vrijdag 28 februari 2014

Fairy tale tag.

Hey! Ik zag deze Tag bij Jiami van Lifesplash en hij leek me meteen hartstikke leuk. Ik ben echt enorm fan van Disney dus ik ben zo blij om zo'n Tag tegen te komen. Ik maak natuurlijk ook zelf vaak Tags maar zo af en toe is een bestaande ook wel leuk. Ik heb de vragen al een beetje doorgelezen maar nog niet nauwkeurig. Dus ik ben benieuwd. Let's take a ride to Disney world!


Rapunzel: Houd je ervan om buiten te zijn?
Nou, eigenlijk niet echt. Ik ben meer een binnenmens. Vooral vroeger. Ik wilde altijd binnenspelen en was nooit maar buiten te krijgen. Nu is het wel steeds meer zo dat ik merk dat ik me beter voel als ik even buiten ben geweest. En in het zonnetje zitten vind ik heerlijk. Buiten iets doen ook. Een eindje fietsen, ijsje halen..  Alleen in de winter voel ik de behoefte om naar buiten te gaan niet zo. 

De Wolf en de 7 geitjes: Ben je makkelijk voor de gek te houden?
Ja, helaas wel. Ik ben erg goedgelovig en neem ook veel te vaak dingen serieus die mensen gewoon verzinnen. Daar moet ik echt aan werken.

De Zeven Raven: Heb je zusjes of broertjes? Zo ja, hoe is je relatie met hen?
Nou, dat ligt ingewikkeld, haha. Tegen sommige mensen zeg ik dat ik enigskind ben. Tegen anderen zeg ik dat twee zusjes heb. En nu komt het echte verhaal. (Voor de mensen die het nog niet snappen.) Ik heb biologisch gezien geen broertjes of zusjes. Maar ik heb twee achternichtjes die ook beide geen broertjes of zusjes hebben. En we hebben zoveel dingen met elkaar gemeen dat ik ze gewoon mijn zusjes ben gaan noemen. En zo voelt het ook. We kunnen ons aan dingen irriteren of botsen maar toch blijven we van elkaar houden. Ik ben de oudste van ons drieën en voel me daarom soms wel wat een grote zus. Als zij een probleem hebben, trek ik me dat ook heel erg aan. Met mijn ene zusje heb ik eng veel gemeen. En we kunnen heel goed samenwerken. Zonder te overleggen doet de één dit, de ander dat. Dat is echt raar. En met mijn andere zusje heb ik weer hele andere dingen gemeen. Ik ben blij dat ik op deze manier toch zusjes heb. Met beide heb ik een goede band. 

 Belle en het Beest: Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen?
Ik vind het mooi als mensen zichzelf blijven. Niet standaard kleren dragen of standaard dingen leuk vinden. Ik hou van originele mensen die op een geheel eigen manier in het leven staan. Als je jezelf kunt zijn ben je mooi in mijn ogen.

De Kikkerkoning: Wat vind je walgelijk?
Soms zie ik ergens op straat een dode kikker liggen of een dode vogel. Ik heb één keer een dode muis gezien met zijn ingewanden eruit. Ik zit hier serieus met kokhalsneigingen omdat ik eraan terug denk. Daar kan ik echt niet tegen.

Sjaak en de Bonenstaak: Welke planten staan in jouw huis?
Veel. Mijn moeder houdt erg van planten en die heeft daar dan ook meer verstand van. Ik heb totaal geen verstand van planten. Het enige wat ik weet is dat we veel planten in huis hebben. Op de tafel waar ik nu aan zit, staat toevallig een mooi bosje tulpen. Een beetje geel, oranje- achtig. Het geeft me een lentegevoel. Dat vind ik dan wel weer fijn.

De Gelaarsde Kat: Heb je huisdieren?
Ja, drie katten. Alle drie een heel ander karakter, maar dat is juist leuk. 

Blauwbaard: Noem een zwakte in je karakter.
Ik kan heel erg koppig zijn. Als ik iets wil of juist niet wil, dan ben ik daar eigenlijk niet vanaf te praten. Misschien zou ik wat meer naar andere mensen moeten luisteren.

Pinokkio: Wat is je grootste wens?
Mijn grootste wens..? Ehm, even denken. Op het moment is mijn grootste wens om me weer goed te voelen. Ik heb momenteel last van veel spanningsklachten, waardoor ik me vaak niet goed voel. En ik zou willen dat ik gewoon alles kon doen zonder zo beroerd ervan te worden.

Peter Pan: Wat is je (mentale) leeftijd?
Dat is toch hoe oud je je voelt? Ik ben zestien en ik voel me misschien vijftien. Denk ik. Ik vind zestien zo oud klinken. Ik voel me nog niet zo heel erg oud. 

De Sterrendaalders: Wat is je meest waardevolle bezit?
Mijn meest waardevolle bezit.. Ehm, ik denk niet dat één ding is. Als ik in spullen moet denken zijn dat denk ik dingen van vroeger. Zoals mijn lievelingspop en fotoboeken. En zoals Jiami ookal zei ben ik dankbaar voor hoe mijn leven is. Dat we zoveel kunnen. Er zijn mensen die het veel erger hebben getroffen.

Golden Mary & Pitch Mary: Ben je meer een lui persoon of werk je juist hard?
Ik ben best wel een lui persoon, dat geef ik toe. En tegenlijk ben ik een heel gestresst persoon. Wauw, goede combi. Ik denk dat als ik dingen beter zou plannen en iets minder lui zou zijn, dat ik dan veel minder stress zou hebben. Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt. Zo zou ik een beetje meer moeten denken. Maar als ik iets echt wil, dan ga ik er ook wel voor.

De Stukgedanste Schoentjes: Vind je het leuk om naar feestjes te gaan?
Niet echt. Eerlijk gezegd. Ik ben nu al een tijdje zestien, en sommige mensen gaan dan meteen uit. Ik heb nog nooit gedaan. Uitgaan. Het lijkt me wel een keertje leuk. Maar het niet zo van: "Ik ben zestien dus ik moet.." Nee, ik ga gewoon als ik daar zin in heb. En zoals Jiami zegt, geef mij maar een filmavondje of iets anders. Iets persoonlijks. Want een groot nadeel aan discotheken vind ik dat je elkaar niet fatsoenlijk kunt verstaan. En ik hou van praten. Als ik mijn vriendinnen wel zie, maar niet met ze heb kunnen praten ga ik eigenlijk niet met een 'voldaan' gevoel naar huis.

De Nieuwe Kleding van de Keizer: Geef je veel om je kleding?
Gewoon normaal, denk ik. Ik wil er leuk uitzien maar ik ben geen fashion junkie. Ik volg niet de laatste trends, maar ik ben wel een beetje gevoelig voor mode. Ik haat het als iemand hetzelfde aan heeft als mij. Daar kan ik gewoon echt niet tegen. Als het een vriendin is is het nog wel leuk. Maar iemand op school? Nee, alsjeblieft niet. Ik wil mijn eigen unieke zelfje zijn, ook als het op kleding aankomt. Ik ben dus erg kritisch wat kleding betreft. Ik koop alleen iets als ik het super geweldig vind. Maar echt verstand van fashion? Nee.

Het Knappe Snijdertje: Vind je jezelf dapper/moedig?
Andere mensen zeggen wel dat ik dapper ben. Zelf heb ik nogal eens mijn twijfels daarover. Ik geef soms veel te snel op als ik door zou kunnen zetten. Het is maar net hoe je het bekijkt. Op sommige gebieden ben ik wel dapper, op andere gebieden minder. 

De Prinses op de Erwt: Ben je gevoelig?
Ja, heel erg. Zeg maar gerust: Overgevoelig. Ik trek me het heel erg aan als iemand bot reageert of kwaad is. Soms is diegene dan niet eens kwaad op mij maar dat voelt dan wel zo, zeg maar. Ik ben soms super blij en dan in één keer is dat helemaal gedaan. Soms vliegt mijn humeur vreemd heen en weer. Ik heb ook wel eens gehad dat ik dingen aan voelde die de volgende dag gebeurden. Erg vreemd.

Dit was mijn versie van de 'Disney' - Tag. Ik vond het heel leuk om te doen. Cause everbody loves Disney. Ik vond het ook leuk om de antwoorden van Jiami te lezen. Ik zal nog kijken of andere bloggers deze Tag ook hebben gedaan. Het is leuk dat we allemaal zo verschillend antwoorden. :)

Liefs,
Mar




Geen opmerkingen:

Een reactie posten