donderdag 27 februari 2014

Say something nice.

Hey iedereen. Vandaag kom ik met een apart onderwerp. Dit item gaat over hoe je slechte berichten of dingen die je niet leuk vind aardiger kunt zeggen. Ik kwam op de inspiratie omdat ik mezelf betrapte dat ik zelf ook vaak negatief tweet. Ja, serieus. 'Wat een kutdag' of 'Jakkes, we eten zuurkool.' Dat kan toch veel leuker? Want op zo'n kutdag is vast wel iets leuks gebeurd. Vanavond aten wij bijvoorbeeld broccoli en daar had ik weinig zin in. Ik wilde tweeten: 'Blugh, broccoli.' Maar toen bedacht ik me dat mijn tweets vaak nogal negatief of klagend zijn. En daarom voel ik me niet beter door. Want bij die 'blugh broccoli' zat toevallig ook een super lekkere kipschnitzel. Maar dat tweet ik dan niet. Dus ik heb toen getweet: 'Super lekkere kipschnitzel' en heb die broccoli gewoon weggelaten. Maar dit bedoel ik dus, wij klagen altijd maar. Terwijl we eigenlijk niks te klagen hebben. En van negatief over jezelf praten en denken ga je je niet beter voelen. Dus denk positief en maak van de minder leuke dingen iets positiefs. Ik weet dat het moeilijker is dan het klinkt. In deze blog ga ik een paar situaties noemen waarbij je negatief kunt denken maar ook positief. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

_____________________________________________________________________________
Situatie: Je hebt al heel veel toetsen deze week en dan komt er ook nog eens leerwerk van een ander vak bij op. De leraar zegt je dat misschien een so krijgt maar misschien ook niet. Hier ben je mooi klaar mee. Je hebt al zoveel te doen en dan moet je ook nog leren voor een toets die er misschien niet eens komt. Je kunt natuurlijk niet leren. Maar dat risico wil je ook niet nemen, want stel dat je leraar wel die toets geeft.

Negatieve gedachtes: Shit! Dit kan er nu echt niet bij. Ik moet al zoveel. Wat denkt dat mens wel niet? Dit ga ik niet redden, paniek!

Positieve gedachtes: Ach, er komt toch ooit een toets over. Dus ik leer het niet voor niks. Laat ik het maar gewoon leren. Misschien heb ik het op een ander moment weer zo druk en dan ken ik dit maar vast.
_______________________________________________________________________________

Situatie: Jullie eten iets wat je absoluut niet lust. 

Negatieve gedachtes: Gatverdamme, nee! Alles behalve dit. Mam, dit kun je me niet aan doen. Dit eet ik niet hoor!

Positieve gedachtes: Ach, er zijn ook mensen die helemaal niks te eten hebben. Ik werk me hier gewoon doorheen en morgen eten we vast weer iets wat ik lekker vind.

________________________________________________________________________________

Dit zijn maar twee voorbeelden. Maar je kunt het leven een stuk leuker maken door positief te denken. Of positieve dingen te zeggen. Over jezelf maar ook over anderen. Dingen die negatieve energie kosten zijn niet goed voor je. Zoals ruzie maken, denken aan mensen die niet aan jouw denken.. Het kost allemaal zoveel tijd en energie. En je voelt je er niet beter door. Daarom is mijn nieuwe lifequote: 'Steek geen tijd in mensen die geen tijd in jouw steken. Word gelukkig van de mensen die gelukkig van jouw worden.' En wees de persoon die jij zou willen ontmoeten. Zeur niet teveel over onbelangrijke dingen, want er zijn ook mensen met echte problemen. Wauw, dat was ook wel geweldig levensadvies.

Ik hou mijn blog vandaag kort. Ik heb een drukke dag gehad en ga nu maar mijn rust pakken. Even bijslapen.

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten