dinsdag 21 juli 2015

July journaling challenge #20: A dream you had

Afgelopen nacht droomde ik voor het eerst sinds tijden weer eens iets dat ik me nu nog kan herinneren. Vandaar dat ik niet ga vertellen over een dagdroom maar over een normale droom. Dagdromen doe ik niet zoveel. Niet over iets interessants in ieder geval. Well, let's go. Laten we een droom gaan delen op ItsAllAboutMarly.



Vorig jaar met de kinderboekenweek ben ik met klasgenoten wezen optreden op verschillende basisscholen. Op één van die basisscholen was een echt groot podium. Vannacht droomde ik dat we voor school weer moesten optreden. Dit keer kreeg ieder groepje een hele andere opdracht. Wij moesten onvoorbereid een hele K3 show opvoeren voor een zaal kleuters. Nou, zie maar eens een complete show met liedjes, dans, kostuums, toneel in elkaar te zetten in half uur, uur. Geen idee hoeveel tijd we hadden in mijn droom. En het leukste was nog wel: We waren met zijn tweeën. Hoe moet je in godsnaam K3 zijn met zijn tweeën? :P Achteraf gezien was het een hilarische droom.

Het rare was dat het andere meisje niet eens iemand van mijn opleiding was maar een vriendinnetje van de basisschool vroeger, die ik echt al een hele tijd niet heb gesproken. Liedjes waren het probleem niet zozeer, er mocht geplaybackt worden en we kenden nog wel wat oude, vrolijke liedjes waarmee we de kinderen vast enthousiast kregen. Dansen verzinnen, gelijk dansen en onthouden.. Ik schoot al in de stress bij het idee. En kostuums? Moesten tussen dat rek met random kostuums iets vinden waarin je op K3 lijkt? En Dan ook nog het liefst werd er verwacht dat we twee dezelfde dingen vonden zodat we er hetzelfde uit zouden zien. 


Toen een kwartier voor de voorstelling, kwamen er opeens 'echte K3 pakjes' uit Oya lele van vroeger. Dus moesten de door onszelf uitgezochte jurkjes weer uit en die pakjes aan. Deze bleken te klein (kindermaat) en aangezien we zelf vorm mochten geven aan de act kozen we toch voor wat we eerst aan hadden. 'Glitterpanty in twee verschillende kleuren met bijpassende kleur jurkje' werd de look. Alleen begon de zaal al vol te lopen toen ik achter de coulissen nog in gevecht was met mijn panty. (Helse dingen) We werden door een presentator geroepen. En hier is dan voor jullie K3! Uhh, ja. K2 zult u bedoelen.. K2 zoekt K3? Er werd ook niet eventjes gecheckt of wij al klaar waren. 


Het andere meisje was net iets eerder klaar dan ik, ik wilde nog: "wacht even" zeggen maar dat was zonder succes. Ze rende het podium al op. Een gejuich kwam vanuit de zaal. Kort daarna was ik ook klaar, maar wel zenuwachtig. Nu moest ik nog mijn entree improviseren. Ik rende ook het podium op en riep volgens mij: "Hallo allemaal!" We dansten en zongen / playbackten. Toen ik eenmaal op dat podium stond, ging alles goed. Op een gegeven moment vroegen we een paar kinderen van de eerste rij op het podium om mee te dansen en te zingen. Tot mijn verrassing waren dit mijn oude stagekinderen met hun ouders. Het was heel leuk om ze allemaal weer te zien. Samen met zijn allen dansten we in tweetallen hand in hand over het podium. 

En daarna? Daarna werd ik wakker. :) Ik vind dit een leuke en vrolijke droom. Ik hou wel van musicals en het deed me denken aan het optreden van de kinderboekenweek. Tegelijkertijd, als er een boodschap in deze droom zat, zou dat denk ik zijn dat ik soms van te voren me wel heel druk maak. Maar dingen meestal goed komen. Dat is dan ook meteen wat ik jullie mee wil geven: Doe gewoon je best en maak er wat van. Wees niet bang om af te gaan, want dan blokkeer je juist. Stress niet te veel over schoolopdrachten. Ik weet dat het advies nu midden in de vakantie word gegeven, maar goed; Neem het maar mee voor volgend schooljaar! Voor nu wens ik je nog een fijne dag. Wij spreken elkaar morgen weer! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten