zondag 3 mei 2015

Kleine creatieve Marianne

Heey allemaal! Laatst was ik mijn kamer aan het opruimen, kasten leeghalen, andere kasten in mijn kamer zetten, een aantal meubels die al in mijn kamers stonden verplaatsen.. Om het weer eventjes helemaal nieuw te laten lijken. Zo heb ik nu bijvoorbeeld een grotere boekenkast in mijn kamer staan, waar meer geweldige boeken in passen. :) Tijdens het opruimen vond ik allemaal oude knutselwerkjes uit het verleden. Sommige werkjes stammen uit mijn basisschooltijd, anderen heb ik op de middelbare gemaakt. Of gewoon thuis in mijn vrije tijd, dat kan natuurlijk ook. Toen ik al deze dingetjes tegen kwam, dacht ik: Hé! Misschien is dit leuk voor ItsAllAboutMarly. Want bij ieder knutselwerkje zit natuurlijk een verhaal. So, let's tell. 


Vertelde ik laatst niet over mijn Winx club fase? Dat ik op iedere foto stond met mijn handen gekruist ?*magic winx* Nou, dit zelfgemaakte armbandje stamt ook uit die tijd. Een tijdje geleden stuurde een vriendinnetje van de basisschool, waar ik echt al heel lang geen contact meer mee heb, een foto van zo'n zelfde bandje. Die hebben we blijkbaar een keertje samen gemaakt. Ik weet wel dat we samen winx club na speelden, haha. En ik altijd Flora wilde zijn, want ja.. Roze hè? 


Dit schattige schaapje, dat inmiddels vol stof zat, heb ik gemaakt op de basisschool. Ik gok zelf bij de kleuters. Aangezien ik me het werkje niet meer kan herinneren en het ook wel iets zou kunnen zijn dat mijn kleuters zouden kunnen maken. Nadat ik een foto van dit lieve schaapje heb gemaakt, is deze in de prullenbak belandt, omdat het door de watten zo'n verschrikkelijke stofbult was geworden. Maar heb expres deze foto nog. Zodat ik het misschien ooit met een klas kan doen. 


Deze slak heb ik nog geen jaar geleden gemaakt. ^^ Ik ging bijna op stage en wist nog niet in wat voor groep ik terecht zou komen. Ik oriënteerde me vast een beetje op het thema dat toen aan bod was; Herfst. Best goed gelukt, al zeg ik het zelf. :P


Het is misschien niet zo goed te lezen. Maar dit is iets wat ik van internet heb. Het is simpel idee om mensen beter te leren kennen. In de vorm van? Juist, kwartet. Deze vier kaarten zijn het kwartet 'Marianne'. Eigenschap: Lief. Hobby: Acteren. Lievelingseten: Kip in de hoed. Toekomst: Gelukkige juf. Als iedereen dan een kwartet maakt zou het spelen zo gaan: "Mag ik van Marianne de toekomst: Gelukkige juf?" Leuk om mensen beter te leren kennen en het ijs te breken, toch?


Dit is weer heel iets anders. Hier was ik veel jonger, natuurlijk. Weer een armbandje. Een miniscuul armbandje gemaakt voor mijn baby born pop. Zodat zij ook een armbandje had. Hoe schattig!


 Strijkkralen mogen natuurlijk niet ontbreken in mijn kinderjaren, haha. Ik was nooit zo fanatiek met strijkkralen. Soms had ik eindelijk iets moois gemaakt en dan vielen er weer een paar kraaltjes om. Meestal had ik het dan alweer gehad. Maar voor kleine hartjes had ik nog wel geduld.


Dit masker heb ik in de brugklas of in de tweede gemaakt. Ik weet het niet precies meer. Wel weet ik dat ik het niet weer ga doen, haha. Gips dat hard word op je gezicht is een heel raar gevoel. Ik zag niks en kon niet praten. Bovendien kreeg ik het benauwd. Ik weet het, ik miep op het moment. Maar het was gewoon niet fijn.Laten we het daar op houden. Toch vond ik het eindresultaat wel leuk om even met jullie te delen. Wat wel grappig is, is dat het natuurlijk op je eigen gezicht is gemaakt. Hierdoor herken ik mijn eigen gezicht er een beetje in.


Dit was sowieso in de tweede! We moesten een eigen vla pak ontwerpen. Ik was helemaal gek van  de forever friends beertjes. Ik had er ook een agenda van en als ik mij verveelde ging ik beertjes na tekenen. ( Dit is geen aanrader!! Koop een agenda met zo min mogelijk afleidingen!!!!! c; ) Maar goed, deze tekenopdracht kregen we bij mijn tekenleraar die helaas een paar jaar later overleden is aan kanker. Hij heeft me best wat tekentechnieken geleerd en handige tips meegegeven in de jaren dat ik les van hem had. Dit pak bewaar ik sowieso. Ten eerste omdat ik trots op het resultaat ben. Je eigen ontworpen vla pak is toch gaaf? :P  Ten tweede omdat het een leuke herinnering is.


 Tot slot; Maak kennis met Melodie. Deze pop heb ik ergens in de bovenbouw van de basisschool gemaakt. Ik weet nog hoe leuk ik dat vond. Ik was echt helemaal dol op haar toen ze af was. Ik liet haar slapen in een poppenbedje op mijn kamer. Ook was ik zo voorzichtig met haar, bang dat ze weer uit elkaar zou vallen. Voorzichtig ben ik nog steeds met haar. Ik weet met hoeveel voorzichtigheid en liefde ze gemaakt is. En ik weet ook dat mijn jongere zelf ongelofelijk boos op mij zou worden als ze nu uit elkaar viel. Het poppenbedje staat niet meer op mijn kamer natuurlijk. Nu heeft ze een mooi plekje in de boekenkast op de logeerkamer. 

Goed, dit waren alle knutsels die ik vandaag wilde laten zien. Ik vond dit zelf een erg fijn artikel om te schrijven. Heel relaxed ook. Vertellen over dingetjes die ik heb gemaakt, heb ik altijd al leuk gevonden. Al had dat kleine meisje toen nog geen idee dat haar pop-in-de-maak later op haar eigen blog zou staan. :)

Ik wens jullie nog een hele fijne zondagavond. Maak er iets leuks van! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten