vrijdag 31 juli 2015

July journaling challenge #6: Drawings from my childhood

Hee allemaal! Ik ga een heel leuk artikel maken. Voor deze langverwachte challenge heb ik besloten leuk uit te pakken. Ik heb de kasten doorzocht naar mijn oude tekeningen en wat vond ik tot mijn blijdschap? Eén van de tekenschriftjes die we jaarlijks kregen van onze meester of juf. Er staat helaas niet op het schriftje hoe oud ik was. Dat is jammer. Ik gok dat het in groep 6 of 7 is getekend aangezien er ook een tekening in staat van een meisje uit mijn klas dat ernstig ziek werd. Ik denk dat ik deze tekening gedurende haar ziekte of na haar overlijden heb gemaakt. Dat valt moeilijk te zeggen. Ook staat er een tekening in waar ik een ontmoeting met mijn overleden oma heb getekend. Deze oma heb ik nooit gekend maar op de tekening ontmoeten we elkaar. Ik vind het bijzonder om ook deze tekeningen terug te zien. Dit sluit weer helemaal aan bij wat we op school leren; Kinderen verwerken veel in hun tekeningen. Deze twee tekeningen zet ik niet op ItsAllAboutMarly uit een stukje privacy. Ze betekenen veel voor me en ik heb ze gemaakt om als kind iets te verwerken, ik houd dat graag voor mezelf. Wel heb ik een aantal leuke tekeningen er tussen uit gepikt en gefotografeerd. Hierin zijn ook duidelijk mijn 'fases' te zien. Let's go.


Deze tekenschriftjes bedoel ik. Kennen jullie ze? Ze gebruiken ze wel op meerdere basisscholen. Ik kwam ze afgelopen schooljaar ook tegen op stage. 


Wie van jullie heeft vroeger ook Barbie films gekeken? Put your hands up! Goed, dit is Elina uit Barbie Fairythopia. Een vleugelloze fee die na een heldendaad vleugels krijgt. Haar ogen schitteren een regenboog gloed die ik ook erg duidelijk heb getekend. (Haar gezicht lijkt geschminkt, maar los daarvan.) Ik vind de tekening schattig.





Niet alleen in mijn tekenschrift tekende ik deze mooie vioolsleutels die ik op muziekles had geleerd, nee overal. In mijn rekenschriften, taalschriften.. etc. Als ik mij verveelde was dit vaak één van de dingen die ik droedelde in mijn schriften. Niet in mijn schrijfschrift, nee die hield ik netjes. Anders mocht je tenslotte nooit een sticker of met een gekleurde pen schrijven. :o 


De Diddle fase kon niet missen natuurlijk! Hoeveel meisjes hebben wel niet mappen vol met briefpapier verzameld van de muis en zijn vriendjes? Hier heb ik Diddelina getekend en een kattenhoofd. Hoe schattig? :) Ik had overigens ook mappen vol, knuffels, briefpapier met een geurtje, enveloppen e.d. Yes, I was addicted too.


Eén van mijn 'slechte' gewoontes was om tekeningen niet in te kleuren. Hierdoor heb ik van vroeger, zoals je misschien wel ziet., flink wat zwart... of nee eigenlijk grijs/witte tekeningen. Vroeger vond ik dit altijd stom van mezelf maar nu vind ik het niet zo erg. Leuke tekeningen. Gekleurd of niet. Op deze tekening zie je een prinses en een halve prins die ik nooit heb afgemaakt. Ach ja, ieder meisje gaat door de prinsessenfase of niet? Waarschijnlijk was ik net naar de Efteling geweest of had ik een Disney film gezien.

 

Nu we het toch over Disney hebben.. Hierboven zie je twee pogingen op Tinkerbell na te tekenen. Ik geloof dat ik toen zo'n tijdschrift had gekocht van fairy's waarin stap voor stap stond hoe je haar moest tekenen. (Vandaar die lijnen in het gezicht.) Well, ik kan zien dat het Tink is, dus dat is positief. Met mijn pyjama en oplader er nog eventjes half bij op. Oeps. :P


Laten we voor de laatste tekening nog eventjes bij Disney blijven. Op deze bladzijde het ik Ariel, Belle en Sneeuwwitje getekend. Niet slecht, vind ik zelf. Je kunt zien wie het zien. Zo te zien zat Disney er al vroeg in. ^^

Goed, dit waren de tekeningen die ik met jullie wilde delen. Zelf merk ik dat ik het heel leuk vind om jullie over tekeningen te vertellen, dus misschien is het een goed idee om dit vaker te doen. Ik heb vast nog wel ergens zo'n mini- tentoonstelling liggen. Van kort geleden of van jaren geleden, allebei wel. Voor ik jullie een fijne avond / nacht ga wensen, zeg ik tot straks. Want straks komt het laatste artikel van vandaag online. De afsluiter van deze challenge. Want morgen is het pampampam.. augustus. Zoals ik eerder al vertelde, zullen twee thema's van de challenge later nog eens voorbij komen. Ik zeg; Tot straks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten