woensdag 8 juli 2015

July journaling challenge #9: Favourite things in a year

Hee allemaal! Weer heb ik een beetje zitten draaien in de planning. Oorspronkelijk is het artikel voor vandaag over mijn 'best friend'. Dit artikel schuif ik naar morgen en het artikel van morgen naar vandaag. Waarom? Omdat ik morgen met mijn beste vriend heb afgesproken en we dan mooi samen iets kunnen maken voor ItsAllAboutMarly. Het negende artikel van de challenge heet officieel 'favourite things about Winter'. Ik vind dat een beetje gek om te bespreken in de zomer en ik moet nu absoluut niet denken aan warme chocomel of dikke truien. Ik krijg het er warm van. En mijn favoriete dingen van de zomer heb ik onlangs nog gedeeld. Daarom heb ik besloten om van alles wat in dit artikel te gooien. We gaan gewoon de leukste dingen van het hele jaar bij langs. ^^ Want ieder seizoen heeft zijn charme. 

Waarom ik van de lente houd.. 


* Kleuren
In de lente komt er weer wat meer kleur in de wereld. Dit vind ik mooier dan al die donkere kleuren in de winter. Ook word het weer een beetje warmer en kun je soms korte mouwen aan.

* Bloemen
Ik ben niet iemand die graag in de tuin werkt, maar toch vind ik bloemen wel mooi om te zien of te krijgen. ( Dat laatste is zo sinds mijn afgelopen stage. Daar heb ik een aantal keren bloemen gekregen en dat heeft toch wel iets. :p) Een mooie tuin met bloemen in alle kleuren maakt me vrolijker. Ook zijn ze heel leuk om te tekenen. Nu ik een blik werp op onze eigen achtertuin, valt me weer op hoe mooi onze tuin is. Je kunt echt zien dat mijn moeder gek met bloemen is. 


* Pasen
Met Pasen ontbijten we altijd een beetje speciaal met het hele gezin met lekkere broodjes. Ook vind ik de chocola die ze met Pasen in de winkels hebben superlekker. Ik heb verder niet zoveel met de paashaas maar die eitjes zijn lekker. Vorig jaar hadden ze allemaal gave smaken bij Jamin. (Suikerspin bijvoorbeeld^^)

*De lucht
Wanneer ik buiten fiets in de lente kan de lucht soms zo 'lekker ruiken'? Ja, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Er zit gewoon iets in de lucht met lekker weer waar je blij van word. Het zonnetje erbij.. Misschien snappen jullie wel wat ik bedoel. 

Waarom ik van de zomer houd..


* Kleding
Ik vind het lekker makkelijk om gewoon een korte broek en een hemdje te pakken en that's it. Bij wijze van spreken. In de winter heb je dat gedoe met laagjes, maar in de zomer (meestal) niet. Ook vind ik de kleding in de zomer mooier qua kleuren. 

* Zonneschijn
De zon die op je schijnt en je hele lichaam verwarmt, dat vind ik een heel fijn gevoel. Lekker met een boek liggend in een tuinstoel, iets hartigs om te eten erbij en een koud drankje.. Well, dat is leven als je het mij vraagt. :)


* Tijd
De dagen zijn lekker lang en als het niet al te warm is heb ik veel energie om dingen te gaan doen. Ik gebruik de tijd voor mijn hobby's, om met vrienden af te spreken, mijn dromen te realiseren, mijn familie veel vaker te zien, te helpen met boodschappen of een ander klusje, e.t.c. Omdat de dagen zo lekker lang zijn, voelt het alsof ik zeeën van tijd heb overdag. Heel fijn is dat.

Waarom ik van de herfst houd..


* Jarig
 It's my birthday! De tiende van oktober ben ik jarig. Dit is één van de weinige dingen die ik leuk vind aan de hersft.

* Natuur
 De bossen zijn dan zo mooi. De kleuren van de bladeren, magisch! Je kunt dan ook hele mooie foto's maken en leuke knutsels met kinderen of voor jezelf. Afgelopen herfst heb ik daar op school een aantal leuke technieken over geleerd. Ook vind ik dingen als kastanjes en paddenstoelen heel mooi. En egels zijn zo schattig. :) 


* Sint Maarten
Op de basisschool was dit leuk, toen was het eventjes een paar jaar een beetje uit beeld, maar nu ik stage loop op basisscholen zit ik er natuurlijk weer helemaal in. Lampionnen maken, een 'proefrondje' zingend met de kinderen door de school, zulke dingen. Leuk!

* Sinterklaas
Wij vieren dit vaak met de hele familie, dit is altijd erg gezellig. We pakken altijd met zijn allen cadeautjes uit en eten daarna samen. Ik herinner me nog dat mijn tante een keer pepernoten zo groot als koekjes had gebakken. :p Chocoladepepernoten is trouwens ook iets waarom ik enorm van sinterklaas houd. Dan hebben we het nog niet over chocolade letters..

Waarom ik van de winter houd..


* Kerstmis
Dit is het eerste waar ik aan denk bij de winter. Ik hou van kerst, gezellig samenkomen met de familie. Dit is ook bij ons in de familie een traditie waar ik ieder jaar van geniet. Verder vind ik het kerstverhaal mooi, de lichtjes in het donker, kerstavond naar de kerk. Zulke dingen.

* Truien
Ook al houd ik meer van zomerkleding, truien vind ik dan wel weer leuk. Truien en sweaters. Ze zitten zo lekker comfortabel en ze staan ook leuk naar mijn mening. Ik heb bijvoorbeeld een I love Paris trui waar ik helemaal dol op ben. Als het altijd zomer was, zou ik deze nooit kunnen dragen!

Goed, dit was eventjes op een rijtje wat ik het leukst vind aan de seizoenen. Zoals ik al zei; ieder seizoen heeft zijn charme en leuke dingetjes. Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond en tot morgen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten