maandag 17 februari 2014

PERSONAL UPDATE: Valentine and other stuff.

Vandaag maar weer eens een persoonlijke update. Onder andere omdat ik had beloofd verslag te doen van mijn Valentijnsdag. Sorry, dat dat zo lang op zich liet wachten. Ik was de afgelopen dagen niet echt in een 'blog mood'. Ik was gewoon heel erg moe, een drukke week gehad en weinig mijn rust genomen. Ik heb wel meerdere malen geprobeerd een blog te schrijven maar op de één of andere manier kon ik me er gewoon niet toe zetten. Maar ik ben er weer, van weg geweest. :)

Valentijnsdag die ik in gedachten al had betiteld tot 'ik krijg toch niks'- dag maakte een onverwachte wending. Op de tafel lag een grote roze envelop met daarin een supermooie kaart met een beertje erop. Ik heb er stiekem altijd van gedroomd om een enorme kaart te krijgen. Niet per se voor Valentijnsdag maar gewoon.. Op mijn verjaardag of zo. De kaart was van mijn ouders met allemaal levensspreuken erin. Heel inspirerend en mooi. Als jullie dit lezen, bedankt. Ik waardeer zulke dingen. 

Verder heb ik mijn nieuwe mobiel opgehaald op Valentijnsdag. Daarna heb ik met mijn ouders in de Subway gegeten. Meatball Marinara en een donut. Jammie. Mijn ouders zover krijgen dat ze mee wilden naar de Subway was al een heel groot cadeau. Verder had mijn moeder nog hartvormige doos chocolade gekocht voor het hele gezin. Dus ik heb niks te klagen gehad op de dag der geliefden. Verder had ik zelf nog vier kaarten gestuurd naar vier vriendinnen die er altijd erg voor me zijn. En daar wilde ik ze voor bedanken. En omdat ik ze een kaartje gunde op deze dag. Want... Wie houdt er nu stiekem niet van ouderwetse post te krijgen in plaats van een appje? Het geeft net iets meer vind ik. (Veel meer!)

De dag voor Valentijnsdag heb ik op taart getrakteerd. Helaas heb ik op dit moment geen foto bij de hand van de taart. Iedereen vond de taart erg lekker dus missie geslaagd! 

Verder heb ik dit weekend een goede doelen- middag gehad met mijn ouders. We hebben oude spullen die we niet meer nodig hadden uitgezocht en naar een winkel gebracht. Het was een soort kringloopwinkel. De opbrengst van die spullen gaat naar drie goede doelen: Alzheimer, kankerbestrijding en onderzoek naar A.L.S. Misschien geen genezing, maar op zijn minst het proces vertragen of middelen vinden zodat de mensen met deze afschuwelijke ziekte minder pijn lijden. Top dat die vrouw zoiets doet. En wij kunnen haar helpen. Samen staan we sterk. The people help the people! Nadat we de spullen hebben gebracht hebben we nog even in haar winkeltje rondgekeken. Mijn moeder heeft wat decoratie dingetjes gekocht en ik zag een leuk schilderijtje. Het paste qua kleur mooi bij mijn slaapkamer. Ik mocht hem voor 0,50 cent hebben. Ik had hem veel duurder verwacht dus ik was helemaal beduusd van verbazing. Toen we buiten stonden liep ik terug de winkel en gaf de vrouw nog wat van mijn eigen geld. Zo kon ik ook iets doen voor het goede doel. En ik moet zeggen, iedereen die zegt dat het je een goed gevoel geeft... Die mensen hebben gelijk. Het is niet te beschrijven. Een gelukkig gevoel waar je zo'n kleine moeite voor hoeft te doen. Je helpt er niet alleen anderen mee maar ook jezelf. Ik wil misschien een baantje gaan zoeken in die trant. Iets voor een goed doel. Vrijwilligerswerk. Daar doe je veel levenservaring mee op en je doet iets voor anderen. Ik vind het leuk om te doen.

Nou ja, dit was mijn 'valentijnsweekend' zo'n beetje. Niet romantisch maar wel bijzonder. Hoe was jouw Valentijnsdag? Heb je je liefje romantisch verrast of had iemand een verrassing voor jouw in petto? Kwam het uit een onverwachte hoek? Of heb je net als mij iets anders leuks van Valentijnsdag gemaakt? Je kunt het achterlaten in reacties. 

Liefs, 
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten