vrijdag 3 juli 2015

July journaling challenge #3: Favourite things to do

Zoals beloofd breng ik vandaag nog een tweede artikel online. Normaal komt er nooit zo laat nog een artikel op ItsAllAboutMarly, dit komt doordat ik nu pas weer thuis ben. Ik ben samen met mijn zusje, mijn ouders en opa en oma uit eten geweest. Ik heb heel lekker gegeten en na het eten zijn we nog eventjes bij mijn opa en oma thuis geweest. Die hebben kittens. :D Cuteness overload. Ik plaats morgen wel een foto van de kleintjes bij het artikel. Wat we (mijn zusje Hilly doet mee met dit artikel) nu gaan doen is praten over onze 'favourite things to do'. Oorspronkelijk stond deze opdracht in enkelvoud, maar aangezien wij allebei zoveel meer hobby's hebben dan eentje, heb ik besloten de titel één letter te veranderen. Namelijk naar meervoud.


Schrijven
Marianne: Hilly en ik houden allebei van schrijven. Vroeger hebben wij twee verhalen samen geschreven. Het eerste verhaal heette 'Bloemana' en het verhaal ging over een fee. Later hebben wij nog 'Julia' erachter aan geschreven. Dit verhaal ging over de dochter van Bloemana die opgroeide in de 'mensenwereld' en later terugkeerde naar de magische wereld om haar moeder te redden. Op dit moment schrijven we ieder aan ons eigen verhaal. Wel laten we ze aan elkaar lezen. We willen wel weer iets samen gaan schrijven, maar hebben hier vaak geen tijd voor. Daarom doen we het eerst zo. Ik lees Hilly's verhalen altijd met plezier. Soms stuurt ze me hele stukken, maar als ik eenmaal begonnen ben met lezen zit ik er ook helemaal in. Ik ben eigenlijk heel blij dat ik een zusje heb gevonden met zoveel dezelfde hobby's. Ik bedoel; Het is altijd zo geweest. Maar stel je voor dat ik niemand had waarmee ik het schrijven kon delen. 


Tekenen 
Hilly: Ik heb zelf altijd wel iets met tekenen gehad. Toen ik klein was, ben ik begonnen met het tekenen van dingen waarvan ik allen wist wat het was. Vreemde cirkels op elkaar die dan een man moesten voorstellen. Of een gigantische rups aan een hondenriem. Heel logisch. Marianne deelt deze hobby. Zij tekent ook regelmatig en persoonlijk vind ik dat er ook erg goed uit zien. Echt een eigen stijl, vind ik. Je kan er trots op zijn als je er een hebt, omdat een tekenstijl ook een deel is van jezelf. Ik vind mijn eigen tekenstijl niet erg origineel, want het is vaak een soort kopie van wat al eerder is gedaan. Ik probeer er nog wel een te vinden. 

Gekke foto's maken
Marianne: We vinden het leuk om met zijn tweeën random foto's te maken als we bij elkaar zijn. Op de achterbank in de auto, op vakantie, in het bos, in de keuken, op de trampoline.. Meestal doen we dit met mijn telefoon aangezien ik een aantal leuke apps heb met effecten. Maar ik heb toevallig net deze app ook bij Hilly geïnstalleerd dus voortaan kunnen we dus met beide telefoons foto's maken. :)


Lezen
Hilly: Lezen is zo'n typische hobby die veel mensen waarschijnlijk met ons delen. Maar er zijn veel verschillende soorten lezers, omdat er veel genres zijn en iedereen heeft zo zijn favoriet. Mijn favoriete genres zijn: fantasy en geschiedenis. Ik heb onlangs wel een soort thriller/detective gelezen, van Simone van der Vlugt. Ik ben eigenlijk niet zo dol op dit soort boeken, omdat ik liever over onderwerpen lees die niet waargebeurd kunnen zijn, maar Simone's boeken vormen een uitzondering. Marianne leest ook veel fantasy boeken, en Science fiction. Zij vindt het wel leuk om soms een realistisch boek te lezen, maar dit gebeurd niet vaak. Het verhaal moet haar dan erg aanspreken. Mysterie vind ze leuk in een verhaal. Soms lenen we elkaars boeken, of geven we elkaar tips over boeken die de ander misschien geweldig zou vinden. Zo gaf Marianne me laatst een tip over een boek dat binnenkort verschijnt: Pupil van Julie Kagawa. Julie Kagawa is één van mijn favoriete schrijfsters, én deze serie gaat over draken (ik ben een enorme drakenfan). Een win-win, dus. ^^


Once Upon A Time
Marianne: Onze gezamenlijke liefde wat betreft televisieprogramma's. Once Upon A Time is een serie waarin sprookjes en realiteit met elkaar vergooid worden tot een geweldige serie. Eigenlijk is het heel moeilijk om de serie uit te leggen aan mensen die het niet volgen. Het steekt erg ingewikkeld in elkaar, maar als je het volgt zul je merken dat het juist daarom zo goed is. Tenminste dat is onze mening. :P Eén van mijn favoriete karakters is natuurlijk Snow white. ^^

Goed, dit was misschien niet het langste artikel, maar het is al laat dus wij gaan ervan tussen. Slapen wordt hem nog lang niet want we hebben een record te verbreken. Later slapen dan Hilly's neef. De resultaten zien jullie morgen, haha. Welterusten voor de mensen die gaan slapen en een fijne avond verder voor de late slapers onder ons.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten