dinsdag 25 februari 2014

Tag: Cause We Love Movies. ( CWL #4)

Hey, vandaag kom ik met het vierde deel van 'Cause We Love'. Sorry, dat het zo lang duurde. Ik voelde me de afgelopen twee dagen ziek en het lukte me niet om een vrolijke blog te schrijven voor de 'Cause We Love' - serie. Maar hier ben ik weer, met vandaag het thema: *pam pam pam* Films. Ik ben dol op het kijken van films. Ik geef toe, ik doe het veel te weinig. Meestal gun ik mezelf de tijd niet om zolang stil te zitten en niks te doen. Ik ga het hebben over welke films ik leuk vind, welke karakters mijn voorbeelden zijn en hoe ik het zelf vind om filmpjes te maken. Dat laatste is momenteel een erg toepasselijk thema. Met wat vrienden ga ik morgen en overmorgen filmen. Het wordt best een persoonlijk verhaal met allemaal andere dingen erdoor heen. Het filmpje komt NIET online. Mochten mensen dat verwachten, dan moet ik jullie teleurstellen. Het is gewoon een ding dat ik met hun ga maken, omdat het gewoon leuk is om te doen. En guess what? Ik heb de hoofdrol, haha. Ik weet nog niet echt wat ik daarvan moet denken. Ik denk dat ik het leuk vind. Nog een nieuwtje over morgen, ik ga morgen mijn haar verven. Alweer. Ik weet nog niet precies wat de kleur word. Ik zal morgen wel even een fotootje plaatsen en vertellen hoe het filmen ging. Daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar, hoe dat zal gaan. Maar goed, mijn 'Cause We Love Movies' - Tag.

Heb je een lievelingsfilm?
Nee, totaal niet. Ik heb wel films die ik zo mooi vind dat ik ze meerdere keren meteen achter elkaar kan zien. Maar de meeste films kijk ik gewoon, ik vind ze leuk, en dan kijk ik ze na een hele poos pas weer.

Sommige boeken zijn verfilmd. Lees jij eerst liever het boek of kijk je eerst liever de film?
Ik kijk liever eerst de film. En daar heb ik een goede reden voor. Een vriendin van mij had 'the hungergames' eerst gelezen en keek daarna de film. Ze ergerde zich continue aan dingen die in het boek wel werden uitgelegd maar in de film gewoon weg werden gelaten. Daarom kijk ik liever eerst de film en lees ik daarna het boek voor wat 'extra informatie', haha.

Ben jij 'hungergames - fan'?
Nee, dat ben ik niet. Ik ben niet meteen naar de bioscoop gerend toen 'Catching fire' draaide en ik heb de boeken niet gelezen. Ik denk er wel over om de boeken te gaan lezen en ik vind de eerste film ook hartstikke goed. Maar ik ben geen fan. Ik denk dat ik de eerste film ook wat te vaak heb gezien. Eerst keek ik 'the hungergames' expres niet omdat ik dacht dat het veel te bloederig naar mijn smaak zou zijn. Maar het is echt een mooie film. Een topfilm. Alleen toen wij hem eenmaal in huis hadden, wilde iedereen hem bij ons thuis kijken. Dus ik heb die film echt te vaak gezien.

Huil jij bij films? Zo ja, bij welke?
Ja, ik huil bij sommige films. Ik heb twee films waar ik gegarandeerd bij ga huilen om persoonlijke redenen. En dat is met stip op één: ' Achtste groepers huilen niet. ' Waarom? Nou, ten eerste is het een heel zielig verhaal over een meisje met leukemie die doodgaat. Met een heel erg pakkend nummer op het eind. (Dit pakt niemand ons meer af - Kim Lian.) Maar dat is niet de enige reden. Toen ik op de basisschool zat kreeg een vriendin van mij kanker. Dus dat hele klas gebeuren en alles, het is zo herkenbaar. Als in de klas word verteld dat Akkie leukemie heeft, krijg ik al tranen in mijn ogen. Die vriendin van mij is uiteindelijk ook overleden na een lange strijd. De tweede films waar ik bij heb gehuild is 'Spijt'. Ook dat is een heel erg pakkend verhaal over een jongen die zo word gepest dat hij zelfmoord als uitweg ziet. Daarom had ik tranen in mijn ogen. En de mensen lieten als afscheid witte ballonnen los. Dat deden ze bij die vriendin ook, dat was ook een beetje de druppel. Maar bij 'Spijt' heb ik het niet zo erg als bij 'Achtste groepers huilen niet'. Simpelweg omdat 'Achtste groepers huilen niet' voor mij zoveel herkenning is.

Wat voor films lach jij je kapot om?
Ik vind 'Meet the parents', 'Meet the fockers' en 'Meet the little fockers' geniaal. Dat is een serie van drie films en ik lach me er kapot om. Zeker een aanrader. Verder is de serie 'Full House' wel echt mijn smaak qua humor. Mijn voorbeeld daaruit is Michelle Tanner. In het eerste seizoen is zij nog een baby maar in het laatste seizoen is zij een jaar of  zeven, acht. Schat ik zo. Omdat ze nog zo klein is en met een onbezorgde blik de wereld in kijkt, heeft ze geniale uitspraken. 'Full House' is dan wel een serie en geen film maar toch raad ik hem heel erg aan.

Heb je een personage in een bepaalde film waarvan je denkt, wow zo zou ik wel wat meer willen zijn? 
Ehm, nee. Ik heb wel een hele reeks films van de Olsen Twins. Ik ben er jaloers op om een tweelingzusje te hebben. Dat lijkt mij wel heel erg leuk. Maar ja, ik heb een soort van drielingzusjes, dus hey! Zoveel maakt dat ook niet uit.

Welke films wil je graag nog een keer kijken?
De laatste delen van Harry Potter, die ik vroeger nooit mocht kijken, en de Twilight- serie. Daarvan heb ik maar één film gezien.

Zou je zelf actrice willen worden?
Stiekem lijkt het me hartstikke leuk om iemand anders te spelen en om bekend te zijn. Programma's te presenteren, te gast te zijn in leuke shows en spelen in leuke series / films.

Zou je liever in een film of een serie spelen? En in wat voor soort film / serie?
Ik zou liever in een serie spelen. Omdat een film een film is. Een eenmalig iets. Maar een serie lijkt me echt te gek. Een gezellige, leuke cast en een eigen karakter. Dat lijkt me een uitdaging.  Ik zou in een gekke serie willen spelen zoals je die op Nickelodeon ziet. Zoals ICarly of Sam&Cat. Dat lijkt me echt grappig. Lekker gek doen. En ik zou ook in van die 'voorlichtingsfilms' willen spelen over loverboys of drugsgebruik. Om jongeren te waarschuwen. Maar wat me ook leuk lijkt is een politieserie. Een rechercheur spelen en allemaal spannende afleveringen opnemen lijkt me echt zo gaaf om te doen. Stiekem blijf ik ook gewoon dromen van een rol in GTST.

Wat voor karakter zou je willen spelen?
Het lijkt me leuk om iemand te spelen die ik compleet niet met mezelf kan vergelijken. Iemand die totaal anders is. Dan kan ik even uit mijn eigen leventje stappen en iemand anders zijn. Het lijkt mij wel heel leuk om een heel erg verwend kreng te spelen of een slechterik. Of iemand heel veel tegenslagen krijgt en psychisch helemaal doordraait en dan iets heel ergs doet of zo. Net zoals Wiet in GTST. Die dan later haar leventje weer oppakt. Natuurlijk lijkt een aardig iemand spelen me ook wel leuk, maar ja als het altijd maar leuk, lief en aardig is is het ook een beetje saai. Het lijkt me wel vervelend als ik een soap een bitch zou spelen dat mensen me op straat dan als haar aanspreken. Want dat acteer ik dan en het lijkt me verschrikkelijk om zo in het echt te worden gezien. Maar aan de andere kant ook een groot compliment want dan acteer ik dus goed.

Heb je cameravrees?
Nee, niet echt. Ik moet meestal als ik een filmpje maak wel even wennen aan het feit dat de camera er is. En eerst gaat alles wat gespannen. Maar na een tijdje trekt dat weg en dan vind ik het gewoon leuk.

Welke Nederlandse actrices vind jij helemaal geweldig?
Ik vind zelf Chantal Janzen heel goed. Zij is wel mijn voorbeeld. Ze presenteert, acteert, speelt in musicals. Ik vind dat geweldig en ik zou later ook wel zo'n leven willen. Verder vind ik Lieke van Lexmond en Kim Lian hartstikke leuk omdat het lijkt alsof ze altijd vrolijk zijn en ze hebben zoveel verschillende dingen gedaan. Het lijkt mij echt leuk om zo'n soort leven te hebben. Al die dingen te doen op toneel of TV.

Denk je dat je kunt acteren?
Dat zullen we morgen zien. Geen idee. Mensen zeggen wel dat ik een echte drama queen ben. Ik vind het leuk om dingen te spelen en filmpjes maken vind ik ook leuk. Voor mij is het ook een verrassing wat het morgen gaat worden. Ik heb er in ieder geval zin in.

Dit lijkt me een mooie afsluiter van dit item. Morgen kom ik met de laatste 'Cause We Love' en binnenkort laat ik jullie weten hoe het filmen is gegaan. Als je de vorige delen van mijn 'Cause We Love' - serie terug wilt lezen; je kunt ze herkennen aan CWL in de titel. Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Liefs,
Mar




Geen opmerkingen:

Een reactie posten