dinsdag 23 juni 2015

Gedachtespinsels en steekwoorden met Marianne en Daisy

Heey allemaal! Vandaag doe ik een artikel samen met niemand minder dan Daisy! Voor wie haar niet kent; Daisy en ik hebben flink wat artikelen samen gedaan. Het leuke aan werken met haar vind ik de onderlinge gezelligheid. Wat gaan we doen? We gaan aan de hand van steekwoorden een soort lijstje invullen. Dit is een bestaande tag van Jenn. Wij zullen om de beurt een vraag beantwoorden. Let's do this crazy tag! :) 



Wat Daisy stiekem leuk vind: Rokjes met sneakers eronder. Ik vind het zo leuk staan omdat het schattig gemengd is met stoer.
Wat Marianne op Koningsdag deed: Pff, dat voelt al heel lang geleden. Volgens mij ben ik met mijn ouders naar de markt hier in de buurt geweest. Ik heb toen wat Disney fan dingetjes gescoord. 
Wat Daisy nooit meer wil drinken: Koffie. Ik heb dit wel eens geprobeerd. Zwarte koffie, cappuccino etc, maar het beviel geen van alleen. Misschien dat ik het later wel ga drinken hoor, veel volwassenen vinden het lekker.. Alleen nu vind ik het maar smerig.
Nieuwe uitdaging van Marianne:  Het tweede jaar van mijn opleiding, tienertoer en elke dag bloggen. Ik vind bloggen hartstikke leuk, maar zoals ik gister al zei: Elke dag is best wel een opgave als je het drukt hebt. Toch wil ik dit voorhouden. Ik word er namelijk veel blijer van dan een blog met maar een paar artikelen per maand.



Waar Daisy vorige week achter is gekomen: Ik ben erachter gekomen dat ik verlang naar vakantie. Lekker naar Griekenland. 
Twijfelgevalletje van Marianne: Zal ik straks een stukje van mijn milka reep op eten of van de verkade? Ik heb twee repen van mijn vader gekregen omdat ik over ben naar het tweede jaar. En zal ik straks een film gaan kijken terwijl ik chocola eet of zal ik wat blogs lezen en YouTube kijken?
Het twijfelgevalletje van Daisy op maandagavond: Zal ik gaan leren voor een belangrijke toets van morgen of lekker doorkletsen met vrienden? (Uiteindelijk leerde ik door terwijl ik kletste met vrienden.)
Marianne's E-book van dit moment: Geef mij maar een echt en tastbaar boek. Dan kies ik de selectie serie van Kiera Cass. Sprookjesachtig mooi en toch niet voorspelbaar.
Daisy moet nog kopen: Een minion. (Marianne's reactie hierop: Versta ik nou minion als in geel blauw poppetje ding? Daisy: Ja.)   Zo'n megaknuffel. (Marianne: Daar heb ik een selfie mee. ^^)



Marianne's cijfer: 5. Mijn vader en moeder zijn beide op een vijfde dag van een maand jarig en ik vind het gewoon een mooi getal. 
Must have van Daisy: Een hangmat, die heb ik nog niet. Dat lijkt me zo relaxed. 
Must have van Marianne: Een levenslang gratis gratis entree van Disneyland. :P Of in ieder geval een weekendje daarnaartoe zou al awesome zijn. 
Wat mensen niet van Daisy weten: Dat ik chaotisch ben. Vanaf de buitenkant, en op school ook wel, lijk ik heel netjes maar thuis raak ik echt alles kwijt; Sleutels, telefoon, etc. Ik raak dingen op de raarste momenten kwijt.
En wat mensen niet van Marianne weten: Ik heb net een complete reep chocola opgegeten. Dat is geen standaard hoor. :P Meestal hebben wij niet eens een reep chocola in huis. Laten we zeggen dat ik geniet van het overgaan naar het tweedejaar.
Daisy's koekjes van de dag: Oké, sowieso bokkepootjes. Ik had Marianne gevraagd of er een vraag over koekjes was, zij zei nee. Maar er is dus een vraag over koekjes en ik heb hem! Ik eet nu bokkepootjes, by the way.


Marianne vraagt zich af: Of ze mee zou kunnen doen in een film of serie. Het lijkt me zo leuk en ik kan wel acteren.. Alleen soms klap ik dicht op school als we drama hebben. Terwijl het ergens anders wel lukt. Aankomende zomer zijn audities voor een nieuwe Carry Slee film. So, ik twijfel om een kansje te wagen. Ik heb eigenlijk niks te verliezen.
Daisy vindt het asociaal: Dat mensen zomaar afval op straat gooien terwijl het maar een kleine moeite is om even naar de prullenbak te lopen.
Marianne heeft dit kledingstuk herontdekt: Felgekleurde sweaters. Ik droeg ze veel in de brugklas. Daarna heb ik een tijdje gedacht dat ze 'te kinderachtig' waren, maar nu draag ik ze weer. Niks kinderachtig, gewoon lekker vrolijk.
Daisy's voorwerp of gereedschap: Pen! ( Marianne vindt dit natuurlijk de beste keuze.) Een pen gebruik ik het meest, het is gewoon handig om altijd iets op te kunnen schrijven.
Marianne heeft respect voor: Mensen die vrijwilligerswerk doen, hele goede daden verrichten zonder er iets voor terug te willen. Dat zijn een beetje voorbeelden voor mij.


Daisy's ergernis: Wanneer je lekker warm onder de douche staat en je er eigenlijk niet onder vandaan wilt omdat het dan gewoon heel erg koud is. 
Marianne had zo gehoopt: Ik had gehoopt dat er geen courgettes door de macaroni zaten, want dat is één van de dingen waarvan ik echt van kan kokhalzen. Zo vies vind ik ze. Maar ze zaten er dus wel door. Jakkes.
Daisy denkt vaak aan: Hoe het zou zijn als je dood bent en of dode dierbaren mij nu kunnen zien.
Oh ja, Marianne wil nog toevoegen: Hakuna matata!

Goed, dit was het voor vandaag. Ik vond het persoonlijk leuk om weer eens een item samen te doen met Daisy.  Zij vond het ook gezellig en veel te lang geleden. We wensen je nog een fijne avond en dan zeg ik: Tot morgen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten