maandag 22 juni 2015

De blog top drie

Heey allemaal! Ik heb vandaag een drukke maar ook leuke dag gehad. Vandaag heb ik stage gelopen in maar liefst drie groepen. Van 08.15 tot 11.15 in groep 7, van 11.15 tot 14.00 in groep 4 en tussen de middag eventjes in groep 1. Ik heb dus onderbouw, middenbouw en bovenbouw meegemaakt. Het is erg leuk om die verschillen te zien. Ook vind ik het interessant om verschillende leerkrachten te zien lesgeven. Ieder doet het weer heel anders. Mijn dag was leuk, maar ook heel erg druk. Toen ik thuiskwam zag ik op mijn mail dat.... ik over ben naar het tweede jaar Onderwijsassistent! Ik ben zo blij. Na de zomer ben ik gewoon een tweedejaars. :) Deze week ga ik op kennismaking op mijn nieuwe stage en volgende week begint dan de vakantie echt, echt, echt. Wat ik vandaag ga doen is het volgende. Een tijdje geleden vond ik op de blog van Sylvia de 'blog top drie' - tag. Deze tag heb ik nog nooit gedaan en de vragen spreken me erg aan. So, well... Let's do this!


Welke drie dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?
Een laptop of computer.. Dat klinkt vrij logisch, maar toch. Sommige mensen kunnen hele stukken tekst typen op hun telefoon of hun tablet. Ik kan dat niet. Ik heb een computer of laptop nodig om te bloggen. Een groot beeldscherm en een toetsenbord. Oh ja, en een muis. Want met het touchscreen van de laptop heb ik altijd ruzie. En verder? Muziek. Ik blog vaak met oortjes in, om me compleet af te sluiten. Soms heb ik slechte concentratie en als er dan om me heen gepraat word, lukt het bloggen niet zo goed.

Welke drie dingen mogen niet op een blog ontbreken?
Ten eerste moet een blog een about pagina hebben. Ik vind het fijn om te kunnen kijken wie de persoon achter een blog is. Ook moet er op een blog een duidelijke eigen stijl aanwezig zijn. Iedereen heeft zijn eigen 'schrijfstijl' en dingetjes die typisch hem of haar zijn. Zo begin ik bijna ieder item met 'heey allemaal' en gebruik ik ook vaak de term 'let's do this'. Toevallig ook beide in dit artikel, haha. Ja mensen, ik ben mij ervan bewust. :P Een derde ding is doorzettingsvermogen. Om te bloggen heb je doorzettingsvermogen nodig. Ik kom soms blogs tegen waarbij de schrijver na een paar weken weer gestopt is. De eerste artikelen staan dan vol enthousiasme maar langzaam verdwijnt dat. Bloggen is net als veel andere dingen door zetten. Het is niet één keer knippen met je vingers en je hebt iedere dag een artikel. Nee, daarvoor moet je zitten. Ik schrijf een artikel in een uur. Maar dat uur heb ik ook wel nodig. En er zijn wel eens dagen dat ik denk 'het lukt niet' of 'ik ben te moe na deze drukke dag' maar zoals ik al zei: Doorzettingsvermogen. Dat mag niet ontbreken op een blog.


Over welke drie onderwerpen schrijf je het liefste?
Pfoe.. Dat is een lastige. Ik schrijf, denk ik, het liefst over mijn eigen leven, het leven in het algemeen en Disney. Dat zijn drie hele ruime begrippen. Mijn eigen leven, dat is vrij duidelijk. Daarbij hoort mijn opleiding en andere dingen die ik meemaak. Het leven in het algemeen, daarbij kun je denken aan liefde, vriendschap, verdriet e.t.c. En Disney ja.. Ik hou van Disney.. :) Oh, ik blog ook graag over sprookjesachtige, licht spirituele en magische dingen. Dat linkt weer wat aan mijn Disney liefde, I guess.

Wat zijn de drie populairste posts op je blog?
Let's take a look. Daar heb ik een heel handig overzicht voor. Op dit moment zijn de populairste artikelen:
Zomer op ItsAllAboutMarly : Het eerste artikel na mijn stop van een maand.
Dingen die ik het afgelopen schooljaar geleerd heb : Mijn artikel van gisteren waar ik erg trots op ben. Whoop whoop! In de top 3. ^^
- Schrijveloerus tag : Ook een recent artikel. :)

Welke drie dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog?
Ik wil met mijn blog een voorbeeld zijn voor kinderen en jongeren. De boodschap die ik wil meegeven is: "Wees jezelf, doe wat je leuk vind om te doen. Je straalt pas echte schoonheid uit wanneer je gelukkig bent. En dat kan weer alleen door jezelf te zijn." Verder wil ik met mijn blog uitstralen dat je dingen kunt als je ervoor gaat. Ik heb altijd een eigen site of blog gewild. En nu heb ik die.. Het is misschien niet de bekendste blog maar daar gaat het niet om. Ik ben er zo ongelofelijk blij mee. Hiermee kom ik meteen bij het derde wat ik wil uitstralen. Ik wil in mijn artikelen uitstralen hoe leuk ik het vind om te schrijven. Ik hoop dat mijn artikelen net zo fijn zijn om te lezen als ik het vind om ze te schrijven.


Via welke drie social media is jouw blog te volgen?
Eigenlijk alleen via Facebook, haha. Ook onder de naam ItsAllAboutMarly ben ik op Facebook te vinden. Ik doe niet zoveel aan andere social media waarop ik mijn blog zou kunnen delen. Oh ja, en natuurlijk automatisch via google+. Aangezien mijn blogspot account daaraan gekoppeld zit. 

Wat zijn drie voor of nadelen aan bloggen?
Voordelen: Het is superleuk als je van schrijven houdt. Je kunt zelf een eigen kleine plekje creëren op internet. Je kunt er leuke reacties op krijgen en bloggen is een hobby die te combineren valt met vele andere hobby's. Nadelen: Het is soms moeilijk in te plannen met allemaal andere dingen. Het kost veel tijd. Een uur schrijven, ideeën bedenken, uitwerken, afbeeldingen zoeken of maken, afspraken maken als je een artikel samen maakt, e.t.c. Een derde nadeel weet ik eigenlijk niet te bedenken.

Wat zijn jouw drie favoriete blogs van andere bloggers?
Een derde favoriet heb ik (nog) niet.


Welke drie blogtips heb jij voor andere bloggers?
Wees jezelf. Alleen dan kun je iets fantastischs neerzetten en weet je zeker dat je niet iemand kopieert. Bedenk voor jezelf goed de voor en de nadelen van bloggen voor je eraan begint. Bloggen lijkt heel simpel. Je typt toch gewoon iets? Nou, nee. Inspiratie, creativiteit.. Dat moet je hebben. Je moet zoveel van schrijven houden dat je iedere dag als het ware een heel 'verslag' wilt schrijven. Als derde en laatste tip zeg ik: Blog over wat je zelf leuk vind, niet over een thema omdat men daar veel over blogt. Oh ja, kijk ook eventjes bij de tips van Sylvia, die vind ik ook erg goed en zo waar!

Dit was het voor vandaag. Ik hoop dat dit artikel net zo leuk was om te lezen als om te schrijven. Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond en dan zeg ik: Tot morgen!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten