vrijdag 19 juni 2015

Zomer op ItsAllAboutMarly

Heey allemaal! Ik ben terug! Yes! Ik ben er weer. Vol energie zit ik aan de keukentafel met mijn laptop. Ik voel me blij nu ik kan zeggen: "ItsAllAboutMarly is terug!" Ongeveer een maand geleden maakte ik de beslissing om ItsAllAboutMarly tijdelijk stop te zetten, met als reden de drukte rondom school. Vandaag heb ik mijn eindportfolio ingeleverd en nu is het eventjes afwachten.. Maar als het goed is ga ik met vlag en wimpel over naar het tweede jaar. In mijn laatste artikel, halverwege mei, schreef ik dat ik een belangrijk examen had voor ontwikkelingspsychologie. Nu ongeveer een maand later kan ik jullie vertellen dat ik geslaagd ben voor dit examen met een 8,0. Hiermee had ik het hoogste cijfer (!!) van mijn locatie en de andere locatie van onze school van dit jaar. Wohow, was ik daar zo zenuwachtig voor?! 

Op dit moment zit ik na te denken hoe ik mijn zomer precies wil invullen. Wij gaan niet op vakantie, maar dat betekent niet dat ik stil ga zitten. Ik heb nu eindelijk tijd om te schrijven, tekenen, breien (ja, ook dat heb ik de afgelopen maand op school geleerd), heel veel films kijken, vrienden en familie bezoeken, eindelijk die stapel boeken lezen.. Daar kwam ik nu allemaal nooit aan toe. Ik twijfel tussen luieren en een actieve vakantie. Ik denk dat een afwisseling van drukte en relaxen een goed plan is. Ik kan niet wekenlang niks doen. Voor sommige mensen is dit heerlijk, maar ik word dan echt gillend gek. Tegelijk vind ik dat ik mezelf wel een beetje moet toespreken. Vakantie is uiteindelijk wel om uit te rusten. Een pauze tussen twee schooljaren. Het moet niet zo druk zijn dat ik het vakantiegevoel gewoon helemaal mis. 

Wat ik vandaag op ItsAllAboutMarly ga doen? Well, het is bijna zomervakantie. En het vakantiegevoel is er nog niet zo bij mij, laat staan het zomer gevoel. Van het weer in Nederland word je soms gewoon niet vrolijk en daardoor voelt het voor mij nog niet echt als zomervakantie. Om toch een beetje in de stemming te komen, ga ik vandaag alvast de zomer openen op ItsAllAboutMarly. En dat doe ik door te vertellen wat ik nou zo leuk vind aan zomer. ^^

Felgekleurde kleding
In de winter loopt bijna iedereen in donkere kleuren. Ik weet niet wat dat is. Misschien omdat donkere kleuren warmte aantrekken? In ieder geval deprimeren mijn winterkleren me best wel. Ik hou veel meer van mijn 'zomerkast'. Jurkjes, hemdjes, jumpsuits en ook nog allemaal leuke kleurtjes.. :) Daar word ik vrolijk van. Ik heb ook een lichtroze vrij dunne broek die in de winter echt niet aan kan. Maar nu kan dat. Happy me! Je ziet nu ook van die hemdjes met ananassen erop in de winkels. Dat vind ik ook best schattig. Al heb ik zelf meer met een aardbei of kiwi printje, als ik een fruitsoort zou moeten kijken. 



De zon
De wereld is letterlijk lichter en heeft meer kleur. De zon zorgt ervoor dat ik me blij voel. Je hebt soms van die donkere dagen waarop ik me automatisch al redelijk slecht voel. Ik hou van de zon die mij verwarmd terwijl ik buiten een boek zit te lezen of wanneer ik een stuk fiets. 

Alle tijd
Ik ben blij met de zomervakantie omdat ik nu eindelijk na alle drukte tijd voor mezelf heb. Ik heb tijd voor mijn hobby's, ik hoef niet meer tot 's avonds laat verslagen te maken.. Dat is klaar. En dat voelt zo ontzettend goed. Ik ben trots op mezelf en ga nu genieten van mijn vakantie. Nu heb ik ook weer tijd voor vrienden en familie. Ik hoef niet langer mensen 'af te kappen' omdat ik echt geen tijd heb om te praten. Dat is iets wat ik best wel lastig vind. Wanneer een vriendin me nodig heeft en ik het eigenlijk heel druk heb, vind ik het lastig om te zeggen dat ik geen tijd heb. Toch heb ik de afgelopen weken heel erg voor mezelf gekozen. Ik heb mijn vrije tijd beperkt en ik heb mijn blog stopgezet. Ik kan werkelijk waar ook niet wachten tot ik dit artikel straks online zet. Voor mezelf ben ik de hele dag al 'terug', maar voor de lezers is dit natuurlijk pas zo wanneer er weer iets online staat.



Zomerliedjes
In de zomer komen er vaak veel leuke en zomerse nummers uit.  Ook vind ik muziek luisteren in de zomer leuker dan in de winter. Dit komt doordat ik in de zomer vrolijker ben en als ik dan muziek luister word ik nog vrolijker. 

Koude drankjes na een middag fietsen
Soms gaan wij in de zomer met het gezin te fietsen door de omgeving. Ik hou van fietsen, maar aan het einde van de middag vind ik het meestal wel weer best. Je begint zadelpijn te krijgen, je hebt het warm en je begint moe te worden. Het laatste stuk fiets ik meestal met de gedachte aan een koud drankje in mijn hoofd. Dit geeft mij de drive voor de laatste kilometertjes, haha. Een glas cassis, sinas of limonade vind ik heerlijk na een middag fietsen. Na eventjes iets drinken heb ik weer genoeg energie en vervolg ik mijn dag.



Tot mezelf komen
In de zomer zijn niet al mijn weken volgepland waardoor ik de tijd heb om heerlijk tot mezelf te komen voor we weer het tweede drukke schooljaar van de opleiding ingaan. Ik ga ook dagen uitslapen (of in ieder geval nog een paar uren in mijn bed liggen lezen), in mijn pyjama ontbijten en misschien ook wel eens helemaal niks doen. Natuurlijk ga ik ook uren bezig met schrijven. :) 

Anders dan normaal
In de zomer kan alles anders dan normaal zijn en dat vind ik leuk. Ik kan midden op de dag naar de visboer fietsen en kibbeling halen. Ik kan een dag in een verschrikkelijke kleding combi lopen zonder dat ik me druk maak wat anderen vinden. Ik kan lang over mijn haar doen, want ik heb er de tijd voor. Ik kan laat op bed gaan, want ik kan uitslapen. De zomer voelt als een vat vol mogelijkheden. Ik kan uit logeren gaan, op fietsvakantie, ik kan uitgaan.. Het kan allemaal. Misschien kan ik ook op zoek gaan naar een oppasbaantje of vrijwilligerswerk. Ik word er helemaal vrolijk van.



Bruin worden
Normaal ben ik jaarlijks ook in de zomer Sneeuwwitje, maar dit jaar heb ik goede hoop. Door mijn stage ben ik veel meer buiten waardoor ik al snel verkleur. Ook buiten school en stage om ben ik vaker buiten te vinden. Mooi doel; Bruin worden.

Zonnebrillen
Yes! Eindelijk komt de zonnebril weer eens uit de kast. Ik hou van zonnebrillen. Eentje vinden die je staat is soms eventjes een toer, maar als je die eenmaal gevonden hebt..  Ik weet niet waarom, maar ik draag graag mijn zonnebril. Soms is dat gewoon ook fijner aan je ogen. Toch overdrijf ik het niet. Ik ben niet iemand die de hele zomer met zo'n ding op loopt. Maar af en toe.. Ja, fijn. En hij gaat sowieso overal mee naar toe. 



Foto's maken (buiten)
In de zomer kun je altijd van die leuke foto's maken. Vooral buiten kun je erg mooie foto's maken. Ik vind het super leuk om foto's te maken en wanneer dat in de zomer ook nog kan in je favoriete kleren met een fijne temperatuur. Dat is al helemaal leuk. 

Barbecue 
How could I forget? Dit hoort gewoon bij mijn zomer. Geen zomer zonder een keer gebarbecued te hebben. Meestal doen wij dit thuis zo'n drie keer per zomervakantie. Toevallig heb ik ook een buurman die heel goed kan koken, dus stiekem hopen we natuurlijk weer op een uitnodiging. :P 



Slippers
Je weet wel.. Die onpraktische maar toch oh zo handige dingen als je ergens snel in wilt stappen. Slippers horen voor mij gewoon bij de zomervakantie. Ook voor naar het zwembad erg handig. 

Nagellak
Ook iets dat Marianne meer gebruikt in de zomer. In de zomer vind ik het wel leuk om wat felle kleurtjes te gebruiken en heb ik ook meer tijd voor nail art.



En wat ik nou specifiek heel leuk vind aan deze zomer is..

...Dat ik ongelofelijk trots ben
Ik heb zoveel beleefd en zoveel keuzes gemaakt, ik ben trots waar ik nu ben. Ik ben blij met de mensen die ik afgelopen schooljaar heb leren kennen. Ik heb zulke geweldige mensen ontmoet op de opleiding. Dank jullie wel voor het leuke schooljaar. :) Ik ben trots op ons allemaal en wens jullie allemaal ongelofelijk veel succes met wat jullie volgend jaar ook maar gaan doen. Ook ben ik trots op mezelf dat ik mijn eerste jaar afrond met allemaal uitstekends, goeds en een aantal voldoendes. 

Ik kijk terug op een druk schooljaar vol veranderingen maar ik kijk erop terug met een glimlach.
Lieve lezers van ItsAllAboutMarly, ik wens jullie een heel fijn weekend! Tot morgen.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten