vrijdag 3 juli 2015

July journaling challenge #2: Dreams + goals

Gisteren was het 2 juli en dat betekent een tweede deel van de 'July journaling challenge'.  Het eerste stuk van dit artikel heb ik gisteravond geschreven. Alleen toen begon het flink te onweren tot laat. Daarom heb ik gisteren helaas niks meer kunnen posten. Om het met jullie goed te maken en niet achter te raken met mijn challenge, zullen er vandaag twee artikelen online komen. 'Dream en goals' van gisteren en 'Favourite things to do' voor vandaag. In dit artikel ga ik het met jullie hebben over mijn dromen en doelen in het leven. Natuurlijk weet ik nog niet precies hoe ik alles later wil, maar vandaag ga ik jullie vertellen waar ik op dit moment van droom en wat ik graag wil bereiken.

Dreams ~

#1. Ik droom van het moment dat ik eindelijk het boek 'dwaaleiland' op kan halen bij de boekhandel
Dwaaleiland is een boek dat nog niet zo lang uit is, ik heb het besteld bij de boekhandel. Dit boek gaat over hoe het verder gaat met de slechteriken uit Disney films en sprookjes. Ze gaan samenwerken en nemen de boel over. Het boek 'dwaaleiland' gaat over de 'happy ever after' van de slechteriken uit sprookjes. Of... Zou hun plan toch mislukken? Normaal heb ik niet zoveel met slechteriken uit films maar ik vind dit wel een grappig gegeven en het linkt aan Disney. Ik zie nu net dat het aan een echte Disneyfilm linkt. Dat maakt het nog intereressanter. :o


#2. Ik droom ervan om later mijn eigen kleuter naar de basisschool te brengen
Op mijn afgelopen stage zag ik moeders hun kleintje in de klas brengen. Ze maken er echt werk van hoe het kind eruit ziet; Haren ingevlochten, schattige staart of een knot. Mooie jurkjes met strikken, stoere cars shirts of schoenen met teddyberen erop. Ik wil later zelf mijn kinderen naar de basisschool brengen. Die eerste keer lijkt me heel bijzonder moment, zowel voor moeder als kind. Voor het eerst naar school. En dan 's middags de kleine weer ophalen. En hoe leuk is het als de juf en andere ouders zeggen dat je kind twee druppels water met jou is? Dit laatste is iets wat ik op stage veel zag, kinderen die sprekend hun vader of moeder waren. Heel grappig om te zien is dat.

#3. Ik droom ervan om over 2 jaar mijn diploma Onderwijsassistent op zak te hebben
Mijn opleiding is heel belangrijk voor mij en na het eerste jaar goed te hebben afgerond, ga ik voor de andere twee jaren. Na drie jaren hard werken een diploma te hebben voor wat je leuk vind om te doen, lijkt mij een heel goed gevoel. Sowieso is iets goed afronden een fijn gevoel.

#4. Ik droom ervan om naar Disneyland te gaan
Uit mijn mond wordt dit al bijna een cliché, maar toch. Ik wil uren in de Disney store ronddwalen en ieder klein stukje ervan verkennen, ik wil in attracties die gelinkt zijn aan films of gewoon magisch zijn en ik wil Mickey knuffelen. En natuurlijk op de foto met elk leuk Disneyfiguur dat ik tegenkom. ^^



#5. Ik droom ervan om op een podium te staan
Vroeger zat ik op ballet. Hiermee hadden we één keer in de twee jaar een voorstelling. Ik weet nog hoe heerlijk ik het vond om op een podium te staan. Stiekem droom ik ervan om in musicals te spelen, auditie te doen voor films, me in te schrijven op voor een musicalopleiding of castingbureau. Maar ik twijfel altijd omdat ik het wel een beetje spannend vind. Pfoe, dat is eruit. :P

#6. Ik droom ervan om voor mijn eigen klas te staan
Ik weet zeker dat ik wil werken met basisschoolkinderen. Welke leeftijd weet ik nog niet. Ik vind alle leeftijden wel iets hebben. Maar kleuters vind ik denk ik wel het allerleukst. Hun ruime fantasie en grappige uitspraken vind ik erg leuk. Ik heb op mijn vorige stageschool ook dagjes meegekeken bij andere groepen en dat ging ook hartstikke goed. Maar toch, ja.. Die juffen hebben meer met oudere kinderen. Ik heb meer met jongere kinderen. Ik heb het aan juffen van de bovenbouw gevraagd en die zouden niet bij de kleuters willen gaan staan, juist omdat kleuters nog met van die gekke probleempjes kunnen komen waarvan wij denken dat het niks is. 

#7. Ik droom  ervan Little Mix zien
Ik ben niet iemand die naar allemaal concerten gaat, maar als Little Mix in Nederland komt.. Dan is er een kans dat ik er naar toe wil. Ik bedoel: Little Mix!! Ik ben altijd een klein beetje een Mixer in mijn hart. Het leuke aan hun vind ik dat ze zo zichzelf zijn en ook een voorbeeld willen zijn voor meiden en niet te bloot in hun clips gaan. Want dat is helemaal niet nodig om goede muziek te maken. Oh, and they love Disney.



Goals ~

Hier kan ik mooi de doelen van juli neerzetten. Aangezien we deze maand niet beginnen met een doelen van de maand- artikel. Hier komen de vier doelen van juli:

#1. Ontspannen
Na alle drukte is het eerste doel van deze vakantie ontspannen. Ik kan wel een beetje ontspanning gebruiken. Omdat ik een stresskippetje eerste klas ben word ontspanning in de vakantie mijn eerste uitdaging. 

If it was that simple.. :P

#2. Een vakantiedagboek bijhouden
Mijn zusje gaat deze zomer wel op vakantie en ik niet. We zien elkaar een tijdje niet en daarom hebben we besloten om vakantiedagboeken aan elkaar bij te houden. Deze moeten we nog kopen en omdat ik een hele tijd geen vast dagboek bij heb gehouden, is dit wel eventjes een uitdaging om het vol te houden. Wel een leuke uitdaging gelukkig.

#3. Bruin worden
Voorheen zag ik bruin worden als iets onmogelijks. Ik was gewoon een Sneeuwwitje en daar had ik me ook bij neer gelegd. Maar dit jaar ben ik veel meer buiten te vinden en ik merk ook dat ik veel sneller een kleurtje krijg. Ik ben nog niet echt bruin maar het word al veel beter. Bruin worden wordt gewoon een goal deze zomer.

#4. Haar vlechten
Ik wil mezelf leren om mijn eigen haar te vlechten op verschillende manieren. Er zijn zoveel leuke dingen mogelijk met haar, maar ik vind vlechten bij mezelf lastig. Oefenen, oefenen, oefenen.. En niet gefrustreerd raken als het niet meteen lukt, Marianne! :P




Goed, dit waren een aantal dromen voor het leven en vier doelen voor deze maand. Ik wens jullie allemaal een nog een fijne warme middag, wij houden hier lekker siësta, en dan zien wij elkaar vandaag nog een keer voor het officiële artikel van vandaag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten