zaterdag 27 juni 2015

Personal update: Mijn drukke (maar leuke) weekend

Heey allemaal! Wat is het toch lekker weer. Eindelijk is het ook bij ons een beetje zomer. Gisteren ben ik uit eten geweest naar een restaurant met een prachtig uitzicht op een strandje bij een meer met allemaal eilandjes. Ik was uit eten met mijn ouders en kennissen. Dit doen we één keer per jaar om eigenlijk alle verjaardagen een beetje te vieren. Ik zie deze mensen bijna niet en toch is het iedere keer als ik ze zie weer heel gezellig. Zo ook gisteren.


Normaal lust ik altijd vrij weinig in restaurants (of ik sta gewoon niet zo open voor nieuwe gerechten in restaurants) dus viel ik regelmatig terug op het kindermenu. Een bord patat met iets erbij, want dat lustte ik tenminste. Gisteren heb ik met mezelf afgesproken dat dat afgelopen is. Dus gisteren is ook Marianne keurig aan een stukje vlees met aardappeltjes gegaan. Ik heb erg lekker gegeten, ook het toetje was erg geslaagd. ^^ Ben & Jerry brownie. Yummie! 

Na het etentje ben ik doorgegaan naar mijn zusje en heb ik bij haar gelogeerd. We hebben tot laat liggen kletsen en heel veel gelachen. We gingen op google translate songteksten invoeren en deze dan af laten spelen. Geweldig was dat. Vandaag zijn we bij mij thuis geweest en zijn we wezen toeren op de fiets. We hebben lekker gegeten en gezellig gewinkeld. Tijdens het winkelen kwamen we drie stagekinderen tegen. Het was wel grappig. Kleuters kunnen heel gek kijken wanneer ze juf buiten school zien. Want euhm, juf slaapt toch op school? Juf lachend en kletsend door de winkelstraat? Nee, dat kan echt niet hoor.


Morgen ga ik mijn afscheid op stage voorbereiden. Afscheid nemen is iets dat je goed moet doen, zoals ik al eerder zei. Ik heb een traktatie en een kleinigheidje voor de kinderen. Voor de collega's maak ik twee lekkere kwarktaarten. Ik ben zo'n leuke tijd op stage gehad dat ik mijn afscheid ook leuk ga aanpakken.

Vanavond ga ik denk ik nog een beetje creatief bezig. Ik ben bezig met kleurwerk. Vandaag was mijn oma ook bij ons. Samen met mijn zusje en mijn oma ben ik creatief bezig geweest. Ik had al een hele poos niet meer samen getekend met mijn oma, dus dat was heel speciaal. :)


Oh ja, we zijn ook nog naar een goede doelen winkel geweest. Hier heb ik lang geleden al eens eerder over verteld. Het is een kringloopwinkel en er werkt een oudere vrouw. Zij heeft de winkel opgezet om geld in te zamelen voor onderzoek naar alzheimer, a.l.s. en kanker. Ze vraagt weinig geld voor producten en is één van de onzelfzuchtigste mensen die ik tot nu toe ben tegen gekomen. Ik kocht een dvd voor mezelf en 4 losse tekenvormpjes voor stage. Zelf vond ik het lastig om een prijs in te schatten (je mag zelf een prijs bedenken), daarom vroeg ik haar wat ze ervoor wilde hebben. Zij antwoordde met vijftig cent, net zoals de vorige keer. Ik zei: "Nou, ik wil u graag wat meer geven. Ik neem deze spulletjes voor €4,-." Ze was er erg blij mee en ik voel me ook blij als ik eraan denk. Ik heb het goede gedaan. Mijn zusje kocht ook nog een fantasy boek voor een euro. Ik denk dat ik maar wat vaker langs die winkel ga, ik vind het een heel mooi gegeven en doel en ik vind die vrouw een geweldig mens.

Goed, nu zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte. Ik hoop dat jullie ook een fijn weekend hebben. In ieder geval wens ik jullie een fijne avond. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten