woensdag 1 juli 2015

July journaling challenge #1: All about you

Zelf was ik het alweer helemaal vergeten, maar in mijn agenda heb ik keurig opgeschreven dat ik deze maand een challenge wilde gaan doen. Namelijk: De 'july journaling challenge'. Deze challenge geeft mij iedere dag van de maand juli een richtlijn van het artikel. Vandaag is het thema bijvoorbeeld 'All about you'. In dit artikel vertel je zeg maar 'alles' (alles zal het nooit zijn) over jezelf. En daarmee starten wij vandaag deze challenge van wel 31 dagen. De langste challenge die ik tot nu toe heb gedaan. Hieronder zie je een overzicht van wat je zo ongeveer de komende maand kunt verwachten volgens de challenge die is bedacht door Emily Jane

July journaling challenge prompts

Omdat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen, heb ik besloten om deze 'all about me' in de vorm van een lijstje te doen. Vergelijkbaar met het vriendenboekje van vroeger, maar dan iets uitgebreider.

Mijn naam is Marianne en ik ben geboren op 10 oktober 1997. 
Ik ben begonnen met bloggen in het jaar 2013, hiervan zijn geen artikelen terug te vinden. Dit was een soort oefenbloggen. Ik heb deze artikelen gewist en ben 'voor het echie' begonnen in januari 2014.
Het leukste aan bloggen vind ik de vrijheid om te schrijven. Met school opdrachten zit je vaak met een beperkt aantal woorden of een beperkte onderwerpkeuze. Ook het voldane gevoel dat ik het heb wanneer ik een artikel af heb of wanneer ik ermee bezig ben, vind ik één van de leukste dingen aan bloggen. Oh ja, en leuke reacties van mensen uit mijn omgeving en via social media is ook iets fijns.
Ik vind het makkelijk om een verhaal of gedicht te bedenken.
Ik vind het moeilijk om teksten kort en bondig te maken, samenvattingen op school waren dan ook een hel vroeger.. Gelukkig gaat dat steeds beter. Ook vind ik het moeilijk om te zien dat dierbaren het moeilijk hebben en dat ik niks kan doen voor mijn gevoel.


Mensen noemen mij lief!! Dat is wat ik het meeste hoor. Je bent lief, te lief, je bent een schat. Dat soort opmerkingen. Daarna hoor ik ook bijna net zo vaak dat ik creatief ben. En slim, die hoor ik ook zeer regelmatig. Ik ben er wel tevreden mee dat dit de drie meest voorkomende zijn. Het zijn leuke eigenschappen. :)
Ik volg de opleiding Onderwijsassistent en zit na de vakantie in jaar twee. 
Thuis hebben wij wel/geen huisdieren, namelijk: Drie katten. Fluffie, Bengel en Kiko. 
Toen ik 10  jaar werd, kreeg ik voor mijn verjaardag: Het kasteel van barbie en de 12 dansende prinsessen. Ik was erg blij.
Waar ik absoluut niet tegen kan: Pesten, daar kan ik me boos om maken. Waarom zou je iemand expres de grond in trappen? Daar is toch niks leuks aan?
Wat ik leuk vind: Kleuren voor volwassenen, tekenen, knutselen met papier, dieren (in het speciaal katten), zomer, mijn korte broek met madeliefjes erop en waarschijnlijk nog wel heel veel meer. :)

Je kleurt allerlei hokjes volgens de nummers en je krijgt bijvoorbeeld dit. Deze boekjes kun je bij de tijdschriften vinden, ze zijn van denksport. 



Ik ben vrijgezel / in een relatie. Toelichting: En dat is eigenlijk ook best wel leuk. Wanneer ik geen relatie heb, heb ik altijd zeeën van tijd om andere mensen te helpen (bijvoorbeeld goede doelen) en ook heb ik tijd voor mijn hobby's. Om de woorden van opa of oma (ik weet niet meer wie van de twee het gezegd heeft) te gebruiken: "De jongens komen vanzelf nog wel."
Ik vind dat ik mezelf heel goed / redelijk goed / een beetje / niet ken. Toelichting: Ja, ik ken mezelf goed genoeg. Ik weet hoe ik kan zijn, ik weet wat ik het beste kan doen wanneer ik chagrijnig ben, ik weet hoe ik me allemaal kan voelen, ik weet ongeveer wat ik wil later.. Well, ik ken mezelf dus goed. Maar het kan altijd beter. Blijven daten. :P
Je mag mij midden in de nacht wakker maken voor: Dat is een goede vraag. Doe maar gewoon niet. Laat me lekker dromen. Tenzij je me mee wilt vragen naar Disney, dan mag je me wekken!
Wanneer de wekker 's ochtends gaat, denk ik: Nee. Alleen dat woord. Nee.
Mijn lievelingskoekjes zijn: chocolat chip cookies. ♥



Mijn lievelings chips zijn: Ik heb eigenlijk geen favoriet. Ik lust heel veel soorten chips. Juist afwisseling zorgt dat ik (bijna) alles lekker blijf vinden.
Ik voel me op dit moment hongerig en een beetje moe. Ik weet het; hier hebben we geen honger hier hebben we trek. Maar toch zeg ik eventjes hongerig. Want zeg nou zelf; trekkerig? Dat klinkt ook niet in de zin. En moe ben ik van dit warme weer. Ik vind het heerlijk trouwens, om na een warme en lange dag in slaap te vallen maar toch vind ik het nu nog een beetje vroeg om moe te worden. 
Ik vind mezelf heel verstandig op het gebied van doorzetten. Ik geef niet op wanneer ik iets heel graag wil bereiken. Ik houd mijn school bij omdat mijn opleiding belangrijk voor me is. Ook vind ik mezelf heel verstandig op het gebied van keuzes maken. Ik kies wat het beste voor me is, zelfs wanneer ik dat lastig vind.
Ik vind mezelf heel onverstandig op het gebied van op tijd slapen gaan. Ik ga altijd te laat op bed en wanneer ik dan eindelijk boven ben ga ik nog niet slapen. Nee, dan ga ik spelletjes doen op mijn telefoon, nog eventjes appen of een boek lezen. Zucht, gewoon beschamend onverstandig. Gelukkig is mij ter ore gekomen dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. Veel mensen gaan te laat slapen en houden zich hierin niet aan afspraken met zichzelf. Bij jongeren is vaak de mobiel één van de factoren die ze wakker houdt. 

Dit was niet alles over mij, maar alles is ook gewoon onmogelijk in een artikel. Ik hoop dat jullie het een leuke start vonden van de JJ Challenge. Ik heb het in ieder geval tijdens het schrijven naar mijn zin gehad. Ik wens jullie een fijne avond & wij zien elkaar morgen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten