woensdag 19 februari 2014

Tag: De betekenis van vriendschap.

Vandaag heb ik besloten een Tag te doen over vriendschap. De ware betekenis van vriendschap. Is dat nou niet mooi? Ik ga bespreken wat ik onder vriendschap versta, wat ik denk dat je moet geven in een vriendschap en wat ik leuk vind om met vrienden te doen. Dat en nog veel meer in deze Tag.

Wat vind jij fijn aan vriendschappen?
Het is fijn om met iemand te kunnen lachen en dollen maar ook serieus met diegene over dingen in het leven te kunnen praten. Als je zo'n combinatie vind en diegene is ook nog te vertrouwen, dan heb je echt een vriend die goud waard is. Laat diegene niet meer gaan.

Wat versta jij onder een goede vriend zijn?
Ik denk dat het belangrijk is dat je iets van je laat horen. Zeg nou zelf, jij vindt het ook niet leuk als je altijd het gesprek moet beginnen. Laat regelmatig iets van je horen. En wees geïnteresseerd in wat diegene doet of te vertellen heeft. Vertel geen geheimen door tenzij diegene gevaar loopt. Als je vriendin met een foute jongen omgaat mag je dat best aan een volwassene vertellen, om haar te beschermen. Om even een voorbeeld te noemen. Maar dingen waarvan het geen nut heeft om het door te vertellen hou je voor je. Een vriend moet je kunnen vertrouwen.

Heb jij liever een vriend waar je goed mee kunt praten of waar je mee kunt lachen?
Ik denk dat beide fijn is. Sowieso is iedere vriend of vriendin anders. Met de één doe je dit, met de ander dat. Het liefst zou je natuurlijk de perfecte beste vriendin hebben. Waarmee je van alles gemeen hebt en met wie je lief en leed kunt delen. Maar de perfecte vriend of vriendin bestaat niet. Je kunt nooit vrienden genoeg hebben. Wees niet te kritisch. Als je met iemand kunt lachen maar minder goed kunt praten is dat geen probleem. Dan praat je toch met een andere vriend? Houd die vriend waar je mee kunt praten niet van romantische films en jij wel? Dan doe je dat toch weer met een andere vriend. Daarom is het zo leuk dat mensen verschillend zijn. Hoe saai zou het zijn als iedereen een kopie van jouw was?

Wat is de beste herinnering die jij hebt met een vriend?
Uhm, ik heb veel bijzondere herinneringen met vrienden. Maar als ik er één ding uit zou moeten pikken zou dat denk ik het volgende zijn. Ik had een keer ruzie met een vriendin. En toen had ik een probleem. Toen ik dat vertelde vergat ze de ruzie meteen en kon ik naar haar toe komen. We hebben toen in een weiland een hele tijd zitten praten. Dat was echt fijn.

Denk je dat je meerdere beste vrienden kunt hebben?
Ja, dat kan prima. En die hoeven elkaar ook niet allemaal te kennen. Zoals ik al zei, met de één heb je dit gemeen, met de ander dat. Er is geen limiet aan vriendschappen, zolang je er maar gelukkig van word.

Heb je op het moment een beste vriendin?
Nee, ik heb niet één beste vriendin. Ik heb niet een vriendin die voor me voelt als een zusje. Ik heb meerdere hele goede vriendinnen die er altijd voor me zijn en daar ben ik heel blij mee.

Heb je spijt van vriendschappen met mensen waarvan jullie nu uit elkaar zijn gegroeid?
Nee, laatst stuurde iemand mij een gedichtje. Ieder mens dat je tegenkomt in je leven kom je tegen voor een bepaalde reden. Sommige mensen blijven altijd, sommige slechts voor even. Maar van elke vriendschap leer je iets. Ook al gaat diegene later weer uit je leven. Dat staat daar los van. Diegene is dan misschien weg maar de herinneringen zijn er nog steeds en je leert van alle mensen die je om je heen hebt of hebt gehad.

Wat is het belangrijkste in een vriendschap volgens jouw?
Vertrouwen. Als dat weg is, kun je er wel mee op houden. Dan krijg je toch steeds weer opnieuw ruzie. En dat is voor beide partijen niet fijn.

Ben je liever bevriend met jongens of meisjes?
Beide. Jongens en meisjes kunnen heel verschillend over dingen denken. Ik vind beide leuk om mee om te gaan. Met jongens is soms wat meer melig en makkelijk en zo. En met meisjes kun je wat serieuzer je hart luchten, zeg maar. Niet dat je met jongens niet kunt praten. Dat kan soms ook wel, haha.

Wat vind je leuk om met een vriend te doen?
Een beetje rondtoeren en ergens een ijsje halen of iets eten. Films kijken met veel lekkere dingen of slaapfeestjes. Of naar de bios.

Dit was mijn Tag over vriendschappen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Ik vond het leuk om een keertje te maken. ;)

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten