woensdag 22 juli 2015

July journaling challenge #21: Favourite stories

Heey allemaal! Gisteren ben ik met mijn ouders naar een zandsculpturenfestival geweest. Wat hebben we daar prachtige dingen gezien, echt een heel leuk uitje. Dit was mijn eerste zandsculpturenfestival maar ik kan het aanraden. Knap vind ik het dat mensen zulke meesterwerken kunnen maken met zand. Na het festival hebben we nog eventjes gewinkeld. Ik heb nieuwe kleren gescoord en een kleurboek voor volwassenen. :) Ik kijk er naar uit om erin te beginnen. Maar eerst bloggen natuurlijk. In dit artikel ga ik vertellen over boeken, films e.d. die mij heel erg aanspreken. Dit worden geen recencies, ik ga fragmenten noemen die ik mooi vind. Kortom; Our favourite stories. Want vandaag ben ik niet alleen. Hilly is ook weer van de partij! Om de beurt gaan we vertellen over onze favoriete boeken, films en series. Let's go!



Zusterliefde ~ Frozen (Marianne)
Bij mooie verhalen moet ik al snel aan de film Frozen denken. In de meeste Disney klassiekers speelt liefde tussen een prins en prinses een grote rol. In Frozen is het echter niet zo dat een jongen het meisje moet redden. Nee, de zussen redden elkaar. Je ziet dat de band tussen Anna en Elsa centraal staat. En dat vriendschap en familie minstens zo belangrijk is dan liefde tussen man en vrouw. Elsa heeft in heel Frozen geen liefdesrelatie gehad en is toch een ongelofelijk sterke vrouw. Ik vind Frozen persoonlijk leerzamer dan Sneeuwwitje of Doornroosje. Hoewel ik deze films erg leuk vind om te kijken, doen de prinsessen vrij weinig. Ze zingen, er gebeurt iets, ze raken in de problemen en de prins redt hen. Dat kan ook en dat is ook leuk. Maar als het in iedere film weer gebeurt wordt het cliché en is Frozen een originele afwisseling.



Onmogelijke liefde ~ Firelight (Hilly)
Firelight is een serie die uit drie boeken bestaat, geschreven door Sophie Jordan. Het gaat over een meisje, Jacinda, die kan transformeren in een draak. Ze wordt verliefd op een jongen genaamd Will, maar die blijkt een draken jager te zijn. Eigenlijk zijn ze vijanden van elkaar, en toch... Ik weet niet precies wat me trekt aan onmogelijke liefde, want het is eigenlijk best wel een cliché. Er zijn al zoveel verhalen en boeken geschreven met onmogelijke liefde als een thema, en toch blijft het interessant. Dat Firelight over draken gaat (waar ik een enorme fan van ben) helpt natuurlijk ook bij mijn oordeel over de serie. ;)



If there is kindness.. ~ Cinderella (Marianne)
In de nieuwe Disney film Cinderella (met echte mensen) vind ik de scenes met kleine (Cinder)Ella, maar ook het afscheid tussen Ella en haar moeder ontroerend. Haar moeder ligt op sterven en roept de kleine Ella bij zich. Haar moeder vertelt haar dochtertje, die sprekend op moeder lijkt het volgende: "If there is kindness, there is goodness. And if there is goodness, there is magic." Zowel moeder als dochter hebben tranen in hun ogen. Ook vertelt de moeder haar nog: "You've more kindness in your little finger than most people in their whole body." Ik vond de hele film mooi, maar deze scene is me het meest bij gebleven omdat er zulke mooie dingen worden gezegd. Ik geloof dat dit één van de mooiste en meest ontroerende  afscheidsscènes is die ik ooit heb gezien of gelezen. 



Onverwacht.. ~ Harry Potter (Hilly)
Laatst ben ik in de Harry Potter serie begonnen, en wat me, tot mijn verassing, meteen greep. Vroeger weigerde ik de serie te lezen, omdat ik dacht: "alwéér zo'n Magische Toverschool...". Wat ik me niet had bedacht, was dat de schrijfster waarschijnlijk de eerste was die met dit idee op kwam dagen. Andere schrijvers hebben haar idee van een magische school overgenomen en naar hun eigen hand aangepast. De Harry Potter reeks, waar ik nog niet erg ver in ben (ik ben nog maar in het vierde deel), vond ik op sommige punten erg grappig, en dat had ik eigenlijk niet verwacht, want Harry heeft het wel zwaar gehad, en dat is ook goed verteld. Nu snap ik eigenlijk niet dat ik de serie vroeger nooit wilde lezen, want ik vind het nu een ontzettend leuke serie. Ik ben een fan geworden. :) 



Natuurlijk zijn er nog veel meer leuke en interessante boeken en films. Maar dit waren de dingen die het eerste in ons opkwamen. Het kan zijn dat er de komende dagen weinig tot geen artikelen online zullen komen, ik ga namelijk kamperen. Of ik kan publiceren hangt o.a. van de wifi daar af. Ik wens jullie een hele fijne avond en tot snel!
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten