zaterdag 16 mei 2015

Q&A in May

Heey allemaal! Zoals beloofd vandaag nog een tweede artikel op ItsAllAboutMarly. Vandaag wil ik een Q&A gaan doen. :) Voor we daarmee beginnen wil ik eerst nog eventjes iets leuks met jullie delen: Ik ben begonnen met het schrijven van een verhaal. Na lang niks 'vast' te hebben geschreven, dook er laatst inspiratie op in mijn hoofd. En eindelijk, eindelijk, eindelijk was het een idee dat niet onbewust was afgeleid van Harry Potter, Divergent, de selectie e.d. Natuurlijk ben ik begonnen met schrijven en ik moet zeggen: "Wauw." Ik sta versteld van mezelf. Het is alsof er een personage in mijn hoofd is gekropen die me haar verhaal verteld. Net zoals Kiera Cass dat zegt over de selectie boeken. Zij vertelde in een interview dat je als schrijver soms de neiging hebt om zelf dingen in te vullen. Dat was ook mijn fout. Een verhaal vormt zich. Een verhaal vormt zich in je hoofd. Je kunt het niet lukraak eventjes bedenken.. Ik weet niet precies hoe ik dat uit moet leggen. Maar goed, ik hoop hier ooit een boek van te kunnen maken. Momenteel ben ik daar best excited over. Helaas heb ik momenteel niet heel veel tijd om te schrijven, omdat donderdag de belangrijkste toets van het jaar is! (AAAAH!)

Goed, laten we verder gaan met de Q&A. Bij dit 'spel' is het de bedoeling dat ik random kaartjes pak en de vraag (of hij nou leuk is of niet) beantwoord. Let's do this!

Wat is je favoriete 'avondje uit'?
Eigenlijk ga niet echt uit. Niet in de zin van discotheken, drank en dat soort dingen. Wat ik wel heel erg leuk vind is om een avondje met vrienden naar de bios of naar een musical. Daar kan ik erg van genieten. Zo ben ik laatst met mijn 'zusje' naar the sound of music geweest en met een andere vriendin naar een variant op de kleine zeemeermin. In één weekend. The sound of music stond gepland maar voor de andere musical werd ik onverwacht meegevraagd. Daar bofte ik wel eventjes mee. :p Twee musicals in 24 uur. ^^



Welk 'koosnaampje' (of bijnaam) is jou wel eens gegeven?
Mijn vrienden noemen me Mar. Ik weet niet meer zo goed hoe dit is ontstaan. Ik gok dat iemand er ooit mee begonnen is en dat ik het zelf wel leuk vind. Waardoor ik mezelf nu ook bij nieuwe vrienden introduceer als Mar.

Welk probleem in je leven zou je graag opgelost zien?
Ehmm.. Ik denk mijn stress. Ik kan echt heel snel om iets heel kleins in de stress schieten. Dat is gewoon niet fijn. Dus ik zou mijn angst / stress graag oplossen. 



Waar let je op qua uiterlijk als je iemand voor het eerst ontmoet?
Ik kan nu wel een heel verhaal gaan lopen houden dat uiterlijk me niet interesseert en dat het altijd om het innerlijk gaat, wat ook gewoon waar is, maar toch kunnen we niet ontkennen dat onze eerste indruk gebaseerd is op uiterlijk. Wanneer je iemand ziet vorm je je eerste indruk op twee dingen. Hoe iemand eruit ziet en daarna zijn of haar gedrag. Dat iemand ongelofelijk aardig is, net zoveel van die ene band houd als jij of voor zijn of haar vrienden door het vuur gaat? Zulke dingen zie je niet op het eerste gezicht. Die ontdek je later en daarmee vervormt je indruk weer. Maar goed; waar ik op let qua uiterlijk. Eventjes denken.. Ik sta daar ook nooit bij stil maar ik denk dat ik let op uitstraling. Of een persoon een aardige uitstraling lijkt te hebben of niet. Dit 'vooroordeel' hoeft niet altijd te kloppen. 

Noem van iemand met wie je samenwerkt, een eigenschap die voor verbetering vatbaar is.
Dit vind ik zelf ook niet zo'n aardige vraag. Ik zal op mijn blog nooit iemand afkraken, maar over het algemeen vind ik het wel irritant als mensen al mijn ideeën afkeuren of erover heen praten. Dan valt mijn hele motivatie weg.

Noem iets wat je vertederend vindt.
Ik vind kittens en konijntjes heel vertederend. Ook keeshondjes vind ik super schattig!




Wat maakt jou gelukkig?
Uhh.. heb je even? Mijn familie, mijn vriend, mijn vrienden en vriendinnen, mijn katten.. Bloggen, tekenen, mijn opleiding, mijn stage, random de slappe lach krijgen, lieve berichten, keeshondjes, kittens, mooie foto's maken, steun krijgen of iemand steun bieden, eerlijk zijn, chocola.. :P

Waar praat je niet zo makkelijk over?
Over mensen of dingen die me pijn hebben gedaan.. Dat vind ik lastig om over te praten. 

Wat zou je graag willen leren?
Het lijkt mij wel gaaf om een hele andere taal te leren dan de meeste mensen hier kunnen spreken. :P Japans bijvoorbeeld. Al word dat met schrijven wel een beetje lastiger om aan te leren. 

Stel: Je hebt uitgebreid gekookt voor je vrienden, maar op het laatste moment bellen ze af. Hoe reageer je?
Allereerst snap ik dat er word afgebeld met mijn kookkunsten. :P Nee, oké. Ik zou wel teleurgesteld zijn en het is natuurlijk lullig als iedereen opeens afbelt. Daar zou mijn humeur wel van zakken. Bovendien zit je met al dat eten. Misschien zou ik wel een maaltijd aan mijn buren geven, of aan oudere buren die zelf niet meer kunnen koken of zo. Dan zou ik best wel een goede daad verrichten met mijn feestmaal. :)

Dit waren de vragen voor vandaag. Het is inmiddels alweer bijna 22.00 uur en ik vind het wel welletjes voor nu. Ik hoor nu net dat mijn ouders patat gaan halen op de late avond. Dit doen wij bijna nooit, dus dat is wel eventjes leuk. Ik wens jullie, lieve lezers, allemaal een fijne zondag alvast! Morgen zal er hoogstwaarschijnlijk geen artikel online komen, aangezien ik mijn tijd morgen weer ga benutten voor het leren van de belangrijkste toets van schooljaar.

Dag dag! En bedankt voor het lezen.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten