maandag 6 juli 2015

July journaling challenge #5: Some of my favourite quotes

Heey allemaal! Gisteren ben ik bijna de hele dag weggeweest en op het moment dat we thuis waren, en ik wilde bloggen, begon het weer te onweren. Hierdoor moest alles uit. We zijn gisteravond uit eten geweest omdat mijn moeder jarig was. We hebben een hele leuke dag met het gezin gehad. c: Vandaag heb ik mijn moeder wat geholpen met boodschappen doen en heb ik vooral veel geluierd. Dat is ook wel eens lekker, maar nu is het wel weer klaar met het luieren. We gaan bloggen! :D Waar gaat het artikel van vandaag over? Nou....... Dat gaat over een aantal van mijn favoriete quotes. Niet allemaal, ik vind zoveel quotes mooi.. Dan zitten we hier volgende week nog. Ik stel voor dat we gaan beginnen. 


If you can dream it, you can do it! ~ Kort maar krachtig, vind ik deze quote. Als je iets kunt dromen, dan kun je het ook worden / bereiken. Wanneer ik deze quote lees, gaat er zo'n gevoel van kracht door me heen en realiseer ik me dat ik mijn dromen waar kan maken als ik daar hard voor werk. Hij hangt ook bij ons op school. Iedere keer als ik er langs loop, denk ik: Yeah! En loop ik met twee keer zoveel innerlijke kracht door.


 Don't judge me by my past. I don't live there anymore. Accept me for who I am because this is me today. ~ Mensen veranderen gedurende hun leven heel erg en we maken allemaal fouten. Wat ik zo mooi aan deze quote vind is de zin 'I don't live there anymore'. Iedereen heeft in zijn leven wel moeilijke tijden ervaren en/of zal deze nog tegenkomen, iedereen kwetst wel eens onbedoeld of niet iemand. Het gaat erom dat we iedere dag leren van onze fouten. Dit brengt opeens deze zelfbedachte quote in mijn hoofd: "Je bent niet je verleden, je verleden maakt je tot wie je bent."


Every child is different kind of flower, and all together, make this world a beautiful garden. ~ Deze quote kwam ik tegen toen ik een quote zocht voor bij een schoolopdracht als leuk toevoegend plaatje. Hij blijft in mijn hoofd spoken, zo mooi vind ik hem. Ieder kind is anders, voor sommige kinderen is dit een reden om flauw te doen tegen een ander kind. Maar de verschillen tussen kinderen zijn juist zo mooi. Dat maakt hen allen zo uniek en dat maakt het weer leuk om met ze te werken. Geen enkel kind is gelijk. Dat heb ik op stage wel gezien. Er zijn wel overeenkomsten tussen kinderen maar ze zijn allemaal zo eigen in hun manier van reageren en wat ze wel of niet leuk vinden. Verschillende bloemen maken een mooie tuin, verschillende kinderen een mooie klas. 


You're the missing piece I've been trying to find ~ Deze quote vond ik een paar jaar geleden, maar ook deze is blijven hangen. Ik vind hem zo mooi, omdat ik soms het gevoel heb dat mijn leven leuk is maar niet helemaal compleet. Toen ik klein was, dacht ik er wel eens over na met wie ik later zou gaan trouwen. Het lijkt me fijn om zeker te weten dat je de ware hebt gevonden. Het missende puzzelstukje om de puzzel compleet te maken.

 Be with someone that makes you happy. ~ Deze quote vertelt dat je blij van jezelf moet worden in plaats van van iemand anders. Hier ben ik het voor de helft mee eens. Je mag best blij worden van andere mensen of van een liefde, maar de kern van jouw kracht moet bij jezelf liggen en niet bij iemand anders. Wanneer je jezelf en je stemming af laat hangen van een ander, ben je makkelijk te breken. Daarom vind ik ook altijd een beetje tricky wanneer mensen zich compleet in een relatie storten en hierdoor vrienden en familie op een lager pitje zetten. Ik weet hoe cliché dit klinkt maar juist deze mensen zijn minstens zo belangrijk. Zij zijn je vangnet mocht de liefde overwaaien. Jouw familie, jouw vrienden, jouw toekomst en jouw hobby's.. Je moet niet vergeten wie je zelf bent, want daar moet je van houden en blij mee zijn. Daarom vind ik het ook zo belangrijk om mezelf goed te kennen. Als je jezelf niet kent, hoe moet iemand anders dan jou goed kennen? En als je jezelf niet bent, hoe kun je dan gelukkig zijn of verwachten dat mensen jou echt kennen?

Goed, bij deze inspirerende tekst houd ik het voor vandaag. Dit waren de quotes die ik met jullie wilde delen. :) Ik wens jullie nog een fijne avond! Dan spreken wij elkaar morgen. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten