dinsdag 30 juni 2015

Ooh lala, it's holiday

Ook ik kan nu zeggen dat ik vakantie heb! Vandaag heb ik de aller aller allerlaatste dag op mijn stageschool gehad. Omdat vandaag al zoveel dingen anders dan normaal waren, heb ik gisteren getrakteerd in groep 1. Ik heb van de kinderen ook nog bloemen en chocola gekregen. ( Ik krijg echt veel te veel chocola daar, haha. Niet goed voor 'de lijn' maar wel ontzettend lekker en lief natuurlijk.) Ik ga stage missen maar ik ben ook blij dat het vakantie is. Het voelt als een verdiende vakantie na een jaar van goed werken. Ik heb stappen gemaakt afgelopen jaar waar ik ongelofelijk trots op ben. Ook in de vakantie ben ik iets leuks van plan. Aangezien dit nog niet zeker is, houd ik het lekker geheim. Maar zodra blijkt of het zeker is, vertel ik het jullie. Wat ik vandaag wil gaan doen is een aantal dingen met jullie delen die ik laatst heb gevonden. Het zit namelijk zo; Aangezien wij dit jaar niet op vakantie gaan, zat ik uit te zoeken wat voor leuks er allemaal te doen is in Nederland. En behalve de bekende dingen zoals dierentuinen, bioscopen, kanovaren e.t.c, heb ik ook een aantal opmerkelijke maar toch supergave dingen ontdekt. Enjoy!


Slapen aan het strand
Deze huisjes staan langs het strand van Katwijk. Kun je het je voorstellen? 's Ochtends wakker worden en als je naar buiten loopt meteen met je tenen in het zand staan? Heerlijk lijkt me dat. Voor meer informatie kun je hier doorlinken.


Hotel?
In Amsterdam-West kun je dit leuke hotel vinden. Hotel? Ja, een soort van hotel. Alleen dan zijn er maar een paar kamers en deze zijn ontworpen door afgestudeerden van de design academy in Eindhoven. Voorbeelden van kamers hier zijn kamers ontworpen in een oude tram of achter een boekenkast. Persoonlijk lijkt het me heel gaaf. Voor meer informatie kun je hier doorlinken.


Kangoo jumpen
Springen als een kangoeroe, kangoeroe, kangoeroe.. Springen als een... Oké stop Marianne. Dat zongen we altijd met de kleuters om al het zand van de schoenen te krijgen na het buitenspelen. :) Maar zonder gekheid, kangoo jumpen lijkt me best een leuke ervaring. Deze jumpers kun je natuurlijk kopen maar je kunt ze ook lenen bij de 'Jump wear' in Rotterdam. 


 Slapen in drakenstijl
Op camping het Schinkel kun je slapen in een draken ei. In de eieren zit weinig meer dan een enorm bed waar je met twee volwassenen en twee kleintjes kunt slapen, maar toch. In principe is een campingplaats en in dit geval ei ook vaak om te overnachten. Dit lijkt me best wel gaaf om nog eens een keertje te doen. Misschien met mijn zus als we later beide een kleine hebben? Ja, dat is een goed idee.


Eten zonder te kunnen zien
Bij Ctaste  in Amsterdam eet je in het donker. Huh? Hoe? Wat? In dit restaurant word je bediend door blinden en slechtzienden. Zij helpen je naar je plek en eten doe je ook in het donker. Zo ervaar je hoe dat is en ervaar je ook dat je andere zintuigen dan juist beter gaan werken. Dit lijkt mij een bijzondere ervaring. Ik vind het idee van in het pikkedonker eten in een restaurant, wel een beetje eng. Maar toch vind ik het een heel mooi idee en zou ik er wel een keer naar toe willen.

Goed, dit waren de bijzondere dingen die ik vandaag wilde delen. :) Ik wens jullie een hele fijne avond en ook vakantie trouwens! :) Geniet ervan.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten