donderdag 30 juli 2015

July journaling challenge #16: Home

Hee allemaal! Vandaag heb ik een beetje een blogdag. De laatste lootjes van de july journaling challenge aangezien het over twee dagen augustus is. In dit artikel ga ik samen met Daisy vertellen over ons toekomstige droomhuis. In plaats van ieder over ons eigen droomhuis te vertellen, vullen we elkaar aan. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. 

Just kidding.

Een wit huis. Het heeft een rustig effect en het is niet zoals bij andere huizen, dat je iedere steen ziet. Wat wel een nadeel is, is dat je viezigheid snel ziet en dus veel moet onderhouden. ~ Daisy

Voor de voordeur ga je omhoog met een soort trap omhoog, voor het villa / kasteel effect. De trap is ook wit. Dit is ook zeer bewerkelijk, maar toch wil ik een witte trap.  ~ Marianne


Het is een vrijstaand huis. Ik woon nu in een rijtjeshuis en je hoort dan echt alles van de buren. Ook word ik er regelmatig op aangesproken dat ik te hard praat en dat de buren daar dan last van kunnen hebben. Bovendien heeft een vrijstaand huis vaak ook een grote tuin en dat is ook mooi.  ~ Daisy

Naast de voordeur  hangt een zilveren bordje in de vorm van het hoofd van Mickey waarop staat wie er in het huis wonen. We hebben een grote hal met een prachtige kroonluchter aan het plafond en een glanzende vloer. Ook is er tegenover de voordeur een brede trap die je naar de eerste verdieping brengt. ~ Marianne


Meerdere badkamers zodat iedereen een eigen badkamer heeft en je niet hoeft te wachten omdat deze bezet is. In de badkamer is ook een wc, ligbad, jacuzzi en bubbelbad. ~ Daisy

Er hangen door het huis verschillende schilderijen van Disney. Bijvoorbeeld een hele gallerij op de overloop. Ook hebben we allebei een persoonlijke butler die alles voor je regelt en onthoudt. Een soort tweede agenda. Natuurlijk mogen de butlers ieder een kamer in het huis hebben. Wauw, dit gaat echt op een kasteel lijken. ~ Marianne


Een enorme grote, witte keuken waar we dan gekleurde spulletjes in kunnen zetten. Met wit kun je alle kanten op. Ik ben dol op koken en bakken, daarom vind ik een grote keuken belangrijk. ~ Daisy

In mijn slaapkamer staat een enorm hemelbed met heel veel fluffy kussens. Mijn dekbed is pastelroze en de muren van mijn kamer zijn wit. Dit heeft dezelfde reden als  Daisy heeft bij de keuken. Met witte muren kun je qua inrichting en accessoires alle kanten op. In mijn kamer is ook een zithoekje met een bank en een mickey mouse stoel. (Die uit de Disney winkel in Helmond. Hij zat zo goed!!) Er staat een klein tafeltje met een dienblad met lekkere kleine hapjes. Ik heb een balkon met daarvoor glimmende zilveren gordijnen. Op het balkon staan roze bloemen. En natuurlijk is er een inloopkledingkast met van alles. Alledaagse kleding, zwemkleding, sportkleding, pyjama's, maar ook verkleedkleren en gekke jurken. ~ Marianne


Via mijn slaapkamer een deur die leidt naar mijn eigen kamer vol kleren en schoenen. Hierdoor hoeft in mijn kamer geen kledingkast te staan en er is ruimte voor een enorme flatscreen. ~ Daisy

Kamers ingericht met een bepaalde (disney)film als thema. Dit is heel leuk voor kinderkamers maar ook gewoon in het algemeen. Bij Belle en het beest verf je de muren een warme goudgele kleur en richt je voor de rest de ruimte veel in met donkerbruine houten meubels met rode rozen als accessoire. Ik wil sowieso in mijn huis in meerdere kamers een klein Disney detail hebben. Iets onopvallends. Zoals bijvoorbeeld tussen alle bloemen op de muur een klein Mickey hoofdje. En wow, dat bed hieronder is geweldig! ~ Marianne


Ik wil bloemen in huis. Omdat ik een wit huis wil, wil ik dit huis zelf graag kleuren. Met o.a. vaasjes met bloemen door het hele huis. ~ Daisy 

Ik wil graag wonen in een rustige maar toch leuke omgeving. Niet op een hele stille plek maar ook niet in het centrum van een drukke stad. Ik wil wonen op een plek waar kinderen rustig op kunnen groeien en kunnen spelen. En wakker worden met het gefluit van de vogeltjes in plaats van auto's, bij wijze van spreken. ~ Marianne 

Well, zoals jullie misschien wel vermoedden, dit is niet het meest serieuze artikel. Daisy en ik hebben onze fantasie flink laten gaan. Het ene idee nog gekker dan het andere. Ook hebben we veel gelachen. Maar goed, af en toe is zo'n melig vriendinnen- artikel ook wel eens leuk om te doen! :) Ik wens jullie allemaal nog een fijne middag en avond!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten