zaterdag 22 februari 2014

Tag: Cause We Love High Tea's. ( CWL #3)

Hey lieve lezers. Vandaag had mijn dag opeens een onverwachte wending. Mijn achternichtje en haar moeder kwamen zoals afgesproken. Ik zie mijn achternichtje al regelmatig sinds we klein waren. Onze moeders zijn nichten. Sinds we klein waren spreken we al regelmatig met zijn vieren af. Dan gaan we winkelen of doen we andere leuke dingen. Vandaag zijn onze moeders gaan winkelen, maar wij hadden daar niet echt zin in. En dan zomaar opeens, komt er een creatief idee in mijn hoofd op. Laten we een high tea organiseren. Dus zo gezegd zo gedaan. Mijn achternichtje en ik doen inkopen in de supermarkt en verrassen onze moeders bij thuiskomst met een gezellige high tea. Ik denk dat we beide veel van deze dag hebben geleerd. Ik heb hier bijvoorbeeld uit geleerd dat de onverwachtse dingen, die afwijken van het dagelijkse ritme, juist de leuke dingen kunnen zijn. Ik had vanochtend nooit kunnen bedenken: Vandaag gaan we een high tea doen. Nee, het kwam spontaan in me op en daarom is het zo leuk. Ik kijk met een goed gevoel op de dag terug. We hebben veel gelachen en we zijn creatief bezig geweest. Tijdens de high tea kwam het besef dat ik hier een blog over zou kunnen schrijven pas. Ik voelde me tijdens de high tea intens gelukkig. Gewoon omdat mijn idee tot zo'n mooi resultaat heeft geleid. Moeders die helemaal blij verrast waren, gezellig bij elkaar zitten, heerlijke hapjes en de warme smaak van aardbei thee in mijn mond. Het was gewoon een perfect moment. Daarom past deze blog ook heel goed bij mijn 'Cause We Love' - serie. Ik ben zelf helemaal verliefd op deze serie omdat het stuk voor stuk over onderwerpen gaat waar ik gelukkig van word. Ik vind deze serie een succes waarbij ik mezelf in schrijfstijl heb overtroffen. Ik hoop dat ik blijf groeien in schrijven en dat ik er zo van blijf genieten als ik nu doe van mijn blog.

In deze blog ga ik mezelf vragen stellen zoals in elke Tag. Ook geef ik enkele tips voor een high tea. Lekkere hapjes of decoratie waarmee je alles net iets knusser kunt maken. Een high tea is zeker aan te raden, hartstikke leuk en gezellig. Want wat vinden meiden nou leuker dan gezellig met zijn allen een hele middag kletsen? En wat nou als je er ook nog eens heerlijke zoetigheden en chocola bij hebt? 

Wanneer was jouw eerste high tea?
Mijn eerste high tea heb ik zelf georganiseerd. Dat was november 2013 geloof ik. Ik was jarig geweest en als verjaardagsfeestje had ik een high tea georganiseerd voor vier van mijn vriendinnen. Ik hield het expres met een klein groepje omdat dat wel zo knus is. En ik denk dat het ook het prettigst is dat je elkaar allemaal kent. Want ik weet niet of jullie het ooit mee hebben gemaakt, maar op een verjaardag zijn waar iedereen elkaar kent. En jij kent niemand behalve de jarige. Dat is niet leuk. Daarom heb ik mijn high tea bewust gedaan met een groepje dat allemaal bevriend met elkaar was. Zodat niemand er echt buiten hing. Die high tea was zeer geslaagd. Op die dag heb ik ook mijn grote liefde, sandwiches met kipblokjes, augurk en mayonaise, ontdekt. 

Als je een high tea wilt organiseren mag je dan alleen maar thee drinken of..?
Nou, ik vind dat als je thee lust, je zeker thee moet proberen met een high tea. Er zijn zoveel smaakjes en het is leuk om met zijn allen allemaal nieuwe hapjes en smaakjes uit te proberen. Natuurlijk, als je geen thee lust drink gerust iets anders. Maar mijn advies is om open te staan voor nieuwe dingen. En een high tea hoeft heus niet alleen uit theedrinken te bestaan. Je kunt ook elkaars nagels lakken of andere beauty dingen doen. Begin met een beauty middag, plak er een high tea aan vast en kijk onder het avond eten gezellig een film. Dat kan ook. Alles kan. Een high tea kun je helemaal je eigen maken.


Zijn er bepaalde regels voor een high tea?
Ehm, ja. Je begint meestal met de hartige dingen zoals sandwiches en daarna de zoetigheden. (Cakejes, koekjes, petit fourtjes, bonbons, etc. Petit fourtjes zijn een soort kleine gebakjes.)


Wat zijn jouw lievelingshapjes die jij met een high tea hebt gehad?
Die sandwiches dus! ;) En van de zoetigheden. Milka karamel, denk ik. Dat is zulke lekkere chocola. Niet normaal. De geur en de smaak. Dankje achternichtje voor de nieuwe verslaving, haha. Verder ben ik wel een cakejes fan. Ik ben dol op cakejes.


Met wie lijkt het jouw leuk om ooit een high tea te hebben?
Het lijkt me leuk om later met vriendinnen weer een high tea te hebben. Als we allemaal ons eigen leven hebben en gezin. En dan zo af en toe bij elkaar komen voor een high tea of iets anders om bij te kletsen. Ik zie ons al zitten. Ik ben benieuwd hoe dat er uit zou zien. Hoe we er dan uit zien, of we getrouwd zijn. En een erg belangrijke vraag: Met wie? Haha, nu ben ik nieuwsgierig. Ook high tea's met mijn moeder  vind ik erg gezellig.

Tips om je high tea extra knus te maken:
- Gebruik een etagère om hapjes op te zetten. Ik zal hier onder een plaatje van mijn etagère plaatsen. Ik kan het me voorstellen als je niet weet wat het is. Maar als je het ziet weet je wat ik bedoel. 
- Gebruik (geur-) kaarsjes om een extra knusse sfeer te creëren. 
- Leg een leuk tafelkleed over de tafel en zet er eventueel een mooie vaas met bloemen op.
- Gebruik zoveel mogelijk dezelfde kopjes of 2 van de ene soort en 3 van de andere of zo. Het liefst wel in kleuren die bij elkaar passen en niet teveel verschillen soorten kopjes. Dat zorgt voor een rommelig effect. 
- Let van verschillende smaakjes thee een paar zakjes op een bordje (zie foto) en zet er ook een leeg bordje naast voor de gebruikte zakjes. Zo voorkom je dat er een berg rommel midden op tafel ontstaan. Een klein prullenbakje kan ook. 
- Ruim alle andere dingen die dagelijks op de tafel liggen op. (Wel op een plaat waar jijzelf en de rest van het gezin het terug kan vinden. Anders word het je meestal niet in dank afgenomen. ;) )




Well, dit was mijn high tea - Tag. Ik vond dit net als de vorige delen van mijn 'Cause We Love' - serie leuk om te doen. Het leuke aan de CWL is dat ik bij de muziek blog zelf muziek heb geluisterd om er een blog van te kunnen maken. En bij deze blog heb ik zelf een high tea gedaan. De foto's in deze blog zijn van vanmiddag. Ik merk dat ik door leuke, creatieve dingen te doen me gelukkig voel. En erover bloggen is al helemaal leuk. Mijn enthousiasme met jullie delen. ;) De vorige delen kunnen jullie terug vinden aan CWL in de titel. Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden. En als je ook een high tea wilt organiseren, kan ik je dat zeker aanraden.

Liefs, 
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten