zondag 12 juli 2015

July journaling challenge #11 + #12: Orchideeënhoeve



Hee allemaal! Laatst ben ik met mijn ouders en oma een middag naar de Orchideeënhoeve in Luttelgeest geweest. Daar heb je allemaal verschillende tuinen waar je doorheen kunt wandelen. Ondanks dat ik geen persoon ben met een enorme liefde voor tuinieren, vond ik het daar erg mooi. Ik had ook één van mijn lievelingsoutfits aan, omdat ik wist dat je daar mooie foto's kon maken. Aangezien ik bijna nooit 'outfitfoto's' maak, heb ik besloten om challenge 11 (my favourite outfit) en 12 (grateful) samen te voegen tot één artikel. Ik kan niet een artikel praten over een outfit en ik weet ook niet meer waar ik al die kledingstukken gekocht heb. Ik ben ook niet voor niets geen fashionblogger. :p Wel kan ik jullie uitgebreid vertellen over de Orchideeënhoeve en hoe het daar was. Voor mij is deze middag heel speciaal omdat ik tijd heb door gebracht met mijn oma. Daarom sluit het ook mooi aan op het tweede thema: Dankbaar.

's Middags hebben we mijn oma opgepikt en zijn we naar de Orchideeënhoeve gereden. Buiten bij de ingang stonden al een paar palmbomen en zodra ik door de deur stapte, had ik het gevoel in het buitenland te zijn. Een hele andere wereld. We liepen door een soort tuincentrum en winkel naar de ingang van de wandelroute. Na het betalen kregen we een stempel op onze hand, als bewijs, en mochten we naar binnen.

De route is opgedeeld in allerlei verschillende tuinen. Er was bijvoorbeeld een 'Lorre tuin' en je ging door 'verschillende werelddelen'. Toen we net in de eerste tuin waren vond ik het al zo mooi, dat ik op de foto wilde. Hier heb ik dan ook mijn 'outfit'- foto gemaakt. Aanschouw: 


Zoals ik al zei; Ik heb geen idee waar ik deze kleren en schoenen gekocht heb. Het jurkje heb ik al jaren, het blousje is redelijk recent  gekocht en de schoenen heb nu ongeveer twee jaar. Ik draag ze alleen bijna nooit omdat ook sleehakken niet het meest praktisch zijn.

Over de tuinen; Zoals ik al zei waren er verschillen tuinen. In bijna iedere tuin zwommen karpers, in de Lorre tuin waren papegaaien die bovenop je sprongen als je ze voedde met speciaal voer dat je kon kopen, tussen de tuinen door kon je voor €1,50 een glaasje verse jus de orange kopen waarna je ook zien hoe verschillende fruitsoorten groeien. 

Er waren ook schildpadden! Deze zin komt misschien zomaar uit het niets, maar ik bedenk het me opeens weer. Ik heb voor het eerst in het echt schildpadden gezien. ^^ Ze zaten zo stil dat het beelden leken, dit dacht mijn vader eerst ook. Maar mijn moeder en ik zagen de ogen van een schildpad bewegen en later draaide hij zijn kopje een stukje.


Eén van de mooiste dingen die we gezien hebben vind ik misschien wel de vlindertuin. Ik was nog nooit (bewust) in een vlindertuin geweest en wist niet wat ik me hierbij moest voorstellen. Heel veel vlinders of toch bijna geen vlinders die zich lieten zien? Maar het waren er zo veel! Ik wist gewoon niet waar ik moest kijken. Helaas zaten deze diertjes niet lang stil, waardoor fotograferen erg lastig was. Er was één vlinder die bekend er om bekend stond dat hij zijn blauwe vleugels altijd dichtklapte wanneer iemand een foto probeerde te maken. De buitenkant van zijn vleugels zie je dan en deze zijn bruin. Ik besloot te blijven proberen, wat eerst niet leek te werken. Toen vroeg ik luidop: "Kun je je vleugels een keer opendoen, alsjeblieft?" En ik lieg niet, toen deed de vlinder zijn vleugels open en heb ik één prachtige foto kunnen maken waar ik ongelofelijk blij mee ben.




Na het wandelen hebben we in een restaurant gezeten. Ik heb hier met mijn oma foto's gekeken en nagepraat. Zowel mijn ouders als mijn oma als ik hebben toen gezegd dat we een enorm leuke middag hadden gehad. Daarna zijn we nog uit eten geweest en hebben we 's avonds nog bij mijn oma thuis gezeten bij de kittens. Hier heb ik samen met mijn oma gekleurd in haar kleurboek voor volwassenen. Onvergetelijke dag die ik graag wil delen. <3

Ik hoop dat het voor jullie ook een fijn artikel was om te lezen. Ik wens jullie nog een fijne avond en tot het volgend artikel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten