vrijdag 31 juli 2015

July journaling challenge #26: I'm excited for... Inside out!

Hee allemaal! Vandaag is het alweer de allerlaatste dag van de july journaling challenge. Wat ik van de challenge vond zal ik met jullie uitgebreid bespreken in mijn allerlaatste artikel van deze challenge. Ik ben namelijk niet helemaal bij met de volgende reden dat we ook veel weg zijn geweest. In de zomer doe je allemaal leuke dingen en aangezien ik een hobby- blogger ben, liet ik mijn blog dan soms zitten om met familie weg te gaan bijvoorbeeld. Wat ik nu ga doen? Er missen natuurlijk nog wel een aantal artikelen van de challenge. De volgende challenges heb ik nog niet gehad:

- 6. Draw / paint something
Deze challenge zal vanavond nog online verschijnen.
- 23. Abstract
Het spijt me zeer, ik heb het op allerlei manieren proberen op te zoeken maar ik begrijp niet wat ze met dit thema voor een artikel bedoelen. Daarom zal ik deze skippen.
- 24. Old photo of a family member
Deze challenge zal niet online komen omdat ik geen foto's van familieleden op mijn blog wil en mag plaatsen. Iets met privacy. Ik hoop dat jullie dit begrijpen.

De overige artikelen zullen nog gewoon online komen. Nummer 6, 30 en 31 sowieso vandaag. Misschien de andere twee (25 en 28) in augustus. Dan zal jullie ook weer eventjes op de hoogte. 
- 25. Explore
- 28. Someone / something you love
- 30. How you felt today
- 31. Celebration


Goed, wat ik in dit artikel graag met jullie wil delen is de nieuwe Disney pixar film; Inside out. Ik ben razend enthousiast over deze film en sta te popelen om hem te zien in de bioscoop. Dit heb ik nog niet gedaan omdat ik er naartoe zou met een groepje vrienden en sommigen nog op vakantie waren. Inside out is een film die zich voor een groot deel afspeelt in iemands hoofd! Hoe gaaf is dat? Een boeiende film maken die zich voor het grootste deel afspeelt in iemands hersenen.. Dat vind ik toch wel behoorlijk knap als je dat kunt. 


Je ziet in de film gesprekken tussen bijvoorbeeld Riley en haar ouders maar dan voor iedere reactie wat de emoties in hun hoofden doen. Ieder persoon heeft de volgende emoties in zijn of haar hoofd; Anger, disgust, joy, sadness en fear. Deze emoties overleggen en bepalen hoe de persoon reageert. Ik vind dit persoonlijk een heel grappig gegeven. Als je wilt zien wat ik bedoel, klik dan maar eens op dit linkje. Dit gaat naar een tweede trailer van de film. Je volgt een doodnormaal gesprek tijdens het eten. Maar met deze emoties erbij verveel je je geen seconde!


Het verhaal gaat over het meisje Riley en de emoties in haar hoofd. Deze emoties zijn een soort kleine persoontjes die ieder één emotie vertolken. Riley's herinneringen zijn een soort bubbels. Wanneer Sadness een gouden bubbel, een blije herinnering aanraakt word hij blauw en verandert hij in een verdrietige. Joy en Sadness komen samen in een avontuur terecht om de herinneringen veilig terug te brengen en zelf ook terug te keren naar hun 'hoofdkwartier'. Ze maken een hele reis door Riley's hoofd terwijl Anger, Disgust en Fear de boel in het hoofdkwartier draaiende proberen te houden. Riley voelt zich ongelukkig.. Zou dit op tijd goed komen? Een interessant en origineel gegeven.

Inside out draait 's avonds vaak in de originele versie in 3D en overdag voor de kleintjes ook onder de naam binnenstebuiten, zowel in 2- als 3D. Ik heb deze film dus nog niet gezien maar ben er nu al razend enthousiast over. Wanneer ik hem heb gezien, zal ik een recensie schrijven. Maar voor nu houd ik het hierbij. Ben je nieuwsgierig geworden maar twijfel je nog om naar de bios te gaan? Kijk dan nu de trailer



Geen opmerkingen:

Een reactie posten