vrijdag 21 februari 2014

Tag: Cause We Love Food. ( CWL #2)

Hey iedereen. Vandaag het tweede deel van de serie Cause We Love. Een vijfdelige serie over dingen waar ik van hou in het leven en waarvan ik denk dat de meeste mensen er ook wel van houden. Gewoon een beetje positieve sferen nu de winter bijna voorbij is. De eerste Tag ging over muziek en die kun je terug vinden als CWL #1.  Vandaag gaan we het over eten hebben. Cause We Love Food. Wie niet? De bedoeling is dat ik mezelf vragen over eten en restaurants ga stellen. Zeker nu het vakantie is is dat een leuk iets om te doen. Aangezien in de vakantie ook alle gelegenheid is om ook een restaurant te bezoeken. Kan ik misschien ook nog wel doen, als ik daar tijd voor heb.Als je misselijk bent en op dit moment echt even niet aan eten moet denken zou ik je aanraden deze Tag later een keertje te lezen. Oké, let's do this.

Wat is je lievelingseten?
Mijn lievelingseten is niet zo bekend. Het heet 'kip in de hoed' en het is een bladerdeeg taart met kip, kipkerrie, kersen en crème fraîche erin. En dan heb je er nog los rijst en sla met een dressing erbij. Heerlijk. Dat is echt iets wat boven al het andere eten uitstijgt. Verder ben ik dol op Italiaans eten ( pizza, alle soorten pasta's en Italiaanse tomatensoep) en hou ik ook wel van wraps en enchillada's en zulke dingen. Voor de mensen die het niet weten, enchillada's zijn een soort wraps, haha. Ook vind gewoon ijsbergsla met gebakken aardappeltjes en een lekkere burger een geslaagde maaltijd.

Van welk eten walg je alleen al bij de geur of het zien ervan?
Ehm, echt walgen? Ik ben sowieso geen fan van winterkost. Boerenkool, hutspot, erwtensoep dat vind ik allemaal verschrikkelijk smerig. Maar echt iets waar ik van walg? Bruine bonen vind ik ook niet zo lekker. Maar ik denk dat ik het meeste walg van zuurkool. Ik snap niet waarom mensen ervoor hebben gekozen kool zuur te maken. Ik doe mijn best, maar ik krijg het gewoon echt niet naar binnen.

Stel je lover geeft je een kus. Wat mag hij echt niet net gegeten hebben? Waarvoor zou jij hem terug sturen om zijn tanden te poetsen?
Vis. Sowieso vis. Vis kan verschrikkelijk stinken. Maar koffie ook. En knoflook is natuurlijk ook een absolute don't. Een combinatie van die drie zou de hel moeten zijn.

Ben jij 's ochtends misselijk? Zo ja, wat is je advies voor andere meisjes die dit ook hebben?
Ja, heel vaak. Ik kan 's ochtends echt geen brood naar binnen krijgen. Ik weet dat heel veel meisjes dit hebben en sommigen daarom maar gewoon het ontbijt overslaan. Maar dat moet je echt niet doen. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Je zult jezelf toch ergens mee op moeten laden voor je op de fiets stapt en naar school gaat? Eet anders iets minder. Een cracker of een beschuitje. Een bakje met fruit kan ook helpen. Of cornflakes. Eet in ieder geval iets en zorg dat je voldoende eten mee hebt naar school. Mocht je toch te weinig gegeten hebben kun je daar dan nog een stukje brood eten.

Wat is jouw lekkerste tussendoortje?
Ik ben dol op sandwiches met kipblokjes, augurk en mayonaise. Voor mijn gevoel eten we dat thuis veel te weinig. Ik heb dat voor het eerst gegeten toen ik een high tea organiseerde, en sindsdien ben ik helemaal verkocht. Jum Jum Jum. Ik ben ook wel een persoon die veel fruit eet en fruit ook echt lekker vind. Maar natuurlijk heb ik ook mijn ongezonde snack periodes, vaak genoeg zelfs.

Hou je van snoep?
Nee, eigenlijk niet. Ik vind het wel lekker en zo. En het is soms ook wel leuk om te snoepen. Maar sinds kort vind ik snoep niet meer zo fantastisch. Als ik hartige snacks eet voel ik me daarna voldaan en dat is ook gewoon lekker. En met snoep eet ik vaak teveel waardoor ik misselijk word. Of heb ik nog dagen last van mijn tong  door bepaalde snoepjes. Ik vind dat al die zoetigheden me niet echt vrolijk maken als ik ze op heb. Ja, ik weet niet. Van chocola voel ik me beter. Van karamel ook. Van chips ook. Maar snoep? Nee. Hangt natuurlijk ook van de soort af. 'Apekoppen' vind ik bijvoorbeeld wel heel lekker. Ik denk dat iedereen die wel kent maar ik zal even een plaatje toevoegen. Dat is sowieso wel een leuk idee, eigenlijk. Een 'food blog' met lekker veel foto's van eten, hahaha.

Apekoppen. JUM!

Heb je een favoriete smaak chips?
Zelf eten wij elke week dorrito's. Dat is een soort traditie geworden. Ook al eten we ze elke week, ik vind ze nog steeds heerlijk! Dus ja, ik denk dorrito's. Verder vind ik het lekker om af en toe paprika chips te eten.

Do I need to say more?

Wat bestel je het liefst in de snackbar?
Een aardbei milkshake en een patatje oorlog.

Waar eet jij graag?
Subway, Mac Donalds, Hema, Wokrestaurants.. Pizzaria's. Op Ameland was ook een viszaakje wat ik helemaal geweldig vond. Het was gewoon heel gezellig en ik was het niet gewend om in een restaurant mijn kibbeling te eten. Meestal staat gewoon ergens een visboer. Maar daar was dus een heel restaurant en je kon er patat bij bestellen. Dat was echt nice. Ik ben dol op kibbeling.

Vishandel Metz, Ameland, Nes.

Als je een rondje door de supermarkt liep en je kon kopen wat je maar wilde. Welke vijf dingen zou je dan als eerste kopen?
Italiaanse bollen, kipkerrie, donuts, biscuit mix en fondant.

Als je iemand wilt verrassen met een etentje waar zouden jullie dan naar toe gaan?
Uhm, ik heb niet echt een vast plan met een date of zo. En ik zou ook niet met iedereen naar het zelfde restaurant gaan. Als het een beetje mooi weer is lijkt het me leuk om een stuk te fietsen of varen en dan ergens naar een snackbar of viszaak te gaan. Of ergens picknicken. Dat zou beter zijn. Lekker rustig, stilte. Alleen met zijn tweeën. Niet een vol restaurant met mensen.

Wat is je lievelingsdrinken en wat lust je absoluut niet?
Ik ben dol op cassis en ik ben niet zo gek op Ice Tea. Alleen in de zomer als ik heel erg dorst heb probeer ik het wel eens. Maar cassis drink ik echt altijd als ik de kans krijg. Verder vind ik sinas wel lekker en drink ik veel sinaasappelsap.

Heb je ooit overwogen om vegetariër te worden?
Ja, ik heb in de brugklas een tijdje daarover nagedacht en het ook echt geprobeerd. Maar ik had er niet goed over nagedacht wat ik dan allemaal zou missen. Kip, broodjes hamburger.. En vooral kip. Wat zou mijn lievelingseten 'Kip in de hoed' zijn zonder kip? Ik hield vegetariër zijn precies twee dagen vol. Nog steeds walg ik regelmatig van vlees op mijn bord als ik erover nadenk waar het vandaan komt. Maar ik kan ook genieten van vlees. En ik geniet er meer van dan dat ik er van walg. Wel eet ik vaak vleesvervangers. En veel vleesvervangers zijn ook gewoon echt lekker. Ik ben geen vegetariër maar ook geen enorm 'vleesmens'. Als ik op een boerderij vlees moet eten waarvan ik weet dat het van eigen koeien is, dan eet ik dat niet. Dat heb ik één keer gehad. Dat ik eerst een rondleiding kreeg op een boerderij en allemaal koeien en kalfjes zag. En toen daarna gingen we eten. Ik kreeg vlees op mijn bord en het was van eigen koeien. Mijn neef zei: "Stel je niet zo aan, die koeien zijn allang dood. Die heb je net niet gezien." Maar ik kon het niet loslaten en gewoon eten. Wie weet lag de moeder van zo'n schattig kalfje wel op mijn bord, je weet maar nooit..

Ik denk dat dit wel een goed einde van deze CWL is. Een goed onderwerp om eens over na te denken, haha. Ik dacht eerst dat deze CWL nooit zo leuk kon worden als de vorige. Zoals ik in mijn vorige item schreef, heb ik erg genoten van de 'Cause We Love Music' - Tag. Ik had niet verwacht dat ik dat ook kon bereiken met het tweede deel uit de serie. Maar ook bij deze blog vind ik dat ik mezelf heb overtroffen. Ik vond het erg leuk om te doen en ben er helemaal vrolijk door geworden. Daar zijn deze blogs dus goed voor. Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden om te lezen.

Liefs,
Mar






Geen opmerkingen:

Een reactie posten