zondag 19 juli 2015

July journaling challenge #19: Disney tag by Mar and Deezz

Hee allemaal. Volgens de july journaling challenge zou er vandaag een artikel over het weer online moeten komen. Persoonlijk weet ik, zeker op zo'n regenachtige dag, geen artikel met informatie over het weer te vullen. Daarom hebben Daisy en ik een ander plan. Vandaag gaan we zelf een Disney tag bedenken met vragen die aansluiten op Disney karakters. We gaan elkaar om de beurt een vraag stellen. Let's do this! 


Marianne: Heb jij jezelf ooit opgesloten in je kamer, zo ja waarom? ~ Elsa
Daisy: Natuurlijk ben ik wel eens boos naar mijn kamer gegaan en toen ik jonger was plaatste ik ook allerlei dingen voor mijn deur zodat niemand binnen kon komen. Denk hierbij aan stoelen, kasten, van alles eigenlijk.

Daisy: Ben je ooit je schoen(en) kwijtgeraakt? ~ Cinderella
Marianne: Ja, laatst zocht ik mijn slippers en kon ik de één niet meer vinden. Na een tijdje zoeken bleek hij meer achter in de kast vol spullen te liggen. Tja, dat heb je soms wanneer je na de winter weer zomerspullen zoekt..


Marianne: Wat is je grootste droom? ~ Rapunzel
Daisy: Ik heb niet echt één specifieke grootste droom, maar ik wil wel heel graag naar Afrika. Ik wil zien hoe ze daar leven en de mensen daar helpen.

Daisy: Ben je ooit wel eens bang geweest voor je eigen (stief)moeder? ~ Sneeuwwitje
Marianne: Een heel saai en kort antwoord; Nee. Ik ben nooit bang geweest voor mijn moeder. Ook niet voor mijn vader, overigens. Wat wel grappig is, dat toen mijn moeder en ik de 'Once Upon A Time character test'  deden er bij mij Snow White uitkwam en bij haar evil queen, haha. De evil queen in Once Upon A Time is trouwens niet in en in slecht.


Marianne: Heb jij ook een soort sidekick in je leven? Iemand waarmee je alles doet en kan delen? ~ random Disney
Daisy: Nee, die heb ik niet. Ik heb wel een beste vriend en goede vrienden maar niet echt één persoon waarmee ik alles doe en deel. 

Daisy: Heb je liever je haar zo lang als je het nu hebt of heel lang haar? ~ Rapunzel
Marianne: Ik wil mijn haar wel langer dan ik het nu heb. Hoe het nu is vind ik het vrij kort. Maar heel lang haar zou ik niet willen. Ik denk iets er tussen in. Een gemiddelde haarlengte.


Marianne: Heb je ooit iets stoms gedaan uit jaloezie? ~ Tinkerbell
Daisy: Ik ben zoals ieder meisje wel eens jaloers geweest en het zou zomaar kunnen dat ik een keer daardoor iets stoms heb gedaan. Ik kan het me alleen niet herinneren. 

Daisy: Heb je je ooit wel eens gevoeld alsof je Assepoester was? ~ Cinderella
Marianne: Jawel, ik ben wel eens ergens geweest waar ik naar mijn gevoel alle vervelende klusjes op moest knappen. Dit is al jaren geleden en ik ga er verder ook geen naam of toename bij vermelden. Verder heb ik dit gevoel eigenlijk nooit. 

Marianne: Heb jij een heel wijs persoon in je leven? ~ Grandmother Willow, Pocahontas
Daisy: Mijn oma. Zij heeft heel veel meegemaakt en kan daardoor over veel dingen vertellen en ook advies geven. 


Daisy: Ben je wel eens gedwongen tot iets dat je niet wou? ~ Jasmine
Marianne: Gedwongen wil ik het niet noemen, maar ik ben wel eens gepusht in een schoolkeuze  (keuze tussen twee verschillende MBO's) bijvoorbeeld. Gelukkig ben ik net zoals Jasmine eigenwijs genoeg om mijn eigen school te kiezen, waar ik nu heel blij mee ben.

Marianne: Lees jij wel eens voor aan jongere kinderen? Wat lees je dan zoal voor? ~ Wendy Darling
Daisy: Op de basisschool begeleidde ik kinderen met lezen. Dan moest je om de beurt een stukje lezen. En nu lees ik mijn oppaskindje nog wel eens voor uit prinsessenboekjes e.d. Van die boekjes die meisjes op die leeftijd (kleuter) leuk vinden.


Daisy: Wat is het belangrijkste bij een jongen; innerlijk of uiterlijk? ~ Beauty and the beast
Marianne: Een eerste indruk van een persoon wordt altijd gevormd door hoe iemand eruit ziet. Ziet iemand er verzorgd uit? Straalt hij vrolijkheid en enthousiasme uit of kijkt hij boos? Maar als je met iemand in gesprek raakt en in verloop van tijd leer je iemand kennen. Ik vind het innerlijk het belangrijkste. Ik heb liever een schat van een vriend die eerlijk en trouw is en er gewoontjes uit ziet, dan een echte prince charming met een verborgen agenda. 

Marianne: Ben jij iemand die altijd rustig blijft of iemand die snel in de stress schiet? ~ Bagheera & Baloo, Junglebook
Daisy: Bij sommige dingen kan ik rustig blijven, maar bij andere dingen wil ik het heel graag goed doen waardoor ik wel eens in de stress schiet. Over het algemeen ben ik niet heel erg een stresskip. 


Daisy: Word jij gezien als het enthousiaste / blije gezicht van jouw vrienden of niet?
Marianne: Ik ben vaak wel één van de enthousiaste mensen in een vriendengroep. Ik ben voor veel dingen in, organiseer graag dingen of stuur spontaan een kaart. Veel vriendinnen beschrijven mij ook als enthousiast en op stage kreeg ik de feedback van een collega dat ik altijd vrolijk door de gang liep. 

Dit waren de vragen van vandaag. Als je deze tag wilt overnemen voor je eigen blog of YouTubekanaal; Dat mag. Wel graag eventjes een linkje naar deze blog. 

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne avond en tot de volgende keer!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten