minder er wordt geslapen. Dan is er altijd wel iemand die praat. Dat weet ik nog wel van kamp. Dusja..

Ben jij zo’n persoon die om de haverklap een nieuw vriendje heeft?
Nee, totaal niet. Ik heb wel dat ik best vaak een andere jongen een beetje leuk vind. Maar dan is het ook gewoon een beetje leuk, dan wil ik daar geen relatie mee. Maar heel af en toe kom ik iemand tegen waar ik echt verliefd op word en die echt een plaatsje in mijn hart weet te bemachtigen. Als ik eenmaal zo iemand heb gevonden dan ben ik ook trouw aan diegene. En wil ik niemand anders.

Heeft je ex je ooit bedrogen?
Eén van mijn exen heeft een keer twee vriendinnetjes tegelijkertijd gehad. Dat was niet bepaald leuk. Maar ik was nog heel erg jong en ik was ook niet echt verliefd dus heel veel pijn en liefdesverdriet heb ik daarvan niet gehad. Maar als nog kan dat natuurlijk niet. Met mensen hun gevoelens spelen.

Houd je van suikerspinnen?
Jaa! Wel vervelend dat je er zo van gaat plakken, maar dat neem ik maar voor lief. Als er kermis is bij ons in het dorp wil ik meestal een suikerspin.



Wie was de laatste persoon waarmee je een serieus gesprek hebt gevoerd?
Ehm.. Face to Face? Dan mijn moeder. Maar als je app- gesprekken meetelt dan is het mijn achternichtje. 

Ben je ooit tegen iemand aan in slaap gevallen?
Wat word hier precies bedoelt? Dat je gewoon zit film te kijken en in 1x boem? Je flikkert tegen degene naast je in slaap? Want dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wel dat ik tegen iemand aanlag en zo in slaap ben gevallen. Ik neem dat gevallen erg letterlijk, maar volgens mij moet ik dat helemaal niet doen.. In dat geval, ja. Ik ben wel eens tegen iemand aan in slaap gevallen.

Hoe was je week? Geef een cijfer van 1 tot 10.
Ohh, ik vind dit zulke rotvragen. Ehm, ik probeer me te herinneren wat ik deze week allemaal heb gedaan. Ik heb een hele drukke week gehad maar dat was juist wel leuk. De week ging ook heel snel om. Ik denk een 5. Een 5 is bij mijn voldoende. Misschien dat het een beetje naar een 6 begint te neigen. Een 5 is zeg maar voor mij mijn stabiele lijn. Als ik eronder zit voel ik me depri, als ik erboven zit dan ben ik heel erg vrolijk / gelukkig. Dus ik ben nu redelijk stabiel en neig zelfs naar een beetje vrolijker dan normaal.

Heb je een vriend van het andere geslacht waarmee je goed kan praten?
Ja, ik kan wel goed praten met Stefan waarmee ik laatst een Tag heb gedaan. En er zijn ook wel andere jongens - vrienden waarmee ik goed kan praten. Over het leven en dingen waar ik mee zit en zo. Dat is wel fijn, jongens hebben soms een hele andere kijk op dingen. En het praat anders dan met een meisje. Een andere sfeer. Ik vind met jongens praten niet beter dan met een meisje. En ik vind met een meisje praten ook niet beter dan met een jongen. Ik vind het beide even prettig. 

Wat deed je gisteravond om twaalf uur?
Dat is dus eigenlijk vandaag. Toen lag ik in mijn bed. Of ik al sliep weet ik eigenlijk niet. Ik vermoedt van wel. Ik was gisteren erg moe en heb niet meer gelezen. Ik ben vrijwel meteen in slaap gevallen.

Wat is je stemming op dit moment?
Neutraal.

Wie was de eerste persoon tegen wie je praatte vandaag?
Mijn moeder die me wakker maakte. Ik heb niet echt een wekker. Mijn moeder maakt me wakker. Ons eerste gesprek vandaag was niet heel erg bijzonder. Ik heb moeite met wakker worden en mijn moeder is al helemaal op dreef over wat ik allemaal moet doen. En dat botst een beetje op de vroege ochtend.

Is er de afgelopen maand iets gebeurd wat je heel erg blij maakt?
Ja, een meisje zei tegen mij dat ik haar voorbeeld was en ze net zo goed met haar blog wil worden als ik ben volgens haar. En dat vond ik zo ongelofelijk lief. En gaaf. Het geeft echt een kick om te horen dat je mensen inspireert. En er zijn vast wel meer momenten geweest die me blij maakten, maar dit is iets wat me nog heel erg bij staat. Natuurlijk word ik ook blij als ik aan morgen denk, maar dat is nog niet gebeurd.

Met wie was je gisteravond?
Met mijn ouders gewoon thuis. Toen was ik met mijn blog bezig, mijn moeder ook met iets op de laptop en mijn vader lag op de bank.

Heb je met iemand gepraat tot je in slaap viel gisteren?
Nee, er logeerde niemand bij me en ik heb mijn mobiel bij mijn ouders ingeleverd dus ik heb niet letterlijk met iemand gepraat tot ik in slaap viel. Best jammer, want dat is wel heel fijn. Met je mobiel tot je in slaap valt, is niet echt goed voor je met stralingen.. En zo. Maar als er iemand bij je logeert, en je ligt beide met je ogen dicht.. Je kunt elk moment in slaap sukkelen en die ander ook, en je praat over wat je bezig houdt, wat je voor je ziet of waar je aan denkt. Dat is best fijn.

Wie moet beginnen met een kus? Het meisje of de jongen?
Ik denk niet dat dit echt iets uitmaakt.. Kan beide. Maar als ik van het meisje even mezelf maak, dan zou ik zeggen de jongen. Want als ik iemand kus, ben ik meestal bang voor een afwijzing. En dat is nogal gênant. En als iemand jouw kust, stelt diegene zich kwetsbaar op. En jij niet. Dat is de gemakkelijkste weg kiezen, ik weet het. Als je een relatie hebt, vind ik sowieso dat het niet uitmaakt. Of hij mij zoent of ik hem. In een relatie gebeurd dat van beide kanten sowieso.

Heb je plannen voor dit weekend?
Jaa, dat weekendje met mijn vriendinnen dus!

Dit was de Tag. Ik vond hem op zich wel meevallen. Hele persoonlijke vragen werden wat afgewisseld met gewone random vragen zoals die over suikerspinnen. Ik vond het leuk om te doen, ook al vond ik sommige vragen iets te persoonlijk. Als je wilt, mag je de Tag gerust overnemen. Hij was wel veel langer dan ik had verwacht. En toen opeens was het de laatste vraag. Ik had gedacht: Oh, doen we even. Maar er bleek veel meer tijd in te zitten dan in van tevoren had gedacht. Dit is wel echt de langste Tag die ik tot nu toe heb gedaan. Maar hij was wel heel erg leuk!

Oh ja, nog even een dingetje. Twee dingetjes eigenlijk. De komende dagen hoeven jullie niks te verwachten op mijn blog. Ik ben er een weekendje tussenuit. Het liefst zou ik natuurlijk gewoon door bloggen, waarschijnlijk zullen mijn vingers regelmatig gaan kriebelen omdat ik inspiratie van iets krijg. Maar het is wel goed voor me om er even tussen uit. Even niks te moeten en puur te genieten. En het tweede dingetje: In mijn vorige artikels heb ik regelmatig foto's gebruikt. Ik ben erachter gekomen dat je als blogger erbij moet vermelden waar je ze vandaan hebt als het niet je eigen foto's zijn. Dus dat ga ik vanaf nu doen. De foto's in mijn vorige artikels en dit artikel komen van Google en WeHeartIt.Com.  Dacht al: waarom heeft Tedje dat bij elke foto staan.? 

Liefs, 
Mar













Geen opmerkingen:

Een reactie posten